• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Får man fråga var du går? VIlken akut?

• Mmmbop

Oki =) Träffade ju nämligen en helt fantastisk läkare på gynaakuten i Solna =)

Kanske4a: Ja, jag förstår verkligen att det är en tuff återhämtning. Det låter lite som Mikas historia (hon var mer aktiv för ett tag sedan, hon är nybliven sambo nu och har fullt upp med att vara lycklig =)) Hon fick också Metotrexatspruta för att sedan få snittas ändå

• Mmmbop

Trist Lemis!!

Jag har fått min remiss skickad till Läkarhuset nu, så efter nästa mens blir det spolning och sedan är det bara att köra igen. Hoppas alltså vara matchen nästa månad igen

• Mmmbop

Ja =) jag får aldrig starkare streck än kontrollstrecket. Jag testade också med digital och tog ut stickan och kollade. Strecket var starkt men inte starkare än kontrolstrecket, men det vart glad gubbe ändå =)

Jag tror de räcker med en tydlig stegring. Man har nog olika mycket LH-hormon i blodet bara.

Lycka till nu då!!

• Mmmbop

Inte för att var den som är den =) Jag hoppas också på ett plus nästa månad. Men är det inte värre att må illa när det är varmt än att vara höggravid när det är varmt?

Fast, det är det ju värt förstås =)

• Mmmbop
    RaraS skrev 2011-04-13 08:57:42 följande:
    Fördelarna med att inte lyckats ännu bara haglar!Låter om det är dags för ett besök i Köpenhamn snart!? Håller tummarna!
    Tack =) Jag vet inte än. Ska göra kontraströntgen efter nästa mens, som borde komma på tisdag. Efter det vet jag mer. Men jag håller tummarna...
  • Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-04-13 10:47:44 följande:
    Tack! Glad Ja, vi får hoppas att det verkligen blir ägglossning, jag har aldrig tittat på strecken på det digitala tidigare så jag har ingen aning om hur de såg ut när jag blev gravid de andra gångerna, men glad gubbe var det ju då också.

Hoppas du får mens snart så du får spola och se hur passagen i äggledarna är. Se till att du tar smärtstillande innan bara, vet att det är olika men på mig gjorde det väldigt ont. Vill inte skrämma upp dig men det kan kanske vara bra att var förberedd på att det kan göra ont (dock gör det inte det på alla har jag förstått).
    =) Ingen fara, jag är rätt smärttålig. Har fått en supp (stoppas i ändtarmen) med smärtstillande som jag ska ta en timme innan. Så det är nog lugnt. Inte skrämmer du mig inte =)

Hoppas på riktiga plus för oss båda (och RaraS med) snaaart, snaart. Vi börjar ju bli gamlingarna här inne!
  • Mmmbop
    Lemis skrev 2011-04-13 19:33:08 följande:
    ja nu borde det snart vara vår tid. jag vill ha pluss nu.  idag fick jag ytterligare reda på en som ska ha barn. ååå jag blir så avis. Nu får alla och vi skulle fått i maj om den hade varit en normal graviditet.
    men det är sjuk galet snabbt tiden gått. Nu är det snart 6 månader sedan jag fick op mitt x och äggledaren.
    Ja, du oclså naturligtvis Lemis! Snaaaart!
  • Mmmbop

Jag känner också mer nu, överlag. Som att jag blivit känsligare för hormonerna. Men det kan bero på att jag känner efter mera nu...

Mina ägglossningar känner jag inte av längre (4-5 månader sedan Metotrexatet). Mina finnar runt munnen har börjat komma tillbaka, så jag antar att min kropp har hittat sin "naturliga balans" igen.

• Mmmbop
    Lemis skrev 2011-04-17 20:44:58 följande:
    i helgen har jag haft positiva äl på mina stickor, så vi har myst i mängder.  Dessutom passade vi på att gifta oss i smyg. så nu har jag blivit fru! :)

Hur går det för er andra? Ni som vänta på pluss, ni som har och ni som ska ha barn typ nu????
    weee! Grattis Frun!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3