• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

RaraS skrev 2013-10-29 10:27:13 följande:

Hej!

En fråga till er rutinerade….har precis varit på VUL. Jag är i v 6+1, och jag har hyfsad koll på min ägglossning och mens.
    På VUL:et såg hon endast en hinnsäck och en skugga till gulsäck. Borde man inte ha sett mer när man är i v 6+1?
    Jag tänkte när jag gick dit att det inte är säkert att hjärtat börjat slå, men jag tänkte nog att jag skulle sett mer ändå. Frågade läkaren om man inte borde ha sett mer och då svarade hon lite tvekande och sa att ägglossningen kan ha varit senare etc, att det ser ut som en normal tidig graviditet.
    Men när jag har rätt bra koll på min ägglossning så känns det här inte så bra helt enkelt. Dessutom mår jag skitbra, i samma vecka med min Emelie var jag i princip däckad hemma…så känner mig lite skeptisk till att detta verkligen utvecklas normalt….

Såklart, bara att vänta och se! Fick en tid igen om två veckor på torsdag! 16 dagar av lång väntan!

Och Lilyy: Känner igen mig i din berättelse...mådde sådär för tre års sedan och har ingen aning hur man fixade det. Man levede i någon sorts bubbla....jag hade tur att bli gravid på 6:e försöket efter X:et. Var inte rädd för att söka hjälp om det går för lång tid! Jag tror jag höll mig igång genom att testa nya saker varje månad. Som att akupunktur och äta apiforce etc. Kändes på något sätt bra att testa mig fram! Den månad jag testade akupunktur lyckades jag så det körde jag på denna gång med  

Hur har det gått?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Pemberly skrev 2013-11-16 14:17:43 följande:
    Hej på er igen! I förrgår fick vi insatt ett embryo från frysen, så nu är det bara att hoppas igen.
    Lycka till!!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Belklagar RaraS. Hade ju också MA förra sommaren. Växte aldrig mer än till v4 men började inte blöda förrän v 8. Kram

• kanske 4a
    Supers skrev 2014-01-06 11:35:21 följande:
    Hej o välkomna alla nya. Här har min cysta på vänster äggstock börja göra sig påmind. ..
    Vilket säkert betyder att den vuxit :/ blää vill inte...men måste ringa gyn imorrn....alltid ska det va ngt.....
    kram!
  • kanske 4a

Hej och välkomna alla nya. beklagar att ni också drabbats av detta elände. Vill säga till orginalmodell att efter mitt första x lämnades den skadade äggledaren kvar. Fick två barn efter det utan problem men sedan ett x igen på samma sida. Då togs den bort. Så det behöver inte bli problem igen men risken ökar. Har varit med om dåligt och nonchalant bemötande vid mitt första x. Ett under att jag klarade mig. Men efter det har de tagit mig på allvar.

• kanske 4a
    Originalmodell skrev 2014-01-12 22:39:31 följande:
    Tusen tack för att du har tagit dig tid att svara mig Pemberly! Det rätade ut några frågetecken minsann. Får sätta mig ner och ringa några samtal i morgon!

Kanske 4a: skönt att höra att det även ska kunna fungera utan problem efter ett X.. Samtidigt skrämmande att det är väldigt höga odds att det händer igen, som ditt fall :-/ Tog det lång tid för er att bli gravid igen efter ert första X?
    Nej det har inte tagit lång tid att bli gravid för mig de första fyra grav, som inkl mitt första X. Första barnet på första försöket, X på andra försöket, andra barnet på tredje försöket (efter X), tredje barnet på tredje försöket. När jag fick mitt andra X försökte vi inte bli gravida men slarvade :) Nu har vi försökt sedan okt- 2011 och jag har blivit gravid en gång juni -2012 men det slutade i MA. Sedan dess inget. Åldern spelar nog viss roll, jag var 22 när jag fick mitt första barn och 27 vid mitt tredje så vi var ju unga båda två då. Sen har jag mycket sammanväxningar efter tre snitt, två titthål och nu vid mitt sista X fick de öppna för att ta bort äggledaren. Sen vet jag ju inte om min kvarvarande fungerar eller är igentäppt av sammanväxningar. Vi har tagit prover och väntar på tid för utredning.
  • kanske 4a
    mariekarolina skrev 2014-01-12 20:23:01 följande:

Jag gjorde ett till VUL idag och nu såg man ett litet foster med små stumpar till armar och ben och ett tickande hjärta :) otroligt lättande! Mätningen stämde exakt med min beräkning, 8+2. Nu ska jag försöka slappna av. Även om det inte kan bli ert X denna gång så är jag ändå lite skärrad sen det. Men nu har jag bara fått positiva besked så nu borde jag kunna försöka vara mer positiv också :)
    Grattis vad härligt!
  • kanske 4a

Stort grattis Lappgeten. Underbart!!

• kanske 4a
    Supers skrev 2014-01-31 20:26:08 följande:
    Kanske4a: Hur går det för er? Kram
    Vad gullig du är som frågar! Det gick åt skogen igen men är redan på dag 11 och det känns ju alltid bättre när det närmar sig äl igen. Det som var positivt var att jag äntligen fick en normal temphöjning som jag inte haft på över ett halvår. Och jag fick också rätt lutealfas igen, 12 dagar istället för 9-10 som de sista månaderna. Men jag börjar bli mer och mer övertygad om att vi inte kommer få vår sista guldklimp. Önskar att vi fick tid för utredning nu så vi får veta om något är fel. 

kram Hjärta
  • kanske 4a

Hm, hämtade posten och vi har fått tid 26/2. Nu blev jag nervös!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3