Sejda79 skrev 2013-01-31 19:46:25 följande:
Jag hade ett utomkvedshavandeskap 2010 och var då tvungen att operera bort ena äggledaren. I samband med detta skrev jag en del i denna tråd. Det dröjde ett år innan vi lyckades bli med barn igen, vi hann till och med få kallelse till IVF precis i samma veva som jag testade plus och i augusti 2011 föddes äntligen vår andra dotter. Sedan tidigare hade vi en dotter född 2007.
Eftersom vi ville ha fler barn så dröjde det inte så länge efter att andra dottern föddes förrän vi bestämde oss för att försöka få till en trea. Med bara en äggledare och det faktum att det tog ett år för tvåan att bli till så misstänkte vi att det skulle ta lika lång tid denna gång. Döm om min förvåning när det tog sig på första försöket med trean! Nu sitter jag här med en tre veckor gammal dotter. Tre underbara döttrar har jag nu, varav två födda efter att jag opererat bort en äggledare.
Tyvärr fick tredje dottern syrebrist inne i magen så hon har legat i respirator, sondmatats osv men nu mår hon mycket bättre. Vi är fortfarande kvar på sjukhuset men i morse så tog vi bort sonden och nu är hon som vilken bebis som helst. Hon ska bara lägga på sig lite mer i vikt så får vi snart åka hem.
Ville bara dela med mig av min historia och peppa er som också opererat för X och haft svårt att bli gravida eller är oroliga.
åh vilken härlig berättelse, tack för den. Och stort grattis!