Hëllef skrev 2013-01-10 11:03:58 följande:
kanske4a: Vi fick bekosta vår utredning själva iom att vi redan har barn tillsammans sedan tidigare. Fick betala 5000 och då ingick undersökning, blodprover, spermaprov och äggledarspolning. Tyckte helt klart att det var värt det men det hade såklart inte blivit lika roligt om vi även hade varit tvungna att lägga mer pengar på IVF. Fertilitetskliniken vi gick till har även en prislista på vad alla moment kostar var för sig om man inte vill göra hela utredningen. Så får ni möjlighet att kolla hormonnivåer o.s.v. hos läkaren på MVC kanske ni kan komma undan med kostnaden för en spolning?
Ok, intressant att läsa. Jag tänkte inte så mycket, det lät så självklart för BM att vi skulle kolla upp det. Hon frågade om vi gjort utredning och jag sa att jag hade tänkt ringa då efter nästan ett år men då blev jag ju gravid, i juni då jag fick missfall. Men att jag vill kolla så jag inte har någon infektion som ställer till det och hon sa att ja det kan man ju misstänka. Ring oss på mvc så bokar vi en läkartid, det kanske finns mer man vill kolla upp svarade hon. Kunde inte ringa idag då jag fick åka och jobba istället. nytt försök i morgon.