• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Kämparpå:
    En ytterligare fråga på Progesterall-krämen. Fick du din mens fast nu smörjde? Du sa att du smörjde i 14 dagar efter ÄL och kom mensen samma dag, på dag 14?
    Om man läser vad det står så verkar det ju som att mensen kommer först 1-2 dagar efter man slutat smörja.

Jag är ju på dag 14 efter ÄL idag, och BIM imorgon (men frågan är ju om den kan komma imorgon när jag smörjer…), och egentligen borde jag ju inse fakta att jag inte är gravid och sluta smörja med krämen men jag har så många ”skengravidstecken” så jag vågar inte chansa på att sluta smörja ännu…så jag forsätter någon dag till.

Jäklar vad aktiv jag är här i forumet för tillfället…men när man väntar på BIM så är det som att man inte kan tänka på annat…

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    KämparPå skrev 2011-03-08 14:09:20 följande:
    Där sa du något :)
    Jag började med min kräm förra månaden, började då även lite fel. Men min mens kom
    Senare denna månaden.
    Tyckte det var konstigt då jag även äter bdg som för många kortar ner cykeln, men ni förstår jag ju att det är krämen :)
    Kommer inte min mens dagen efter bim så kommer jag testa och visar det då negativt slutat jag med krämen.

Tillsammans blir vi klokare!  Glad 
    Tack för svar!

• RaraS

Kämpar på:
    Lite mer info! Har sökt på Progesteron och den dosen vi tar i krämen är väldigt låg jämfört med dosen som de som änvänder prgesteronvaginatorer får.

Men har sökt på Progesteron i vaginator etc och kollat på biverkningar och mellan 1-10 av 100 användare får grav-symptom, dvs ömma bröst och livmoderkramper mm.

Det skulle kunna förklara mina "skengraviditstecken" ! Så jag kan nog sluta med krämen imorgon om det är negativt på testet! 

• RaraS

Jo, du har helt. Progesterall är ju lägre dos än de Progesteronvaginator som jag kollade efter biverkningar på. Men det är ju samma medel "Progesteron" i båda och jag tänkte kanske det är därför jag har grav-tecken utan att få något +...

Men det står ju att "Mindre fysiologiska doser av naturligt progesteron är inte känt att orsaka några biverkningar"....så jag vet i f-n varför min mage värker och mina bröst är enorma och jag kan inte sova på nätterna. Blev rätt så nöjd när jag hittade ömma bröst, sömnlöshet och livmoderkramper på biverkningslistan över progesteron...men samtidigt tar vi så låg dos så jag borde inte känna något.

Jaja, jag får vänta och se någon dag till!

//Desperat i väntan på BIM....

• RaraS
    KämparPå skrev 2011-03-08 17:32:57 följande:
    Hahaha förlåt att jag förstörde det för dig, men se det som kanske något positivt. 
    Du kanske plussar i dagarna!

jag har samma symptom som du, men jag är bara 5 dagar efter min äl såhär är det något annat iaf. 
    Ja, det är nästan värst men symptomen som ska analysera....på riktigt eller beror det på något annat! 
    Man är väl dum som håller på att testa olika preparat men detta ville jag verkligen testa efter jag hade ett misstänkt tidigt missfall vid nyår. Det har känts som att ägglossning och befruktning går bra här...men sedan går något åt skogen i min livmoder...har jag fått för mig i alla fall...

Jaja, jag ska testa denna kräm en månad till i alla fall!
  • RaraS

Lemis:

Tack du, men jag har faktiskt inga större förhoppningar. Jag har BIM imorgon och när jag hade mitt X så hade jag fått ett svagt plus dagen före BIM...och det utvecklade sig ju inte normalt.
    Jag vet inte varför det värker i magen eller varför jag har så konstiga sovvanor för tillfälligt...kanske är jag överkänslig mot progesteronet eller något sådant. Stora bröst har jag haft förr före BIM så det är egentligen inget konstigt...det är mer kombination av allt som rör till det.

Nu ikväll har jag varit på kvartsfinal-hockey! Så jäkla skönt att plocka fram reptilhjärnan och skrika "Men för f-n skjut då!!!" som att ens största problem i världen är att få fem gubbar på isen att göra mål!!! Jäkligt skönt efter en dag då jag nästan konstant har funderat på var mitt magonda kommer ifrån...

Nu hoppar jag på en god natt sömn och att jag inte vaknar pigg och klarvaken klockan tre!

• RaraS
    Lemis skrev 2011-03-09 18:27:59 följande:
    hi hi ja man behöver skrika av sig.
    hur mår du idag? har du tagit något gravtest?
    Jo, jag tog i morse, men negativt såklart. Jag vaknade inte pigg förrän halv 6 idag, mycket bättre jämfört med natten till igår då jag vaknade klockan tre. Och jag som brukar vara så morgontrött. Men under eftermiddagen har brösten blivit mindre spända och nu ikväll har det kommit lite beige-bruna flytningar så nu är nog faktiskt mensen på gång.
    Så jag kan inte komma på något annat än att jag har varit väldigt känslig mot progesterall-krämen. Vad tusan annars...vid nyår hade jag ju väldigt mycket tecken också men då såg jag ju också flera väldigt svagt streck på testerna och då var ju mensen någon dag sen så då misstänkte jag tidigt missfall men nu har jag inte ens sett ett skuggstreck på testerna och mensen är ju väldigt punktlig (BIM idag) så det borde ju inte ha varit något annat än biverkningar på krämen.

Lite läskigt att det ger sådana biverkningar men samtidigt så händer ju något med kroppen i alla fall när man använder krämen. Jag tror jag ska testa med denna nästa månad också, den skadar ju inte, den kan ju hjälpa, men det är ju jobbigt med dessa biverkningar...

Jaja, ny månad, nytt försök...undra om man kommer lyckas någon gång...
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-03-10 06:59:16 följande:
    Vad tråkigt att höra! Självklart kommer du att lyckas, jag med och vi andra som kämpar. Tänk Miny som kämapde så länge och säkert flera, men just henne kommer jag ihåg.  Jag har inte gett upp än även om jag denna gången blev skit ledsen när mensen kom.  Jag tycker absolut att du ska fortsätta med krämen, jag fortsätter med bidrottninggelen och nu då rosenrot. Blir det inget snart så ska jag prova krämen, men har nog också tänkt kontakta en gynmottagning för att se så allt är ok med min sista äggledare.

Jag kommer ihåg hur du kände dig då runt nyår och dina svaga streck, jag tror också på tidigt missfall, många får ju utan att ens veta om det.  Hoppas du känner dig bättre snart och få nya krafter till nästa äl.
    kram på dig!
    Tack! Jo, nu forsätter vi kämpa! Jag kör också med BDG (Apiforce) och dessutom Progesterall en månad till. Ska blir spännande att se om jag får samma biverkningar igen. 
    I morgon åker jag till Paris och yippe, jag får dricka massor med vin på caféerna! Gäller att kämpa med att se fördelarna med att inte vara gravid....!!! 
  • RaraS

Me again…

En fråga till er som ätit BDG eller smörjt med Progesterall:
    Har någon av er fått mera mens?

Ursäkta, men min mens har verkligen dragit igång. Har aldrig varit med om något liknande….har blött igenom tampong och allt, stora klumpar (ursäkta beskrivningen)…tur att jag gick på toa och upptäckte det i tid. Hade grym mensvärk på förmiddagen men tog två alvedon så det har gett med sig lite…jag brukar ha mensvärk men idag var det också mer än vanligt.

Jag funderar på om det är Progesterall eller BDG (jag äter apiforce) som har gjort det så här? Måste läsa biverkningslistorna igen…

• RaraS
    KämparPå skrev 2011-03-10 14:03:51 följande:
    Jag hade extrem mensvärk denna gången. Kanske lite mer mängd än vanligt. Äter ju också båda två
    Ja, våra kroppar...de sätter griller i huvudet ibland.

Och Progesterall, mailat med en tjej som gjort flera IVF idag och hon berättade att de progesteronvaginatorerna hon tagit efter varje IVF har varit på 400 mg. 3 gånger om dagen tog hon de och hon hade fått lite ömma bröst av dem. Dvs 1200 mg progesteron om dagen. Helt plötsligt kändes våra 20-40 mg om dagen väldigt lite och lite fånligt att de skulle ha gett mig så mycket biverkningar.

Jaja, jag vet inte vad det har varit denna månaden. Kanske var det något på G, kanske inte. Jag har ju inte sett något positivt streck och efter denna klumpiga störtflod idag så kan det inte finnas något kvar, om det var så att det var något.

Ska använda krämen nästa månad också...fast nu när jag är medveten om hur låg dos det är så undrar man ju om den kan göra någon nytta alls...

Nya tag nu igen! F-n, en dag ska vi allt lyckas!!!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3