• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

KämparPå skrev 2011-03-14 10:45:36 följande:
    RaraS: hur har allt gått?
    Tillbaka från Paris! Förra veckan var ju lite upp och ner....men nu är man i något vakuum. Jag har väl lurat mig några månader och trott att jag skulle bli lätt gravid efter X:et (X:et blev till på första försöket) men så verkar det ju inte bli. Försöker att inte tänka på det så mycket men det känns lite hopplöst helt enkelt.

Nya tag! Kör med BDG och fortsätter med progesterall-krämen, fast den är så svag. Men denna månad lär jag släppa från vänster sida så jag hoppas inte så mycket denna månad. Det har känts som varannan månad hittills och det har varkligen känts mycket mer symptom när jag har släpt från höger sida! Så jag hoppas på nästa månad istället...man blir dock lite less på att hoppas varje månad....

Välkommen ni som är nya! Och lycka till ni som väntar på opertion och cellgift! Jag gjorde titthålsopetion och den var inte så farlig tyckte jag...men babybluesen kan jag också varna för. Jag grät massor utan att förstå varför och det var svårt att förklara för nära och kära att man mådde bra fast man började gråta hela tiden utan anledning...

Och framför allt, lycka till ni som väntar på BIM! Håller tummarna!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS

Hoppas det går bra för er, Z:a och 4a!!! Tänker på er!

• RaraS

Katten:

Förstår du är orolig!!! Jag har aldrig haft en normal graviditet men håller med om, med facit i hand, att jag borde ha förstått det direkt att något var fel. Jag kände av vänster sida redan dagarna efter ÄL...mådde väldigt illa och hade "håll" på vänster sida. Det  tog några veckor innan det började göra ordentligt ont men efteråt förstod jag att det var fel känsla, det som jag trodde var en normal graviditet. När jag läste tidigt, innan BIM, om hur det skulle kännas när man var gravid så tänkte jag att jag måste ha min livmoder på vänster sida...visste inte bättre då. Så ja, jag tror din barnmorska har fel. Jag tror man kan känna att det är aktivitet på fel ställe.

Men det är ju sant som de säger att de inte kan se något ännu...men HCG-test låter ju som en jättebra idé! Se så att det utvecklas normalt eller ej!? Tyvärr är väl det enda som gäller att ringa och tjata och tjata.

Lycka till!!! Och jag håller tummar för att du faktiskt känner fel...att det sitter rätt!!!

• RaraS
    KämparPå skrev 2011-03-17 09:44:50 följande:
    Negativt idag på bim -1. nästa månad har jag äl från den sida där jag inte har någon äggledare så det ser lite dystert ut
    I know the feeling...
    Jag har försökt 4 gånger och varannan månad har det känts som det har släpt från höger sidan och varannan månad från vänster. Och på de gånger från höger sida har det känts mycket mer symptom och som att något har varit på g, det har varit stor skillnad. Men denna månad som väntar så är det antagligen från vänster sida...så jag har inte så mycket hopp, även om man försöker ändå. Det kan ju gå ändå! Så ge inte upp!

Och bara för att du testar neg idag så behöver det heller inte betyda att det är kört. Håller tummarna! 
  • RaraS
    ewaulrica skrev 2011-03-17 12:41:32 följande:
    nä, vänta nu :) för det första- man har inte äl från varannan sida varannan gång, det kan vara så att du har äl från samma sida upprepade gånger efter varandra. :) För det andra- även om du har en äggledare bortopererad (som jag också har) så kan du ff bli gravid även om du har äl från "fel" sida. Varje månad, oavsett och du har två äggledare eller inte, så tampas äggledartrattarna om vem som ska få möjligheten att suga upp ägget som respektive äggstock släppt. Så sker varje månad. På samma sätt kan en äggledare svepa över från den ena sidan till den andra och plocka ägg, och SPECIELLT gynnsamt är det ju om det inte finns någon äggledare kvar på den sidan, så har den ju större möjlighet att "vinna".

Det där att man har en "äggledare" som suger upp på varje sida är lite missvisande. De kan svepa bakom, på sidan och även framför livmodern och är alltså inte fasta på ena sidan.

Ge inte upp hoppet alltså! :) Mycket kan hända!
    Jag hoppas du har rätt Ewaulrica! Men tyvärr har det inte känts så de senaste månaderna för mig...
    Men hoppas det blir ändring på det denna månad!
  • RaraS

Mmmbop:

Hur går det för dig nuförtiden? Har du något nytt försök inplanerat?

• RaraS
    KämparPå skrev 2011-03-17 13:01:43 följande:
    Ewaulrica: tack för att du försöker få upp hoppet här men det är som raras säger. Efter op har jag kännt tydligare tecken . Allt visar på att det är varannan än så länge iaf. Det som är så jobbigt är att nästa månad kanske blir sista på iaf 6 månader
    Ska du/din man resa bort i sex månader? Eller är det något annat skäl? Ursäkta, du kanske har berättat innan. Förstår det är trögt i så fall. Min man har varit borta rätt så mycket under våren också så det har känts lite hopplöst ibland. Hur ska man få till några barn om man inte är på samma plats?!

Jaja, vi får hålla tummarna för det som EwaU säger! Det kan inträffa när man minst anar det och min man tycker bara det är bra att jag tror mindre på det vissa månader. Gör att man inte fokuserar på det så mycket och det kan ju vara bra kanske!
  • RaraS

EwaU:
    Tack-tack! Kanske ska festa loss ordentligt i helgen då! (Ska på skoterhelg med jobbet!)
    Visst käns det hopplöst vissa dagar men hoppet återkommer alltid! Och som tur är så finns ju back-up planen IVF. Har bara försökt för få gånger ännu för att börja tjata mig till det...hoppas det löser sig av sig själv!

• RaraS
    Mmmbop skrev 2011-03-17 15:48:37 följande:
    Angående mig, eller vad man ska säga, så väntar jag på att få spola/kontraströntga äggledarna. Min gyn ska skicka remiss i slutet på mars och jag borde ha mens runt mitten av april sedan. Man ska ju göra undersökningen ca cykeldag 10-14 så troligen (om undersökningen visar att höger är ok och jag har ägglossning från den precis den sykeln) så åker jag i slutet av april eller början av maj. Läääääängtar =)!!!!
    Tiden går trots allt snabbt! Snart är det maj och din tur! Håller tummerna för att det går bra på spolningen!!!
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-03-17 15:49:55 följande:
    Hur känns det för er andr anär ni ägglossa från rätt sida då?
    Det ömmar väldigt mycket från äggstockarna. De två första försöken var det väldigt tydligt, att vid första försöket ömmade det bara från vänster och vid andra försöket bara från höger. Vid de två senaste försöken har det ömmat från båda sidor ett par dagar men avslutningsvis vid ÄL har ömmat mest från ena sidan. HIttills har det varit varannan gång från vänster och varannan gång från höger.
    Men vem vet vad som pågår där inne. Det kanske inte alltid är som det känns!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3