• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis Lemis!!

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    AlexandraViberg skrev 2012-09-18 11:38:02 följande:
    acinna: Jag gläds åt andra, herregud! Det har jag fått tillbaka för nån månad sedan! Började gråta när en gammal klasskompis fick barn inatt, av glädje för hon gick 15 dagar över tiden, så äntligen kom hon ut!

Men det är den där lilla detaljen att väldigt många som varit i denna tråd lyckats så snabbt efter X och inte jag utan jag går utredningar och äter mediciner. Det är det som är så jävla drygt när man hör om hur snabbt alla andra lyckades efter sina x, vissa fick ingen mens, vissa fick en, två, tre.. Jag är på mens 9 efter x. Mer än genomsnittet som det tar att bli gravid = 7 månader.

Något är fel men ingen vet vad? :P

Jag trodde inte att det skulle gå såhär heller, trodde faktiskt jag skulle bli gravid snabbare nu när kroppen fick känna på lite hcg och vilja ha det igen. Men icke picke sa nicke i lingonskogen :P

Men nu har jag iallafall funnit inre frid och bryr mig inte lika mycket. Räknar inte dagar eller något, jag bara finns. För mer orkar man inte och denna paus under medicinering har varit den bästa månaden på över ett år! :)

Och återigen, jag glädjs åt andra men det var några månader som jag inte gjorde det.
    Visst är det jobbigt att läsa om alla som lyckas snabbt ,men det är väl just de som fastnar mer för att man blir avundsjuk helt enkelt. Det är ju många här inne som inte lyckats snabbt eller inte lyckats alls ännu. Jag kämpar fortfarande, visst jag blev gravid ett år efter mitt andra X men det slutade ju som ni vet i i MF. Nu är vi inne på försök tre efter det. Det kommer bli din tur till slut, på ett eller annat sätt. kram {#emotions_dlg.flower}
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

vet inte vad jag råkat ut för, haft så ont imagen i flera dagar nu. Uppblåst och gasig och det spänner och är ömt i hela magen. Men idag är det tack och lov bättre. Äl +6 idag och i morgon kanske jag ska tjuvtesta :)

• kanske 4a
    AlexandraViberg skrev 2012-09-19 11:28:13 följande:
    kanske 4.a: alla verkar tro att jag blir avundsjuk, men det blir jag inte. Tappar bara hoppet lite.
    Men nu har jag ju slutat hoppats så nu är det inte ens så.
    Har min inre frid att leva med nu och min tygsamling har blivit lidande, måste köpa mer. Har inte sytt såhär mycket på flera år. Haha.

Jag vet att det blir min tur, det oroar mig inte ett dugg och blir det inte det så har jag ju dottern, synd bara att man inte kan ge barn till en man som faktiskt förtjänar det. Bara det som är tråkigt. Vet hur mycket han vill ha barn och då tycker jag att han kan få lämna mig och söka det någon annanstans, men det vet jag att han aldrig skulle göra..

så som sagt, jag blir inte svartsjuk eller avis på folk som blir gravida eller får barn längre, blir faktiskt riktigt glad! :P
    Nu menade jag inte bara dig iof, men skönt att du kan känna äkta glädje och inget annat. Men jag menar att det är inte fel eller konstigt att känna sig avundsjuk och även om man är glad för andra så är det inte hela sanningen. Jag känner iaf en tagg av avundsjuka när någon lyckas fort och lätt. Är det däremot någon som fått kämpa länge är det lättare att känna bara glädje.

kram
  • kanske 4a
    Chicky01 skrev 2012-09-21 09:21:18 följande:
    Stort grattis till din son! Vilken lycka! Gör ni syskonförsök med frysisar eller blir det helt ny IVF?

Eftersom vi redan var klara med vår utredning när jag fick mitt x så var remissen redan inskickad till Karolinska i Huddinge. Jag ville inte åberopa vårdgarantin då jag i så fall kunde hamna lite var som helst i Sverige... under väntan ville vi ge Pergotime en chans. Hur som helst, för mig blev det IVF ca 7 månader efter x:et (normal kötid för Huddinge är 12 månader). Det var segstartat med sprutorna och tillväxten av äggblåsorna... Jag är evigt tacksam för den svenska sjukvården, i alla fall i fertilitetssyfte. Har blivit så väl bemött. Känns som att jag fått ordentlig kick-back på mina inbetalda skattepengar Skrattande... även om jag helst hade velat slippa hela karusellen.

Ingen förtjänar utomkvedes och ingen kan förstå besvikelsen, skräcken, sorgen med detta - speciellt om man längtat efter graviditet. Endast ni här kan förstå vad jag har gått igenom och jag är evigt tacksam för att Familjeliv finns. Det har funnits stunder då jag inte varit här inne och läst då det framkallat obehagliga känslor hos mig... Men ja, sorg måste ju bearbetas. Som tur är, är den mänskliga hjärnan en överlevare. Livet går vidare, vi måste gå vidare!

Stor kram till alla här inne! Tråkigt att våra vägar korsas pga ngt så tragiskt, men tack för att ni finns! Hjärta
    Fint skrivet och jag tror alla här inne håller med. Tack tillbaka! Hjärta
  • kanske 4a

Nähä nu kommer paniken smygande igen, nästan så jag hoppas att jag får negativt test i morgon. Jag har ont på höger sida, bak mot ryggen och ut mot ändtarmen, precis som vid mitt andra X. Men grejen är att jag känt så sedan äl +4 och så tidigt kan det väl ändå inte fastna?? Och sen blev jag ju sjuk med uppblåst mage, gaser och jätteont i hela magen. Jag hoppas så att det bara är mina tarmar som spökar alt livmodern och ligament som bråkar för att det finns ett frö på rätt plats. När jag gjorde VUL efter missfall så sa läkaren att min tarm ligger väldigt nära äggstock och äggledare, för då hade jag också ont på höger sida. Tom hon var osäker om det var tarm eller äggstock hon såg, hon ville utesluta X helt säkert.

Man vet ju inte hur allting vuxit fast där inne, jag vet att jag har mycket sammanväxningar. Tänk att dessa fördömda X ska få förfölja en år ut och år in, aldrig får man vara glad. Om jag får ett svagt plus i morgon kommer jag vara livrädd. Enda trösten är att jag inte plussat tidigt vid mina två X och i morgon är det bara äl +9. Behöver era kloka tankar tjejer nu Rynkar på näsan

• kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-09-21 21:28:04 följande:
    Kanske 4a - jag hade likadant nu. Började några dagar innan äl och höll på till någon dag innan bim ca när Kag fick positivt. Nu känns det inte alls så. Vet även andra som sagt att de haft den känslan genom hela graviditeten som gått bra efter ett x.
    Vi kan bara hoppas och se hur det går men chansen att det går bra är större än tvärtom!
    Kram

acinna skrev 2012-09-22 08:40:46 följande:
    Kanske4a: Kan säga att jag hade precis samma symptom denna graviditeten som jag hade med vårt X, alltså ont i ljumsken på vänster sida, och spänd på vänster sida. NI kan ju gissa hur nervös jag var från plus till vi fick göra VUL. Men allt var som det skulle, och läkaren sa att det inte var konstigt om jag hade samma känsla igen eftersom jag varit gravid 3 gånger på ett år, så tarmarna och kroppen tagit stryk av det!!!

Tack tjejer. Man ska akta sig för vad man önskar, för naturligtvis fick jag ett tvärblankt tests i morse Gråter Så det är bara att acceptera att det inte gick den här gången heller.
  • kanske 4a
    acinna skrev 2012-09-23 09:36:08 följande:
    Kanske 4a: Så tråkigt!!! 

Ja skräp är det! Så här se de ut idag äl +10

• kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-09-23 16:54:48 följande:
    Kanske 4a - tråkigt :/ men ger inte upp hoppet om dig innan tanten kommit. Fortsätter hålla mina tummar för dig!
    Tack!
  • kanske 4a

Detta är psykisk terror, nu är smärtan tillbaka. På höger sida i ljumsken, strålar bak mot en punkt i ryggen och ut mot ändtarmen. Jag blir kocko av detta. Tänk om det sitter på höger sida nu, då blir det inga fler barn här, Gråter

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3