• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lappgeten skrev 2012-08-21 08:58:40 följande:
    Tråkigt att höra om allt som hänt på sistone för er Petra och Supers. Förstår också eran panik över åldern, jag tror det blir värre när man inte har några barn innan alls.
    Jag är 27 och mannen 30 och jag känner ingen panik över åldern om jag ska vara ärlig, efter allt som hänt på den här fronten så vet jag faktiskt inte om jag tycker det är värt att stånga sig blodig för att få ett barn och gå igenom allt med IVF som vi behöver. Även om barn och familj är allt måste det gå att leva ett bra och händelserikt liv utan. Sen de tankarna växte fram i somras känns allting mycket bättre men vi lever inte ett vanligt Svenssonliv.

Men till råga på allt så har jag med största sannolikhet fått ett utomkved till nu i den äggledare som jag har kvar. Svaga gravtest 1,5 vecka efter BIM, brun-svarta flytningar, värk och när jag vet efter spolningen i juni att min äggledare är helt tät så är oddsen mycket små att det sitter på rätt ställe.
    Att jag blir av med den äggledaren gör inte så mycket eftersom den ändå inte fungerar, vi är ändå inställda på att om vi vill ha barn är det IVF som gäller.
    Men jag vill inte gå igenom det här igen, jag mår skit. Och hade verkligen inte räknat det här nu så det kom som en chock.
    På tors ska jag på VUL och är i 6+2 då, visst borde det synas då vart det sitter?

Men nej gumman vad ledsen jag blir. Ni behöver verkligen inte fler motgångar nu. visst borde de se något på torsdag, men det kan ju vara så att det har slutat utvecklas och då är det ju svårt att se ändå. Håller tummarna stenhårt! kram Hjärta
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Betty86 skrev 2012-08-21 10:50:17 följande:
    Skriver är med. Orolig för X. Hade ett i okt/nov 2010 blev sedan direkt efter gravid med min son som nu är ett år.
    Nu har ag gått en vecka över BIM och har lite spänningar i brösten, lite molvärk men inget plus alls. Inte ens en tillstymmelse.
    Till saken hör den att min mens alltid är regelbunden.
    Tror ni det kan vara ett x? Gyn tyckte jag skulle avvakta en vec ka, men jag är så jäkla rädd för den smärta jag hade när jag fick X:et och vågar inte riktigt vänta...

Förstår absolut din oro, blöder du, har du ont? Jag fick slåss med näbbar och klor för att få komma in när jag hade mitt andra X. Man tycker det borde vara självklart när man haft det en gång förut.

kram
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Välkommen hit alla nya, beklagar att denna skit drabbat även er.

Lappgeten: Hur har det gått idag?? Hjärta  

• kanske 4a
    Lappgeten skrev 2012-08-24 15:17:57 följande:
    Jo, det var ett X i vänster äggledare precis som jag trodde.
    Nu har jag kommit hem, blev opererad direkt igår kväll. Så nu är jag helt äggledarlös. Men ska jag vara ärlig känns det inte speciellt jobbigt när vi redan ställt in oss på IVF för att äggledaren var helt blockerad och jag slipper oroa mig för nytt X.
    Den här gången fick jag så otroligt bra bemötande och vård, ni som hängt med ett tag har ju läst vad mycket underligt vi råkat ut för.
    Vi åkte först till den privata kliniken vi går på utredning hos och han konstaterade direkt att det var ett X och skrev en akutremiss så vi åkte till hemsjukhuset efter det. Fick träffa en rak och duktig gynläkare som tyckte att det var bäst att operera direkt, hon läste min journal och bara skakade på huvudet vad som hände förra gången. Efter op blev jag inlagt på BB och det var ju som att bo på hotell, eget rum med dusch och toa och hela personalen var så urgulliga och verkligen passade upp med fika och allt. Fast såhär i efterhand kom jag på att de nog tyckte väldigt synd om mig eftersom man oftast fått barn när man är på BB och inte tagit bort sista äggledaren.

Men jag är i väldigt gott mod ändå, jag har gjort bort all den där sorgen och jäkten på ett plus förut så jag känner mig bara helt lugn sen några månader tillbaka vilket är skönt. Jag har kommit så långt att jag bara tycker det är roligt och det gör mig glad när jag får höra när någon i omgivningen blir gravida.
    Trist att det var ett X, men skönt att höra att det gått bra och du har blivit bra bemött. Du verkar vara vid gott mod och jag beundrar din styrka! Kram
  • kanske 4a
    Supers skrev 2012-08-29 08:28:24 följande:
    Jaa här väntar jag på bim... Men tror dock inte att det hänt något denna gång heller :( men men bara vänta nga dar till..

Åhh gumman, tänk om?! {#emotions_dlg.flower}
  • kanske 4a

Blä nu har jag deppat färdigt för den här gången. Dag 3 idag och ljuset i tunneln börjar infinna sig. Försöker vara tacksam över de barn jag har, men det är svårt att inte tänka på att jag skulle varit gravid ca v 13 nu. Men den här gången ska det lyckas! Äter rosenrot, och multivitamin och några tabletter bidrottningele som jag har kvar. Sen blir det mys varannan dag från dag 10-12 om äl kommer när den brukar dag 15-17. Då blir det nog varje dag om mannen inte strejkar haha.

Nu ska jag snart åka och shoppa lite, blir bjuden på lunch av svärmor med Glad  

• kanske 4a
    AlexandraViberg skrev 2012-08-30 18:48:46 följande:
    Hoppas hoppas!

Jag är på bim, ingen mens, inga känningar och negativt test häromdagen!

Dock gjort en till gyn undersökning i utredning pga bakterier som inte vill dö.
    Har en kroniskt inflammerad livmodertapp som om nästa medicinkur inte botar måste opereras :(

Dödar ju alla spermier, den jävla bakterie väggen! :P

Nämen vad är det för knasigheter? Då kan ju vem som helst av oss ha sådana problem för BV är ju ganska vanligt och hur ofta kollar man sig för sånt eg? Jag har bett BM ta prov på mig flera gånger men de hittar inget. Jag har brungråa flytningar och det svider och ibland luktar dte fränt. När jag var på KK sist berättade jag om det också men hon sa bara det luktar inget och sen var det bra med det. Jag funderar ju ofta på om det var det som orsakade missfallet jag hade nu. Hur ska man få de att ta en på allvar då?

Jag hoppas verkligen du blir a  
  • kanske 4a

Äh dumma dator!! Jag skulle skriva, jag hoppas verkligen du blir av med de dumma bakterierna? Vad blir det annars för operation??
    kram!

• kanske 4a
    AlexandraViberg skrev 2012-08-30 20:38:14 följande:
    Ja, det är ganska vanligt faktiskt och min fertilitetsläkare säger att det i vanliga fall inte har någon betydelse men försöker man få barn så kan det ha det och därför behandlas det. Vid mitt X så sa läkaren som skulle kolla om allt såg bra ut (då de inte hittade något i livmodern) att jag verkade ha en bakterie pga doften, men sen sa hon inget mer om det. Så de anser det inte som något som bör botas, hur som helst. Vilket är sjukt eftersom det på mig verkar ha blivit kroniskt?
    Bra va... not.

Om de inte försvinner så bränner de bort den del av livmodertappen som är kroniskt inflammerad för att få bort skiten, så det blir en fin öppen väg in, så att säga :)

Jadu, alltså.. han sa det bara till mig, men nu funderar han på att det inte är BV eftersom det inte vill dö av två hästkurer, så att vi tog en odling. Så får vi se om en vecka typ!
    Ok, läskigt. Vad har du för symtom då?
  • kanske 4a
    AlexandraViberg skrev 2012-08-30 21:12:11 följande:
    Det trodde han inte, det kan orsaka för tidig förlossning däremot.

Men BV kan låta andra bakterier klättra upp och andra bakterier kan ge ärr i äggledarna, men min var ju okej och då ska det ha gått jävligt förbannat långt också, för att man inte ska ha märkt bakterierna som även är elakare än bv bakterierna. Så hans svar var nej för att BV gör detta, men ja för att någon annan bakterie kanske kan göra det. 
    Jag har tänkt mycket på det här också. Har haft så här sen jag var tonåring iaf, och det luktar fränt ibland men inte rutten fisk som man kan läsa om. Det svider mer än kliar osv. Jag har läst att det enligt studier kan öka risken för tidiga mf, så klart man blir orolig. Men som sagt  jag får ingen hjälp av varken bm när jag tog cellprov eller av KK. Jag har ju gjort mängder med gynundersökningar men aldrig någon som sagt att det ser konstigt ut eller att det luktar. Men jag är trött på att känna mig ofräsch hela tiden, det luktar igenom kläderna ibland för mig med. Hur skulle du beskriva doften?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3