• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis Lemis, hoppas att jag också kan få lite bebislycka snart :)

• Mika1980

Jag har också gjort kontraströntgen som sagt, hade fri passage. Fick antibiotika som jag kräktes upp (tålde det nog inte), sedan fick jag x.. Ev. Fick jag en infektion av undersökningen eftersom jag började blöda då de råkade skrapa upp ett sår, och att jag inte hade skyddet av antibiotikan. Min gyn avråder från den undersökningen eftersom man tror att min kvarvarande äggledare är ok. Men jag vet inte, kan varken råda eller avråda.

• Mika1980

Kontraströntgen är iaf när man spolar igenom äggledarna med kontrastvätska - så att man kan se med ultraljud om man har passage. Man brukar inte få en sådan undersökning vid op, då tittar de bara utanpå äggledaren för att se om den ser bra ut. Man kan få remiss (tror det är ultragyn som gör undersökningen) av gynekologer. Har man kvar äggledaren man fått x i borde landstinget gå med på att ge remiss, har man op bort den är det svårare, men vissa privata gör det nog.

• Mika1980

Terese: jag hade ont efter mitt snitt i ett par mån, åt värktabletter i en månad. Sedan kände jag mest att det var lite ömt och så känselbortfallet kring ärret. Kolla upp om det inte går över.

• Mika1980

Hej, idag 13-14 dgr efter äl testade jag negativt. Ingen antydan till mens och värken i livmodern som jag haft i över en vecka är kvar. Skitömma bröst sedan några dagar också och trodde på något plan att jag ändå var gravid. Men negativt är negativt. Är orolig över värken, tänk om det är ngt fel på min livmoder..? :(

• Mika1980

Hej, mensen kom i dag :( Funderar starkt på att gå över till ivf. Måste "bara" spara ihop 30 tusen...

• Mika1980

Som ensamstående får man ingen hjälp i Sverige, trepack i Danmark kostar väl kring femtio tusen :/

• Mika1980

Just nu känner jag mig mer eller mindre desperat, har även börjar överväga möjligheten att skaffa barn med ett bögpar - då kan man ju "undvika" att tala om att man inte är ett par när man söker ivf privat.. Och mitt nätverk är inte det bästa heller, så det kanske är bättre för barnet..? Men det tar emot. Helst vill jag ju bara träffa en tjej, bli kär och skaffa barn med henne. Känns dock som att jag slösade bort ett år på sista förhållandet som inte ledde någon vart :( Usch, är deppig och känner mig ensam i allt det här.

• Mika1980

Kanske 4:a: Bra att du begärt ut journalen. Men jag har fått känslan av att det inte är så många som vill medverka till en gruppanmälan, en del har ju också fått rätt behandling så det är ju förståeligt. Mitt förslag är att de som tycker att de har fått fel behandling anmäler detta till socialstyrelsen (gå in på deras hemsida och tryck ut blanketter). Jag har som sagt redan gjort en anmälan och kände att detta togs på allvar då jag fick ta del av utredningen med alla "ursäkter" från samtliga läkare osv. Det är ju bra om socialstyrelsen får upp ögonen för att det här är ett återkommande problem och inte bara en tillfällig miss - då kan ju rutiner komma att ändras på sikt i alla fall. Jag tänkte däremot höra med er som bor i Sthlm om det finns intresse för en träff, vi har ju pratat om det förut men det rann ut i sanden. :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3