• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lycka82: Skönt att höra från dig och att allt är bra!
    Kan bara hålla med dig. denna tråden har givit mig mycket styrka på vägen efter X i höstas. Sitter här nu i vecka 33 och kan fortfarande inte förstå hur det gick till...

Så klart önskar vi att alla får sitt efterlängtade + och bebis!!! 

• acinna

RamonaMaria: Hoppas du mår bra, trots operationen och förlusten!
    För mig så kom mensen mellan 4 och 5 veckor efter operationen, och mitt hcg var nere under 5 på knappt tre veckor.
    Ja, solskenshistoria bidrar vi väl med eftersom jag blev gravid på första försöket efter operationen, dvs opererades 17 september, fick mens 13 oktober och blev gravid efter det. idag har vi 7 veckor kvar till BF!

Lycka till!!! 

• acinna

RaraS: Det kommer du att fixa galant!!! Min gamla gräsklippare kunde jag med, trots att man var tvungen att stryka den lite medhårs, men den nya sambon valt och köpt vet jag inte ens hur man startar... den har inte ens snöre... Just nu är jag tacksam att jag slipper klippa gräset alls. Skulle inte klara ett varv utan att behöva vila... Och det är inte pinsamt att inte ha använt gräsklipparen. Förra sommaren var första gången jag såg fru i huset bredvid använda gräsklipparen, och vi har bott grannar i 8 år!
    Tråkigt att din sambo ska vara borta så länge, men det är bättre nu än senare i graviditeten.

Man får klaga i denna tråden även om man blivit gravid! 

• acinna

Dandilion: Tack för din berättelse!!!

Supers: Jag har inte gjort något återbesök efter operationen, men de följde mitt hcg ner till under 5 så att de kunde se att det blivit rätt. Vi fick klartecken att få börja försöka redan efter första mensen, och det lyckades! Det jag inte visst var att min äggledare, vilken jag fick behålla efter operationen, inte hunnit läka igen och kommer inte att göra det förrän efter bebisen är ute. Det har stått mig dyrt med en hel del smärta, men men...

• acinna

Här är det bra. Är i vecka 35, och Pyret har troligtvis redan flyttat sig nedåt. Fick tid för extra koll nästa vecka, och sjunker kurvan mer så blir det nytt UL... Och har Pyret lagt sig tillrätta och fixerat sig så finns chansen/risken att det kommer för tidigt.

• acinna

När de mäter magen så har vi legat precis på mittstrecket, men nu låg  vi lite under. Så de vill ha in oss igen nästa vecka för ny mätning, trots att vi egentligen inte skulle dit förrän om två veckor. Ligger det lika då tycker de det är oki, men sjunker det mer så blir det UL. Jag tror att Pyret rent ut sagt redan krupit ner med huvudet bakom bäckenbenet. Det buffar på rätt bra där och har gjort de senaste dagarna.
    Jag mår bra, men har fått fruktansvärt ont i händerna och underarmarna. Har fått karpaltunnelförtränging i båda, och det är inte skönt! Ska få prova ut skenor som ska avlasta händerna. Det är så tråkigt när man inte kan göra det man brukar eller det man vill.  Jag kan inte lyfta ur mer än en tallrik i taget ur diskmaskinen eller inte brodera som jag älskar att göra!
    Vi har inte tagit reda på könet. Här i landstinget gör de inte det eller säger det om de så ser det. Jag tror på en pojke och sambon på en flicka. Vi får se vem som har rätt!

Lemis: Vi håller så klart tummarna för er att det lyckas igen!!! 

• acinna

Välkommen hit tjejmamma!!!
    Tråkigt att läsa om vad du varit med om. Rädslan för nya X sitter i hos alla här...'
    Konstigt att de inte ville ha in dig för att kolla, för kramper och ont brukar det ringa en varningsklocka hos läkarna. Se till att det blir skrivet i din journal att du ska ha tidigt VUL och gärna tidiga hcg-prov vid nästa graviditet!
    Lycka till!!! Vi finns här och stöttar och peppar varandra! 

• acinna

RaraS: Vad underbart att ni fick en bra helg tillsammans!!! Tror inte de är så kinkiga med RUL trots att de säger vecka 18 (i alla fall i landstinget här). Någon dag mer skadar inte, snarare om man gör det för tidigt. Vi blev flyttade 5 dagar och var tvungna att komplettera eftersom vissa organ var inte tillräckligt stora så de kunde mäta dem.
    Skrattade när jag såg att du klippt gräset. Hoppas att din svärfar i alla fall kan hjälpa till lite!
    Tiden går fort, trots att min sambo inte känner det som det eftersom hans semester inte är förrän tidigast vecka 34. Han är avundsjuk på mig som börjar min semester i morgon eftermiddag... Fast förhoppningsvis har han varit ledig lite innan dess på grund av pappadagarna har får vid förlossnigen!
    Lycka till, och ta hjälp när det behövs så att du inte sliter ut dig totalt!!! 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3