• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Ella Jade: det är ett försök man får då, men har nu insett att det blir dyrare - dels med två resor fram & tillbaka till Danmark, hotell några nätter. Nedfrysning av embryon som blir över osv. Så jag måste hur som spara ett tag. Tänkte boka tid på Mama Mia och prata om att ev försöka med pergotime en gång till, om man kan kombinera det med läkemedel som gör slemhinnan tjockare då den blev för tunn av hormonerna sist. Men de har en väntetid på 2-3 mån :/ Det är mkt att tänka på & fixa med. Trodde aldrig att jag skulle ha så svårt för att bli med barn *suck*

• Mika1980

Kanske 4:a: Då kanske du förstår att jag ifrågasatte SöS val att behandla mig med metrotrexat - jag hade hcg på 5000 och ett embryo/foster på 2x2 cm.. Sen gick det ju som det gick också..

• Mika1980

Ella Jade: tack, vad fint sagt. :) Ja någon dag blir det min tur, och även din.. Ivf är snordyrt ja, om man inte får hjälp av landstinget. Ska börja jobba extra nu utöver mitt heltidsjobb för att kunna lägga undan pengar. Tyvärr slukar körlektioner det mesta nu, försöker ta körkort. Pergotime kostar inte så mkt, men det är inte alla gynekologer som vill skriva ut det till ensamstående. Försökte beställa tid på Mama Mia igår men det var fullbokat till sista april och de kunde inte boka in längre fram ännu.. Hur länge sen är det du opererades? Mensen kan ju vara lite knasig efteråt, det är säkert ingen fara - men trist att du inte är gravid :/

• Mika1980

..och fortsätter du kissa så ofta borde du gå till läkare. Uvi ger inte alltid utslag på stickor om det är ett tidigt skede. Drick tranbärsjuice och se om det blir bättre :)

• Mika1980

Vill tipsa er om Wabbie foundation - de samlar just nu in bidrag för att kunna dela ut fondmedel till ofrivilligt barnlösa (även singlar :)), för ivf eller adoption. Skänk gärna ett litet bidrag om ni har råd :)

• Mika1980

MCT: grattis till tvillingarna, underbart! :) Nockanpockan: jag kan känna igen mig i det du skriver, även om jag inte fick riktigt lika dåligt bemötande när jag fick sprutan. Känns som att man får komma in på löpande band och att de inte tänker på i vilket syfte man får sprutan. Att det för oss känns som att döda ett foster medan det för dem bara är en rutingrej.. Att ha ont, blöda, må illa & vara trött är vanligt - säkert inget farligt. Men håll dig i närheten av ett sjukhus om du kan och ha gärna någon hos dig så mkt som möjligt. Detta sade ingen till mig men jag listade ut det själv, tack och lov eftersom min äggledare sprack trots metrotrexat. MEN det är ovanligt, så försök att inte oroa dig men vidta ändå försiktighetsåtgärder. Ta hand om dig

• Mika1980

Jag hann inte uppleva så mkt biverkningar, eller så reagerade jag inte så starkt på det - minns att jag var lite trött och hade lite värk så jag tog värktabletter. Om du har/hade hcg på ca 600 och du blöder är säkert allt i sin ordning. Jag hade 5000 i hcg och blödde inte efter sprutan, borde eg ha opererats på en gång. Men i ditt fall var det nog en bra behandlingsmetod. Om det mot förmodan skulle hända ngt så känner du garanterat det, och då är det bara att ringa 112 på en gång. Sov och ta det lugnt så fixar säkert kroppen resten

• Mika1980

Testade negativt i dag, vilket inte är så konstigt eftersom jag återigen hade ägglossning på fel sida..:(

• Mika1980

Hej alla, jag kollar ju med ultraljud som sagt så därför vet jag att jag får äl på fel sida. Jag har bokat tid på Mama Mia nu men fick en tid först i mitten av maj. Jag försöker spara pengar nu samtidigt som jag försöker med insemination. Men kroppen kände tydligen för att strula nu, har testat minus igår och idag (dag 14 och 15 efter äl), men inte minsta antydan till blödning och tempen har gått upp i stället för ned. Blir ju lite nojig att det kanske är ett till x.. Min mens brukar vara regelbunden, men minus är ju minus så jag tror knappast att det är en (normal) graviditet. Äsch, mensen kommer säkert snart.

• Mika1980

Österlenska: om du fått metrotrexat måste du vänta tre månader innan du försöker bli gravid, det fick du väl info om? För övrigt önskar jag dig välkommen och beklagar ditt x - uppgivenhet och sorg känner vi alla till och från.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3