• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jag håller med maken, klart ni ska få ett plus innan juli =)

• Mmmbop

Här inväntas mens, borde dyka upp idag eller imorgon. Då ska det bokas tid för kontraströntgen... Spännande.

• Mmmbop

Alltså, det finns ju ett naturläkemedel som heter Progesterall (http://www.healthstore.se/ProgesterAll-Progesteronsalva-60-ml_pc92v7.html). Men det ÄR ett naturläkemedel med alla de risker det innebär (inte testat enligt svensk standard, kan produceras under ohygieniska förhållanden, innehålla farliga substanser med mera). Jag vet flera på FL som provar det.

Ville egentligen bara säga att jag har fått mens! Och har bokat tid för kontraströntgen! Bara 13 dagar kvar....

• Mmmbop
    Hemlighet skrev 2011-04-20 15:55:54 följande:
    Enligt kalendern så skulle mensen komma igår. Men kan den skjutas framåt då min äl var ca 5 dagar sen?
    Igår fick jag lite lite blod på pappapret och sen inget mer. Samma sak idag. Brösten ömmar som attans och jag har värk i magen, den vandrar från sida till sida och ställe till ställe.
    Testade igår och fick minus på gravtestet.
    Börjar bli lite orolig eftersom så här var det när jag hade x:etGråter
    Det kan inte vara en niding efter 10 dagar??

Helt förvirrad är jag i alla fall. När brukar kroppen bli normal efter x och op??
    Alltså, jag vet inte om jag missförstår dig nu, men om din ÄL kom fem dagar senare, kommer din mens mycket sannolikt fem dagar senare. Jag har olika långt mellan mensen och nästa ÄL nästan jämt, men mellan ÄL och mens är det alltid samma tid. Så får jag ÄL dag 16 i cykeln så får jag mens dag 32, får jag ÄL dag 23 så får jag mens dag 39. Alltså alltid 16 dagar mellan ÄL och mens.

Men det kan bli lite kosntigt efter x.
  • Mmmbop
    Lemis skrev 2011-04-29 17:00:46 följande:

Jag tog ett test idag, men visade negativt, men jag hade det på känn. mensen borde komma idag eller imorgon, sä'kert på natten som alltid. Nåja nya tag nästa ÄL. men nästa vecka ska jag ring gyn och få lika koll på hur det ser ut med min kvarvarande äggledare.  Ni som gjort spolning hur har ni fått det? vad säger, varför gör man sånt osv?

stor kram till er alla där ute som kämpar och till er som har en knodd i magen eller bebis ute. ;) Jag har min gosse jag får vara extra tacksam för.

Trist, men det är tack lov aldrig långt till nästa ÄL när man får mens.

Jag ska göra spolning på måndag så jag meddelar efter det.
  • Mmmbop

RaraS, jag hoppas också att det blir ett onödigt besök!

Nu är det gjort! Det gjorde inte speciellt ont. Som mensvärk ungefär, lite till och från.

Allt så finfint ut! Det formligen flödade ut kontrastvätska i buken genom äggledarna, livmodern var fin (men tiltad åt höger vilket tydligen är ovanligt) och jag hade gott om äggblåsor och folliklar. Troligen blir det ägglossning från höger denna månad (om 3-5 dagar trodde hon), men jag hade en nästan lika stor blåsa på vänster, så det var lite oklart.

Får se om gyn hinner ringa, men annars åker jag nog ändå! Wehoo!

• Mmmbop

Jag kontaktade min privata gyn. Annars vet jag inte? Kanske läkaren som tog hand om er vid x:et?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3