• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Tack Mika och Mmmbop...tror ni har räddat min helg. Obestämd
    Höll på att bli olidligt att stå ut med illamåendet men nu tror jag ni har lyckats få mig att uthärda det iaf. Ni är ju kanon!
    Jag hade faktiskt gett upp helt...ingen grav eller så är det ett utomkveds igen, hemska tanke...men ja, ett litet millihopp tändes i alla fall och det är enklare att må kasst när man hoppas lite i alla fall.

Tack för att ni finns!

Och Mika, jag hoppas verkligen du får din mens snart! Håller tummarna för att din pergotime har gjort underverk!!!

Och Mmmbop, roligt du skrev att man inte kommer tro det för man har det i famnen...håller så med dig! Först våndas man i väntan på ett +, sedan våndas man i väntan på ett VUL, sedan våndas man igenom hela första trimestern, och sedan vet jag inte längre men man våndas säkert för något annat ända fram till man har bebisen i famnen...det är verkligen inte lätt det här!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS

Fler än jag som är less på sin kropp ser jag...jag saknar sitt gamla regelbunda jag! Innan kunde iaf jag tänka: "Idag ska jag få mens...tar med en tampong som jag sätter in vid lunch så kommer det komma på eftermiddag." Inte nu längre. BIM idag och inte någon mens i sikte och inget plus heller.

Testade i morse, och jag skyller på min man. Han har åkt iväg nu på em och han ville gärna veta innan han åkte...men inte något plus. Nu ska jag inte testa något mer....bara invänta mensen. Vill ju bara att den ska komma igång så vi kan försöka igen! Min man är väldigt fashinerad av min nya storlek av bröst så det ska nog inte vara något problem med att komma igång med försöken Flört! Hade varit bra om röda veckan kunde vara nu när han är borta...men min kropp vill tydligen inte anpassa sig efter det som är praktiskt! Glad Jaja, jag har i alla fall kommit ur det djupa svarta hålet som jag var i fredags och det har varit en finfin helg med mycket skidåkning med hunden som draghjälp! Livet kan ju faktiskt vara helt ok även om man inte blir gravid just precis nu...även om det kändes så i fredags! 

• RaraS
    Minkärlek09 skrev 2010-12-04 21:57:39 följande:
    glömde säga att jag hade ingen vätska i buken som man har vid X Och visade inga övriga tecken vid undersökning på X så hoppas.

förra gången hade jag

*massa hugg
    *bruna flytningar
    *Smärtattacker
    *vätska i buken
    *ont vid undersökning
    Hoppas det ordnar till sig för dig!
    MF och utomkveds har ju väldigt lika symptom...så se verkligen till att de följer upp ditt hcg tills det är helt nere på icke-mätbart!
    Jag hade också flera bruna flytningar och hugg, men ingen vätska buken, den hann inte spricka, och de såg inte mitt X på VUL heller, först vid titthålsoperationen. Jag hade inte ont vid undersökningen heller...bara när han tryckte väldigt hårt över vänster äggledare...
    Håller tummarna för att det är ett MF!!!
  • RaraS
    Minkärlek09 skrev 2010-12-05 18:00:51 följande:
    många som haft x i vänster äggledare jag med tog bort min juli 2010. vet du vf du fick x?
    Nej, har jag ingen aning... Har aldrig haft klamydia etc och aldrig gjort någon operation i buken. Har aldrig rökt eller snusat heller, om det nu kunde påverka flimmerhåren i äggledarna. Läkaren sa att det var ren otur...så har ingen aning...
  • RaraS
    Mika1980 skrev 2010-12-06 10:25:33 följande:
    Det verkar som att mensen är på g nu, ett antal dagar för sent. Ska alltså börja med pergotime om ca 5 dagar, men jag har julbord + en till fest inplanerad i veckan och undrar hur jag ska göra med alkohol.. Kan jag dricka lite och ändå inseminera om ca 2 veckor om pergotime funkar som jag hoppas? Och sedan är jag lite orolig för att hormonerna kommer ge mig humörsvängningar, kanske inte så lyckat när man ska på fest.

Är det pga av pergotime som du inte vill dricka? Eller har jag missuppfattat något, trodde det var ok med alkohol fram till ägget fastnade i livmodern? Såklart...mängder med alkohol är väl aldrig bra men 1-2 glas vin trodde jag inte spelade någon roll, före ÄL...eller? Någon som vet bättre?

Svårt det här med alkohol i dessa försöker-tider. Det är ju alltid två helger från ÄL till och med mens och det är börjar redan bli svårt med att hitta på ursäkter, efter endast två veckor :) Har ju ÄL vid jul igen och jag bävar redan för nyårsfesten...
    De flesta känner ju till mitt X och ibland känns det som att folk bara går och väntar på att jag ska bli gravid igen. Jag har faktiskt ljugit för en del och sagt att läkaren sagt att man ska vänta några månader innan man föröker igen, så magen får läka ihop ordentligt först...

En helt annan sak. Äter ni något speciellt för att hjälpa naturen på traven?
    Jag äter apotekets Kvinna-vitaminer. Men funderar på om man ska börja med något mer...jag har ju aldrig var gravid med mer än med mitt X, så jag vet egentligen inte hur lätt jag har för att bli gravid. Den gången gick det på första försöket. Ägget hann ju aldrig ner till livmodern, så jag vet inte hur lätt ägget har för att fastna där. Jag har läst att en del äter Glandin-25 för att få ägget att fastna bättre? (ger tjockare slemhinna tror jag det var, mjukare att fastna) Någon som har testat? Men det kanske bara är dumt att börja stoppa i sig saker innan man vet om kroppen funkar eller ej...är lite kluven...

• RaraS
    Mmmbop skrev 2010-12-06 19:09:34 följande:
    Jag ska också testa Glandin nästa sväng, skadar ju inte att prova =) Ligger redan i köksskåpet och väntar
    Aha, ska du!?! Det är det jag undrar, om det kan skada att prova? Jag har lite svårt att hitta "riktig" information om det...mest bara info från trådar som denna....och vår tråd är ju pålitlig, men litar inte helt på andra trådar Glad
  • RaraS
    Mmmbop skrev 2010-12-06 19:19:42 följande:
    Hehe, nej... Det är klart. Men det verkar som väldigt många provat och det har gått bra. Enligt innehållsförteckningen så är det gurkfröolja bara. Så det känns inte som det borde vara farligt...

Ok! Kanske ska köpa ett paket då....lite nyttigheter skader väl inte, och slemhinnan borde ju inte kunna bli "för" tjock Glad

Får läsa mig igenom lite trådar om när man ska börja dem...vid mens antar jag...

• RaraS
    Mmmbop skrev 2010-12-06 19:27:50 följande:
    Ja, jag har fått förklarat för mig att man ska ta två tabletter om dagen från mensens första dag fram till ÄL, sedan kan man tydligen ta en tablett om dagen fram till BIM... Men det finns hur många trådar som helst om det här!
    Ja, jag börjar märka det. Jaja, jag ska testa jag också :) Känns som man vill ladda för fullt till nästa ÄL, när det förhoppningsvis är ägglossning från rätt sida!
    Minkärlek09 skrev 2010-12-06 19:23:36 följande:
    mitt hcg har nu sjunkit från 400 till 200 så dom tror missfall skönt inget x. men ska ta ett prov till plus undersökning
    Skönt...men himla tråkigt med missfall... När man väl lyckas bli gravid igen efter ett X så vill man ju inte få missfall. Förhoppningsvis har du haft din dos med otur nu!!!
  • RaraS
    Mika1980 skrev 2010-12-06 20:08:19 följande:
    Rara och Lillafrugan: det är inte pergo + alkohol som jag oroar mig för, och embryot får ju ingen näring av mig förrän ca en vecka efter äl - men jag är lite orolig för att äggen inte ska bli "optimala" om man dricker mellan mens och äl. Men det är bara min egen noja kanske.
    Nej, det är nog inte bara din noja...nu blev jag också nojjig! Glad
    Nejdå, men man kan ju undvika dricka mycket i alla fall...tänkt innan att det inte spelar någon roll fram till ÄL men man behöver ju inte festa för det. Om man håller sig till något glas så tror jag nog att äggen kan hålla sig "optimala"... Men förstår hur du känner det...man vilj ju göra allt för att lyckas!
  • RaraS
    Hjärtat78 skrev 2010-12-06 21:15:44 följande:
    Jag läste på någon sida att man inte ska äta värktabletter vid och efter ägglossningar för då färster
    inte ägget i livmodern. Tänker testa det vid kommande äl.Flört
    Mmmbop skrev 2010-12-06 19:27:50 följande:
    Ja, jag har fått förklarat för mig att man ska ta två tabletter om dagen från mensens första dag fram till ÄL, sedan kan man tydligen ta en tablett om dagen fram till BIM... Men det finns hur många trådar som helst om det här!
    Ojoj, nu har jag plöjt familjelivstrådar!
    Och Magdalena, ja, jag har också läst det nu ikväll. Alvedon etc går bra men inte andra andra verktabletter....tydligen sker en liten inflammation i livmodern när ägget fäster och den inflammationen ska man inte motverka! Då blir det missfall direkt...

Och Glandin verkar också tydligen lite anti-inflammatoriskt...det är ju för att öka slemhinnan i livmodern så man bör nog sluta innan ägget beräknas fästa. Så man kanske bara bör äta dem från mensens första dag till ungefär ÄL. Har läst att Glandin funkar särskilt bra hos de med korta cyklar, hos dem hinner inte slemhinnan växa till sig lika mycket så de kan behöva lite extra hjälp. Jag har mer en normal/lång cykel, cirka 30 dagar, så mig kanske det inte hjälper så mycket...
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3