• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Minkärlek09 skrev 2010-12-07 21:26:52 följande:
    Väldigt omoget skrivet av men det får stå för dig  tar det inte personligt det är dina problem.

Ja, Minkärlek, det verkar ju bara ha varit något missförstånd. Alla vill varandra väl här så glöm det som varit så tar vi och samlar kraft istället!!! Det är vi bättre på!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS

Så har du redan känningar i vänster sida Mika?

Jag har haft lite känningar i höger sida idag och igår...tänkte att jag hoppas på att det är höger äggstock börjat jobba, men efter förra perioden mellan ÄL och mens, med alla skengraviditetstecken, så litar jag inte alls på min kropp längre. Jag verkar ju känna det som jag vill känna! Glad

Och ja, jag undrar också hur barn egentligen lyckas komma till världen...ibland känns det helt hopplöst! Och då har jag egentligen inga kända problem alls...förrutom att jag saknar vänster äggledare...

Barn verkar mest komma till världen hos folk som inte planerar dem Glad, känns det som just nu. Har ett par kompisar som träffat sina killar och blivit oplanerat gravida efter bara 3-4 månader. Och jag och en annan kompis, vi som pluggat i flera år, som träffat våra män för många års sedan, förlovat oss, gift oss och köpt hus, skaffat kombi och hund och verkligen redo för nästa steg. Vi får utomkveds och missfall....ibland känns det är orättvisst. Fyller 30 år i vår....börjar få min 30 årskris tror jag....skulle gärna vilja vara gravid innan jag fyller 30! Och så får man ju absolut inte tänka egentligen...sätter ju bara onödig press på mig själv!

Och barn verkar bli till när man inte planerar dem....det är bara svårt att inte planera....

Men, mensen verkar ha varit någon dag kortare än normalt denna månad så nu är det bara att sätta igång! Glad

• RaraS

Oj...det var inte meningen att ge er åldersnoja. F*låt...men har i många år fått för mig att jag skulle ha barn när jag fyllde 30. Sedan bytte jag jobb förra året och då tänkte jag att man får vänta ett tag...så jag ändrade mig till att bli gravid innan 30. Sedan hände allt det här och då har jag ju insett att detta är en del som inte går att planera...

Men det finns ju hopp i alla fall och det är det ju sista som överger oss. Har en bekant som har gjort 3 försök på IVF, men misslyckats...så ja, nog är man lyckligt lottat. Stora chanser finns ju aboslut!

Magdalena, jag tror det är lovande om båda sidor gjorde ont! Då känns det nog både från den opererade sidan och från ägglossningen på "rätt" sida. Håller tummarna till en rolig julklapp!

• RaraS
    Theina skrev 2010-12-14 06:43:06 följande:
    Hej 
    Jag har skrivit här förut om mitt x i februari 2010.. jag fick operera bort vänster äggledare och nu ska vi snart försöka bli gravida igen.. är SÅÅÅ nervös att det ska hända igen :( 
    Åh, ytterligare en att hålla tummarna för!
    Hoppas du får ägglossning från höger sida snart! Hur har det känts under denna period från februari? Känner du av ägglossningarna från någon sida?

Själv går jag och hoppas på att min högersida denna månad...men känner inte så mycket ännu...men ÄL först om en vecka så man ska väl inte känna något ännu...
  • RaraS
    Mika1980 skrev 2010-12-13 17:17:14 följande:
    I dag har jag börjat känna av hormonerna mer, jag mår illa & magen är i uppror, jag är nedstämd och har haft molande känningar både på vänster och höger sida!
    Oj så spännande! Kul att det känns från höger!!! Ska bli spännande att höra hur det går på VUL!

Om inte jag känner något från höger denna månad kanske man ska prova Apiforce. Tror det var Ewaulrica som testade det innan hon blev gravid...eller så kanske man kan ringa och försöka få till något VUL så man får reda på om höger funkar eller ej...man vill ju veta. Kontrollmänniskan i mig har en förmåga att ta över ibland (som ni nog redan har märkt!) Glad
  • RaraS

Tack gulliga du, Ewaulrica!
    Hoppas pyret i magen mår bra!

Men, det är ju rätt så många här med bara en äggstock och det är ju ingen, som jag vet, som lyckats blivit gravid från "fel" äggstock. Jag har ju läst och hört det du skriver om, men det verkar ju bara hända i typ någon solskenshistoria någongång, någonstans...blir ju lite svårt att tro på det då.
    De flesta här går ju VUL när man blir gravid och då ser man ju också vilken sida som har haft ÄL...är ju konstigt att man inte hört fler som blivit gravida från fel sida om det bara minskar 10%...

Men såklart! Jag hoppas att du har rätt och kommer givitvis försöka varje månad framöver!

• RaraS

Mycket äggstock och äggledare här.....skrev fel ovan, menade "många här med bara en äggledare"!

• RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2010-12-14 12:55:35 följande:
    Här är en till kontrollmänniska. *suck* Hade varit skönt om man bara kunde slappna och "go with the flow" så att säga. Glad 
    En fråga om Apiforce, vad exakt är det bra för? Har inte hört om det förut.
    För citera Ewaulrica i ett tidigare inlägg:
    "för att få igång lite bätte ägglossning på egen hand skulle jag rekommendera dig att äta Apiforce. Den kickar igång äl och ger kraftigare äl."

Kanske provar det om ett par månader om det går trögt!
  • RaraS
    ewaulrica skrev 2010-12-14 13:38:32 följande:
    Men det är ju precis det jag skrev om? Jag hade också bara en äggledare innan jag blev gravid.
    Jo, f’låt, vad jag menar är bara att man har svårt att tro på det när man inte har hört talats om någon som lyckats…men det är säkert så, jag hoppas ju det!

Vet du vilken äggstock ditt ägg kom ifrån när du blev gravid?! ”Rätt” eller ”fel” sida?

• RaraS

Roligt!
    Kul att höra hur olika det kan kännas när man blir gravid!
    Det har ju även Acinna berättat om!
    Hoppas verkligen det går bra för dig hela vägen!!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3