• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis Acinna! Så underbart! Lägg ut en bild på henne sedan när ni kommit hem och återhämtat er! Stort grattis!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

Tack Angio! 6 månader redan! Så härligt! Själv känns det som att veckorna går snabbt för alla utom mig....för tillfälligt sniglar sig tiden fram. 6 dagar kvar förhoppningsvis tills min man kommer hem (han har ännu inte fått någon resa hem så vågar inte hoppas helt på att det blir som det är sagt) och tretton dagar till RUL. Men vem räknar?

• RaraS

Maximumtaste:
    Stort grattis!!!

Och så vill jag bara säga till er som inte är gravida att jag förstår om ni blir ledsna av att läsa om oss gravida ibland. Känner igen mig så väl från när jag inte var gravid. Man hade dubbla känslor när det kom något positivt besked i tråden. Hoppas ändå att ni känner att ni kan vara kvar! Det är ju ni som behöver mest stöd, inte vi som sitter med plus på stickan. Jag håller i alla fall tummarna för och att ni också lyckas snart!

Själv väntar jag mest nu på att min man ska komma hem efter att jobbat utomlands i åtta veckor. Enligt planen kommer han på fredag! Gisses vad tiden går långsamt!        

• RaraS
    acinna skrev 2011-08-10 16:20:33 följande:
    RaraS: Det där med tid är konstigt. Sista veckorna som gravid sniglade sig tiden fram, och nu tycker jag att jag stiger upp, och sedan går och lägger mig... Vart tiden tar vägen däremellan förstår jag inte!
    Ja, vi är allt bra avundsjuka på dig just nu! Glad
  • RaraS
    Supers skrev 2011-08-11 11:04:05 följande:
    Gullig du är RaraS, vi ger inte upp, älskar att gå in och läsa här ...det ger mig hopp..att j´kunna bli gravid igen..detfår nog ta den tid det tar...även om längtan är stor :)

Det kommer orna upp sig på ett eller annat sätt, men det går ju upp och ner :P

Ha det gott. 
    Såklart det kommer ordna sig för er, på något sätt! Men ni får kämpa med det berömda tålamodet....det är inte så lätt alla dagar. Kram-kram!
  • RaraS
    honeybunny78 skrev 2011-08-10 17:37:54 följande:
    Hej på er!
    Ett tag sen jag skrev här med.
    Grattis till alla som plussat!
    Fick mitt plus i mitten av juli men fick sen missfall igen två veckor senare under semestern. Alla symptom försvann och testerna negativa. Ingen blödning så idag var jag och kollade att det inte satt något i äggledaren vilket det inte gjorde. Efter 6 hormonbehandlingar är det nu dags för ivf för oss. Så nu står vi i kö till första läkarbesöket. Känns rätt ok, trots allt! :)
    Håller tummarna för att det går bra nu! Lycka till!
  • RaraS
    acinna skrev 2011-08-10 18:49:42 följande:
    RaraS: Vet inte om ni är avundsjuka på ett kolikbarn som skriker sig blå mellan 22 och ca 02 varje natt... Kunde inte ana hur påfrestande det är!
    Nej, det låter ju inte så roligt! Hoppas ni hittar något som funkar!
  • RaraS

Lemis: Lycka till! Håller tummarna! Det är din tur nu!!!

Supers: Lycka till på spolningen! Jag har aldrig gjort det, men det låter ju skönt att få göra det så man får reda på om man har passage eller ej! Det går säkert finfint!

Här är det toppen! Min man kom hem i fredags efter två månaders jobb utomlands så det känns ju superbra just nu! Har RUL på fredag morgon är såklart jättenervös över det, men jag oroar mig mindre nu när min man är hemma av någon konstig anledning. Antar jag inte har så mycket tid att sitta och fundera för mig själv längre!    

• RaraS

Hej allihopa! Håller tummarna för er som väntar på BIM!

Ville bara säga att jag varit på RUL idag och det gick bra! Är så sjukt lättad! Man har varit nervös för detta länge och nu hoppas jag det är som Acinna säger, att tiden går snabbt till vecka 36!  

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • RaraS

Hej allihopa!

Nu är jag tillbaka från två veckors underbara semesterdagar! Och oj vad det hänt mycket här!

Stort gratis Lycka!!!! Fina namn du har valt till underverket!

Välkomna ni nya! Det här är en kanontråd men såklart är anledningen till att ni har anslutit tråkig. Beklagar....
    Jag blev gravid på första försöket första gången, men då blev det X och vänster äggledare opererades bort. Sedan lyckades jag på försök nr 6 efter X och då blev pyret till som jag nu bär på. Är så grymt tacksam att det gick vägen, relativit snabbt, även om 6 månader kändes som en evighet... Idag går jag in i vecka 22 och hoppas verkligen det håller hela gången denna gång....

Och himla roligt att läsa att det är några som har lyckats bli gravida från "fel" sida! Det skapar hopp för framtiden! Jag upplevde aldrig att det hände något från "fel" sida men jag hoppas det kan ordna sig i framtiden!

Och Lemis, ring och tjata nu! Nu har det väl snart gått ett år sedan ditt X? Nu är det dags för utredning! Och Lappgeten, kul att höra från dig också! Vi saknar dina underbara bilder! Bra att du har ringt sjukhuset nu...vet att du inte gillar det, men de är oftast himla snälla så du behöver inte vara rädd! Lycka till!

Många kramar till er alla!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3