• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hörrni tjejer, kan ni ge mig råd om vad jag ska göra..? Jag skulle ha fått min mens i fredags, men den verkar inte vara på gång, och jag har förhöjd temp. Men jag testade minus senast i morse, är orolig - kan det vara ett nytt x? Var ska jag vända mig, vill ju knappast åka till akuten för att mensen är lite sen.. Och Vc var jag på nyss för problem med huvudvärk, vill inte springa dit jämt som en hypokondriker.. Gyn får man inte tid hos på en gång heller.

• Mika1980

Lemis: sitter i väntrummet nu, men mensen kom förstås i dag. Ska i alla fall fråga om han kan skriva ut pergotime - för att sparka igång min odugliga äggstock på höger sida. Håll tummarna..

• Mika1980

Hej på er, jag har fått pergotime utskrivet. Det fungerade ju inget vidare sist då jag fick massa äggblåsor men för tunn slemhinna. Hoppas dock att det blir bättre den här gången :)

• Mika1980

Grattis Mmmbop, blir så glad av att höra att allt gick bra och att ni mår bra!! Många kramar

• Mika1980

Mmmbop: vilket gostroll, gullig! :) Tack för lyckoönskningen, får verkligen hoppas att hormonerna kan hjälpa till lite. Jag verkar ju nästan ha svårast att bli gravid här, tycker de flesta blir gravida förr eller senare. Men jag har ju iof gjort ett uppehåll ett år så får kanske "skylla mig själv".

• Mika1980

Johanna...jag är hemskt ledsen för din skull. Åk hem och få massa tröst och kärlek från din familj. Kram

• Mika1980

Var på ultraljud i dag på dag 10, tyvärr hade inte min högra äggstock vaknat till liv trots pergo, hade däremot flera blåsor upp till 10 mm på vänster sida. Antar att äl kommer om ca 5 dgr? Men det är nog ingen ide att försöka eftersom jag saknar äggledare på vänster sida..:(

• Mika1980

Jo visst.. Men jag borde nog inse att jag inte kommer bli gravid utan ivf. Saknar en äggledare och har förmodligen pco i den andra äggstocken.. Är dessutom singel och kan inte försöka hur mkt som helst. Jag längtar till dn dagen det blir lagligt med assisterad befruktning för singlar - då blir jag den första att ställa mig i kö!

• Mika1980

Vill helst inte diskutera på nätet hur jag gör med insemination/donator, hoppas att ni förstår :) Jo, Alliansen har ju kört över Kd när det gäller den här frågan och vill göra en lagändring snarast. Hoppas..:) Men sen lär man ju få stå i kö i 1 1/2 år också :/

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3