Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Hej!
En fråga till er rutinerade….har precis varit på VUL. Jag är i v 6+1, och jag har hyfsad koll på min ägglossning och mens.
På VUL:et såg hon endast en hinnsäck och en skugga till gulsäck. Borde man inte ha sett mer när man är i v 6+1?
Jag tänkte när jag gick dit att det inte är säkert att hjärtat börjat slå, men jag tänkte nog att jag skulle sett mer ändå. Frågade läkaren om man inte borde ha sett mer och då svarade hon lite tvekande och sa att ägglossningen kan ha varit senare etc, att det ser ut som en normal tidig graviditet.
Men när jag har rätt bra koll på min ägglossning så känns det här inte så bra helt enkelt. Dessutom mår jag skitbra, i samma vecka med min Emelie var jag i princip däckad hemma…så känner mig lite skeptisk till att detta verkligen utvecklas normalt….
Såklart, bara att vänta och se! Fick en tid igen om två veckor på torsdag! 16 dagar av lång väntan!
Och Lilyy: Känner igen mig i din berättelse...mådde sådär för tre års sedan och har ingen aning hur man fixade det. Man levede i någon sorts bubbla....jag hade tur att bli gravid på 6:e försöket efter X:et. Var inte rädd för att söka hjälp om det går för lång tid! Jag tror jag höll mig igång genom att testa nya saker varje månad. Som att akupunktur och äta apiforce etc. Kändes på något sätt bra att testa mig fram! Den månad jag testade akupunktur lyckades jag så det körde jag på denna gång med