• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

kanske 4a: Jag beklagar verkligen och skickar en stor varm styrkekram till dig!

• acinna

Marlyn: Beklagar för dig också! Hoppas du snart mår bättre, och kan försöka igen! *styrkekram till dig också*

• acinna

ewaulrica: Vad jag känner igen mig. Jag pekade ut mitt X redan vid första besöket, men det tog 5 veckor! innan läkarna hittade det och kunde ta bort det.

• acinna

Sunflower: Underbart att se dig tillbaka och höra att all är bra nu!

Mmmbop: Tråkigt att höra att du har ont, men jag känner igen mig.  Är lite mer än 6 månader sedan operationen men jag har forfarande ont till och från. Men läkaren sa, att det är att ta en Alvedon och stå ut. Min äggledare har inte fått någon riktig chans att läka eftersom jag blev gravid igen efter första mens. Kommer få stå ut med trasig äggledare ett tag till, men det är det värt!

my littel sunshine: Det tog ungefär 4 veckor efter operationen innan mensen kom tillbaka. Men så hade jag redan blött ut livmoderslemhinnan innan operationen. 

• acinna

Mmmbop: Vad gullig du är och tänkte å mig. Men samtidigt kan jag säga att den smärtan är det värt med att se och känna att magen växer och Pyret rör sig!
    Hoppas snart du också får känna det! 

• acinna

Mmmbop: Tack! Är i vecka 23 (22+2), och de senaste två veckorna har jag fått mage. Så nu börjar det synas rejält.
    Sambon var överlycklig för i lördags så var det första gången han kunde känna Pyret röra sig. Tror det var en aha-upplevelse eftersom han utbrast glädestrålande: Vi ska bli föräldrar! 

• acinna

MCT79: Jag beklagar verkligen! Skickar en stor styrkekram till dig!!!

• acinna

Zobeideh: Det är nog väldigt olika.
    Jag gjorde medicinsk abort för tre år sedan, och blödde ut klumpar i några timmar efter tabletterna. Sedan hade jag blödning i nästan 8 veckor efter det.
    När jag nu fick X så hade jag bruna flytningar i två veckor, och sedan fick jag klumpar och slemblödning i tre dagar. Har aldrig varit med om en så intensiv blödning när man måste byta binda varje timme i tre dagar! Sedan efter både först skrapning och sedan titthålsoperation så blödde jag inte alls, eftersom hela min livmoderslemhinna redan var ute. 

• acinna

honeybunny: Grattis och lycka till! Håller tummarna för att det ska gå vägen denna gången!

• acinna

kanske 4a: Vilken skräckupplevelse. Hoppas du snart mår bra igen!!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3