• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis till er som blivit gravida!!! Begär hcg-prov direkt, är mitt råd! Även om de inte kan se något i livmodern på VUL än, så kan  de se att hcg-värdet ligger på den nivån den ska när man är gravid på "rätt" ställe, och att det fördubblas på två dagar. Jag gjorde det, och är så tacksam för att vi fick genom det eftersom vi visste redan efter första provet att nivån var hög nog att det kunde sitta rätt!

• acinna

Mmmbop: Underbart!!!'
    Härligt att de kunde se så tidigt. Jag var inne i 6+0, vilket de sa var 5+0, men borde enligt RUL varit 5+2, och då såg de hinnsäcken, men inte mycket mer... Och Gulekroppen på äggstocken, vilket gjorde min dag! Flört 

Här längtar vi till Pyret behagar komma ut! Är på 39+4 idag!!!

• acinna

RamonaMaria: Försök att få till VUL okså är du pratar med dem. Ligg på och berätta att du haft X innan!

Mmmbop: Ja, här är det nedräkning för fullt, och vad dagarna går långsamt... 3 dagar kvar, och värsta fall 17 dagar kvar... 

• acinna

Supers, så tråkigt att höra! Men man behöver inte pricka in precis på ägglossningsdagen. Jag har aldrig använd tester, men vet ungefär när ÄL kommer, och kan sedan se det på flytningarna eller slemet som kommer vid ÄL: Min ÄL var 5 dagar senare än vi trodde efter operationen, och vi hade sex 4 dagar innan den kom, men här sitter jag gravid i alla fall!!! Sambons simmare fick vänta 4 dagar på ägget, så inte konstigt att jag trodde att jag itne var gravid förrän på BIM+9...

• acinna

Mmmbop: Jag tror att det är en pojke, medan sambon tror att det är en flicka. Vet inte vad jag baserar det på, men jag har hela tiden sagt pojke. Läkaren som undersökte mig i vecka 11 undrade om symtom, och hon trodde också på en pojke.
    Men, ska jag följa symtomer, ÄL, bebis puls, så har jag nog en hermafrodit där inne... Lika mycket tyder på flicka som pojke!

• acinna

Jag är fortfarande hemma, och magen är kvar... Försöker övertyga bebis att komma ut nu!!!

• acinna
    RaraS skrev 2011-07-27 08:51:24 följande:
    Såg ett vänner-avsnitt igår där Rachel går över tiden. Gud vad jag skrattade! Testa promenader, stark mat, örtte och sex! Glad 
    Hmm... Har egenligen testat allt det utom örtte... Flört Har fått tipset att springa efter en buss också, men efter att ha spelat brännboll i vecka 36 så tror jag knappt på det heller!

Hara varit hos bm u, och som hon klämde och vred och ruckade på Pyret. Lät i alla fall på henne att det sjunkt ner mer sedan förra veckan och att det var mer fixerat nu! Skönt det i alla fall!!!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3