Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Åh så härligt Tenshioyo!!! Nu håller vi tummarna för att det går bra hela vägen!
Åh så härligt Tenshioyo!!! Nu håller vi tummarna för att det går bra hela vägen!
Grip:
Samma här....jag behövde bara vänta en period efter min operation innan jag fick börja försöka igen. Det brukar vara 3 månader om man har tagit cellgift.
Det är bara så konstigt att det säger olika beroende på vem man frågar.
Men det är roligt att läsa att det gått bra för vissa av er här! Tråkigt också att det gått mindre bra för andra, men vi får ju hoppas att tiden löser det.
Jag skall nog börja hänga här lite, känner ingen som haft detta och det är ju skönt att prata med likasinnade!
Hej allihopa!
Hur går det för er? Själv hade jag BIM igår och mensen var som vanligt äckligt punktlig. Så man kan inte beskylla min cykel för att vara oregelbunden...dock kan ÄL variera på en dag hit eller dit och det lurade mig lite under mina första försök...men hela cykeln har under dessa fem försök varit stabila 31 dagar.
Denna gång kändes det som att ÄL var från vänster! Och för första gången kändes det som att det faktiskt hände något! De andra månaderna har det känns "dött" när jag haft från vänster sida men inte denna gång! Så vem vet, min högra äggledare kanske lyckades denna gång att plocka upp från vänster! Vore ju kanon!
Denna månad har jag börjat gå på akupunktur och jag förklarade hur jag kände det. Att det inte kändes som att det inte hände någonting när jag hade ägglossning från vänster sida. Han förklarade att det tar jättelång tid för kroppen att läka efter en operation när man tagit bort något och han trodde inte heller det funkar från vänster sida om inte balansen var rätt i kroppen.
Han hade såklart inte så stor erfarenhet av bortopererade äggledare men han jobbade med personer som tex hade bortamputerade ben eller armar som hade fantomsmärtor i dem. Kroppen förstod helt enkelt inte att de var borta, men det kunde han kolla med att jämföra relexerna på höger och vänster sida...min kropp var i extrem obalans. Hade jättesnabba reflexer på ena sidan och långasamma på andra sidan och han sa att det var ganska typiskt när man opererat bort något, men det har han rättat till nu och sist besök så var reflexerna mycket bättre och han var väldigt nöjd med balansen igen. Nästa gång ska jag dit 4-5 dagar innan nästa ÄL och få fertilitetsakupunktur. VI får se om det hjälper!
Ni kanske är jätteskeptiska till akupunktur, jag vet, en del är det. Men jag tror på det och om det är nålarna eller bara en placeboeffekt, det spelar ingen roll för mig, bara det hjälper, men det återstår att se! Känns bra att ge det ett försök i alla fall!
Så nu får man ladda inför försök nr sex! En bebis under våren 2012 vore kanon, så en sommar med mycket mys får det bli! :)
Jag går här i Luleå hos en som heter Ulf, http://www.akupunkturbehandling.se/.
Han är väldigt bra tycker jag. Kändes som jag fick en psykolog och akupunktur i ett. Han förklarade att jag måste ha tålamod med min kropp och vara snäll mot den och att kroppen håller på att kämpa med att läka och att jag måste ge den tid när den kämpar, men att han kan hjälpa den på traven. Och han ger mig hopp när det känns hopplöst. Han tycker att min kropp ger tecken på att vara väldigt fertil men att den har varit i obalans....jag säger inte att det hjälper alla, men mig ger den hopp nu när man försökt ett tag och allt börjar kännas tungt och hopplöst...så det är ju skönt!
Jo, det känns bra, såklart. Det finns nog väldigt många olika sorters akupunktur också för jag har gått en gång i veckan, men nu ska jag inte gå förrän före nästa ÄL. Men jag gör det mest för att man vill prova något nytt i väntan....det blir ju väldigt långdraget och försöka månad efter månad. Man kan ju inte begära hjälp förrän efter ett år. Jag blev gravid med X:et i september så då antar jag att jag kan ringa sjukhuset och be om utredning... Känns bra att testa lite olika grejor själv medan man försöker för att hålla hoppet uppe!
Men det ska nog gå innan september! Att ha försökt 5 gånger är egentligen inget ovanligt, även för de som har två fungerande äggledare.
Jag har haft ägglossning från höger sida två gånger under dessa fem försök (har det känts som), och då har jag haft känslan av att det inte lyckats fastna i livmodern. För ett par veckor sedan upptäcke jag när jag surfade runt att grapejuice inte är bra för livmodersslemhinnan...så då blev jag lite knäckt. Tänk om jag har förstört det själv? Jag har alltid druckit grapejuice till frukost (tycker vanlig apelsinjuice är för söt...) . Kommer ihåg att jag läste någon gång under vintern att grape kan vara bra om man har för tjock ÄL-flytning och då tänkte jag "Så bra, jag dricker redan Grapejuice!"....men jag läste inte då att man absolut inte skulle dricka Grapejuice efter ÄL, för då måste slemhinnan vara tjock igen så ägget fastnar.
Jaja, skaffa barn är ju en djungel! Nästa ÄL är vid påsk och då hoppas jag det är från höger sida igen! Ingen grapejuice denna månad och fertilitetsakupunktur några dagar innan ÄL! Hoppas det gör susen!
Lycka till ni andra som kämpar! En dag blir det vår tur!
Jag tycker absolut inte du skall haka upp dig på det där med juicen! Så är det med allt, är det bra för det ena så är det dåligt för det andra. Och förmodligen stod det väl inte hur mycket juice per dag som var dåligt. Det kankse rör sig om 1-2 liter? Vem vet, men strunt i det, det finns så mycket teorier fram och tillbaka och man blir bara tokig av det!
Visst är det bra med något som vilseleder tankarna ibland. Jag går och väntar på min första mens efter operationen, och jag har en känsla av att efter det kommer jag gå och noja mest hela tiden! Ugh..
Fördelarna med att inte lyckats ännu bara haglar!