• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

greeneyes skrev 2012-10-10 09:16:41 följande:
    Nu har jag varit hos läkaren. De kunde inte se säkert, det enda de var säkra på är att det inte är en normal grav. Avvakta och nytt blodprov på fredag.
    Tack för ert stöd, återkommer på fredag.

Åh vad jag lider med dig, precis så var det för mig första gången, det tog tre veckor sammanlagt innan jag fick så tokont så jag fick åka in akut. Då hade det gått hål på äggledaren men den fick vara kvar. Jag hoppas du snart får klara besked och den hjälp du behöver. Tveka inte att åka in om du får mer ont. kram Hjärta
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    greeneyes skrev 2012-10-11 06:57:35 följande:
    Tack tjejer!

Igår började jag blöda rejält med stora typ gråa klumpar (ursäkta detaljerna). Blev rådd att åka in akut igen. Jag hade ju varit där på morgonen för Vul men dr kunde inte se nåt så jag skulle avvakta. Men turligt nog var hon på väg hem när jag kom in akuten var proppfull) så jag haffade henne och bad om råd, och hon sa att det nog var ett missfall, inte inre blödning och nu är jag på väg tillbaka för nytt blodprov.

Men min fråga är; hur länge blöder man mycket? Jag gjorde det i typ 5 h , sen har det bars varit som mens och inget inatt..

Oj, men hoppas verkligen allting kommer ut av sig själv nu då. Håller tummarna för att hcg gått ner idag.

kram
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Alex, hur har det gått??

• kanske 4a
    AlexandraViberg skrev 2012-10-12 11:04:45 följande:
    Hej tjejer! Var så nervös att de fick ta mig hyperventilerandes från väntrummet in på en säng innan doktorn kom!

Den var rätt storlek för tiden och satt helt perfekt!!
    Jaaaaaaaaaaaa grattis!!! HjärtaSkål
  • kanske 4a

Det gick inte den här gången heller

• kanske 4a
    Österlenska skrev 2012-10-25 06:26:00 följande:
    Kanske4a: Nej! Är det vad jag tror så beklagar jag. Stor kram på dig!

Det kanske lät värre än vad det är, inget nytt X alltså, "bara" mensen som kom, men jag har tappat hoppet just nu.
  • kanske 4a

Hej tjejer, ligger lite lågt just nu. Har varit väldigt nere efter förra misslyckade försöket. Fick positivt äl idag men känner inget hopp längre. Tror att mörkret gör sitt också. Kram {#emotions_dlg.flower}

• kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-11-09 09:52:56 följande:
    Kanske 4a - Ja hösten är inte den bästa humörhöjaren, hoppas du kan finna någon ljuspunkt iaf och känna att det finns tillfälle till mys. Fredag idag så handla på dug allt gott du kan vara sugen på, fixa någon bra glad och rolig film. Tänd massor av ljus och fixa till dig så du känner dig fin så myser ni ner er i soffan och bara njuter av närhet. Kanske kan lusten falla på ändå ;)

Tack vännen, det var ett bra tips :) Men vi ska till svärisarna ikväll på tidig farsdagsmiddag. Sen jobbar jag i helgen, i morgon ska vi till vänner på kvällen. Men tiden går ju och vi myser även om vi inte direkt känner för det. Jag hoppas det känns bätte snart.
  • kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-11-15 18:53:36 följande:
    En liten fråga till er tjejer, har en diskussion i en annan tråd.
    Hur många av er har haft högre än normalt hcg vid era x?

Jag hävdar att hcg stiger långsammare vid x men denna person hävdar att hon, hennes ingifta moster och 2 vänner haft mycket högre hcg vid sina.

både och får jag väl säga då. Vid båda mina X har plusset kommit sent vilket innebär lägre hcg. Första gången var de låga hela tiden och steg och sjönk om varannat. Andra gången kom plusset som sagt sent, men ökade först från 96-600 på tre dagar, alltså mer än normalt och sen dubblades det normalt  till de hittade X:et en vecka senare och jag fick cellgifter.
  • kanske 4a

Först och främst Lemis stort grattis till dottern! Jag beklagar verligen att hon är sjuk och att ni inte efter allt ni gått igenom bara får vara lyckliga och njuta av er lilla. Jag hoppas att ni får bra hjälp i fortsättningen och kan känna er trygga med den vård hon får och att hon snart blir frisk så ni kan lägga detta bakom er. Stor kram Hjärta

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3