• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Tack pemberly, hamnade i gråt träsket precis när jag såg att en kompis fått barn, visste inte ens att hon var gravid....blir så ledsen när folk inte " vågar" säga nått...vi bor inte i samma stad och har iofs mest bara facebook kontakt men umgicks mkt när jag bodde i sthlm..:( känns som om jag snart ger upp.....vi har ev insättning i vecka 8...

Ha en fin 4:e advent.

Kram

• Supers
    mariekarolina skrev 2013-12-24 12:02:43 följande:
    God Jul på er! Jag fick bästa julklappen igår, var på VUL och den här graviditeten sitter i livmodern :) ägget kom från vänster äggledare denna gång, X:et satt på höger. Mätte 5 + 3 vilket stämmer med ägglossningssymtomen , så nu hoppas jag att det går vägen denna gång :)

Härligt Grattis :)
  • Supers

Hej o välkomna alla nya. Här har min cysta på vänster äggstock börja göra sig påmind. ..

Vilket säkert betyder att den vuxit :/ blää vill inte...men måste ringa gyn imorrn....alltid ska det va ngt.....

• Supers

Tusa: Ska ringa gyn idag..är cystorna större än 5 mm så rekommenderar dom titthålsoperation. ..har redan gjort 3 st..är inte så sugen på en till....klart måste jag så måste jag...men då blir det nog ingen ivf i feb som vi planerat. Kan det inte bara få vad enkelt...trött på detta :(

• Supers
    tusa skrev 2014-01-07 17:58:42 följande:
    Neej... Åh, hoppas innerligt att ingen op behövs och att det blir ivf istället!! Fick du nån tid?

Fick tid nästa vecka..på onsdag, bara hålla tummarna :p vi får se hur det ser ut och efter det rådgöra med ivf-läkarn .
  • Supers
    Pemberly skrev 2014-01-10 10:28:11 följande:
    Det låg i livmodern och hjärtat slog! Åh vad lättad jag blev

Åh vad kul grattis ;)
  • Supers

Jag hade utomkveds 2010 o fick åka in akut,( huddinge sjukhus) kände som dig freakofnature att man bara blev hemskickad utan råd och tips, att jag dessutom höll på att stryka med själv fattade jag först månader efteråt. ..o en dansk läkare som förklarar till mig dagen efter gjorde inte saken bättre :/ Vill aldrig mer vara med om det! Men oron finns ju givetvis...Ivf kliniken i gbg är underbar och gyn i borås är hyfsad..gäller att få rätt läkare.

Freakofnature: det måste kännas otroligt jobbig usch :/ vi har 2 misslyckadr försök & har 1 ägg kvar i frysen som ev åker in vecka 8 om min cysta inte ställer till det....

Ha det så gott kram kram

• Supers
    lilsis skrev 2014-01-16 05:14:01 följande:
    Mens :'(

Blä! Vad trist :( Stora kramar
  • Supers

Måste säga att det går upp och ner, vissa perioder är det skit och andra är det hur bra som helst. Tankarna finns i huvet hela tiden, som ni säger allt detta testande, räknande osv. Vi håller ju på med ivf men under våra pauser önskar man ju att man skulle lyckas själva. ..men icke...varje mens som kommer blir jag bara ledsen o less... tycker oxå att det är svårt att glädjas för andra i min närhet som blir gravida..slutar med ppiller o vips är dom gravida. Jag blir 38 i år...så Klockan tickar...ett litet stress moment..har visserligen 2 hela försök kvar plus ev frysförsk.. vecka 8 blir det ev insättning om allt går bra... i över 2 år har vi kämpat nu.....vi får se...hoppas gör man alltid :)

Stora kramar till er alla <3

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3