• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lemis skrev 2011-06-27 21:13:23 följande:

Ja grattis till er alla, ni är många som plussat. alla ni en äggledare kvar elelr hur ligger det till??

Det ger mig också hopp. Och det är så härligt att ni fortfarande finns kvar och ge oss andra stöd.

kram till er!

Kram till dig också! Nästa gång är det din tur att sitta där med ett plus på stickan!

Och jag har ju opererat bort min vänstra äggledare, men jag är nästan säker på att Mmmbop och Sunflower fick cellgift och har kvar sina båda äggledare.

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS
    Mmmbop skrev 2011-06-28 08:43:07 följande:
    Lemis, jag har båda min kvar, men visste att jag hade ägglossning från höger (x på vänster) den här gången. Kollade med VUL hos gyn.
    Ooops...du hann svara innan mig! Så bra att du kollade upp innan! Hoppas du mår bra, har du några speciella symptom ännu? Hoppas du klarar dig från illamåendet och tröttheten sedan!
  • RaraS
    Mmmbop skrev 2011-06-28 10:34:49 följande:
    Haha, jag läntar efter illamånde och trötthet! Har hört att risken för missfall är mindre om man är väldigt illamående...

Än så länge har jag inte så mycket symptom förutom blåmärksömma bröst, lite mensvärk hela tiden och en mage som inte är riktigt glad. Men det är som sagt tidigt än. Bara 4+3 idag.

Haha! Jag ska komma ihåg att du sa det!

För mig började det i v 5+6, tror jag, sedan var jag i princip död i tre veckor innan det lättade lite så jag åtminstonde kunde jobba ordentligt. Jag hoppas ändå du klarar dig, men ett råd, använd tiden nu till att göra sådant som måste göras, så du med gott samvete kan vila sedan om du drabbas hårt.

• RaraS
    Chicky01 skrev 2011-06-28 11:17:15 följande:
    Ursäkta alla om jag ber er upprepa era historier för mig. Förstår att ni känner varandra väl här inne och har säkert hört detta tusen gånger tidigare... TACK för er förståelse och omtanke!!!

Ingen fara...vi förstår så väl vad du går igenom. Lycka till imorgon och det är en bra idé att ta med sig sambon!

Jag är llikadan som du...jag hade stora minnesluckor efter mitt samtal med läkaren efter operationen. När jag kom hem sa jag till min man "Jag borde ha frågat det här och det här..." och han svarade, "Men det gjorde du, och läkaren sa såhär...". Konstigt det där att man inte kommer ihåg vad man frågat, jag har normalt bra minne men det var väl för stor chock på en gång. Tur att jag hade mannen med!

Efter operation så sa läkaren att man skulle vänta en mens-period innan man försökte igen. Men sedan tog det ändå 6 försök för mig att bli gravid igen...de säger att den kvarvarande äggledaren ska "svänga över" och fånga ägg även från andra sidan, men jag tror aldrig det funkade på mig....

• RaraS
    Mmmbop skrev 2011-06-28 12:35:35 följande:
    RaraS: Hehehe, jo, jag hoppas att jag hatar mig själv för det uttalandet om några veckor =) Men jag försöker göra allt nu. Laga lite matlådor, städa upp, passa på att träna och så vidare. Har tack och lov ett jobb där jag kan jobba hemma och om tre veckor går jag på semester.
    Låter som du har en bra plan! Det kommer gå så bra för dig! Och bra timing med semester!
  • RaraS
    MCT79 skrev 2011-06-28 13:41:24 följande:
    Ihhhh!! Jag är 5+1 idag Men han mätte upp en fin hinnsäck motsvarande ca 5+5! ägget släppte från vänster sida!
    5+5 lät ju bra men han sa det kan vara mindre för hinnsäcken är inte lika tillförlitlig att mäta som fostret!
    Nu kan jag njuta av New York!

Stort grattis!!! Ha en trevlig resa! Vi har också lite funderingar på New York, v 34-35...men just nu vet jag inte, måste bli piggare först för att jag ska vilja resa iväg som gravid, så vi får se om vi bokar något eller blir hemma i släktens olika stugor i stället och tar det lungt.

Ha en härlig semester och vid nästa VUL får du nog se ett hjärta slå också!

• RaraS

Ja verkligen roligt att höra hur det går för dig Lappgeten! Och jajamen, fler bilder vill vi se!

Låter ändå bra att ni har beslutat att söka hjälp om det inte funkat innan hösten. Jag kommer ihåg att du berättade att din mamma hade problem och de inte hittade något när hon försökte ta reda på det. Men det var ju längesedan och det har ju hänt mycket inom sjukvården de senaste 25 åren! Förhoppningsvis hittar ni någon "enkel" orsak. Du är ung och jag är säker på att ni kommer lyckas till slut!

• RaraS
    Lemis skrev 2011-06-29 14:05:26 följande:
    Lappgeten roligt att höra att allt är ok. Det är många som har plussat av de gamle här. Alltså de som fanns här och kämpade när jag hittade hit. Jag har tyvärr fått mens idag. Känns som en evighet. sökte innan sommaren men skulle återkomma till hösten. Det ska ju gått ett år och det är sjukt att ett x ska räknas med. Hoppas dock på vår tur i sommar. Ska ta lite akupunktur.
    Akupunktur funkade ju för mig! Håller tummarna att det funkar finfint för dig också! Jo, det är ju verkligen din tur!
  • RaraS

Ursöta är de allihopa! Det är imponerande att du hinner med alla djuren och ha ett vanligt jobb!

Ja, hoppas du får sköna "lediga" veckor i sommar och vem vet, lite mer av arbetet hemma på gården kanske gör susen! Kram till dig!

• RaraS

Grattis-grattis Mmmbop! Njut nu ordentligt!

Bestämde du något återbesök? Själv tyckte jag det var underbart att få se hjärtat slå också!

Kram-kram!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3