• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Har ni några teorier om vad ni väntar? Jag är nästan 100 % säker på att det är en pojke. Baserat mest på hur bra jag mått. Sedan en känsla jag haft sedan jag började försöka egentligen. Sedan är ju chansen för en pojke större om man har sex på ÄL-dagen. Vi som inseminerar gör ju alltid det då.

Ni andra?

• Mmmbop

Bra inställning Supers!!

Lemis, nu håller jag veeeerkligen tummarna för dig!!

• Mmmbop

Åååååh, vecka 16, låter som en dröm =) Längtar som en galning =)

• Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-07-24 08:54:50 följande:
    Du behöver inte alls betala om du är under 35, inte i Stockholm. Bra va?! Glad Se till att få en remiss av din BM bara så kostar det ingenting. Jag gjorde mitt KUB-test i torsdags, på Ultragyn. De var superbra, som alltid när man är där, så mitt tips är att be att få gå dit. Jag är ju inte heller 35 men vi valde att göra det ändå, var så skönt att se knodden och vi fick så fina bilder på den. Helt galet vad bra man ser trots att den bara var 7 cm lång och så fick vi längsta möjliga risk vilket var riktigt "lyxigt" eller vad man ska kalla det. Riktigt skönt att se att den mådde bra hur som helst! Vilken BM har du valt?

Jag tror också att vår är en kille, vet inte varför. Jag har ju mått galet illa och varit sugen på sura saker så enligt min kompis så borde det vara en tjej.

Härligt med hjärtat förresten, vet hur skönt det känns!
    Ok, där ser man, hade jag ingen aning om =) Tog för givet att jag fick betala själv. Det var ju bra.

Härligt med bra besked för er! Jag gjorde min spolning på ultragyn och jag håller med om att de är bra och proffsiga där. Jag har valt MamaMia på söder som BM. Dom har ju egna ultraljudsutrustningar, så jag antar att jag gör det där. Alternativt funderar jag på att göra det på samma ställe som jag gjorde mitt privata UL. Det var på Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Dom var också väldigt bra. Dessutom ligger dom bra för mig när jag åker till och från jobbet.
  • Mmmbop

Sunflower: Bra tips där, då ska jag absolut ta dom i Liljeholmen.

RaraS: Jag frågade min gyn om tidiga ultraljud kunde vara farliga på något sätt för fostret (det är samma teknik som angelsound tydligen, ultraljudsvågor/doppler) och hon sa att det tack och lov inte fanns några sådana indikationer alls. Det enda det hittat i studier är att om man gör ultraljud mycket i någon viss vecka finns vissa tendenser till ökad vänsterhänthet. Jag är själv vänsterhänt och kan intyga att det fungerar helt ok =)

• Mmmbop

Grattis RamonaMaria!!

Välkommen Yaa, usch för upprepade x. Hoppas verkligen det går bra för dig nu!

• Mmmbop

Grattis Maximum!

Grip, jag antar att det är samma som glandin-25 som utgått. Gurkfröolja?
    Vad jag har förstått är det viktigaste att man slutar med tabletterna på ÄL-dagen. Tydligen kan de annars snarare motverka graviditet. Men de ska vara bra för att klämma till ägglossningen och göra slemhinnorna lite tjockare. Annars har jag hört många som använder rosenrot också, men den kan spöka till cykeln lite. Jag använde Glandin men lyckades inte den månaden.

HoneyBunney: Nej vad tråkigt med missfall! Usch, usch... Är fortfarande min stora skräck!

Acinna: Jobbigt med kolikbarn... Hoppas ni hittar något som hjälper eller att det går över fort!

Själv har jag fått tid för KUB den 22:a, då är jag i 12+2... Nedräkning.

• Mmmbop

Ja, jag har hört det. Trist, trist, hoppas det löser sig med dropparna. De andra "tipsen" jag hört är akupunktur och om det är magmunnen som strular (kan vara svårt att veta skillnad tydligen) så är det Losec som gäller. Men jag är inte superinsatt. Tre månader (har förstått att det ofta går över efter tre månader) kan ju annars kännas som väldigt lång tid! (även om man såklart avgudar bebisen)

Tycker däremot att alla såna vänta-barn-böcker innehåller alldeles för lite information om fostrets utveckling, vad som händer i min kropp osv. Så nu har jag faktiskt beställt en obstetrikbok för barnmorske- och läkarstudenter =) Jag är lite fanatisk när jag blir intresserad av något. Förhoppningsvis kommer den imorgon. Då blire sträckläsning!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3