• dellisch

    Aprilbebisar 2010!

    Här kan vi som ska ha små april bebisar samlas å prata om allt möjligt!
    Finns det något speciellt ämne du vill diskutera? {#lang_emotions_smile}

  • Svar på tråden Aprilbebisar 2010!
  • mariev
    tängla skrev 2010-02-04 09:43:55 följande:
    mina tre barn innan är inte så små längre :) Min minsta blir 3år i sep och sen har jag två pojkar som snart fyller 9år och 11år. Skönt nu när lill tjejen börjat på dagis 15h/veckan Jag skulle oxå vilja föda natuligt som jag gjort med dom andra tre men jag tror att det blir kejsarsnitt. Vad hade din lilla för vikt på ul? Fick du veta vikten?
    Jag frågade om vikten men det ända hon sa va att hon ligger på mista kurvan men innom det normala.

    Av nån anledning så har jag fått för mig att jag kommer va tvungen till att ta kejsarsnitt. Vill inte det men mamma har gjort det med alla oss. Vi får se hur det går.
  • eidos
    Annika 0314: Hej! jag väntar mitt första barn till 14 april. Jag hade sf mått 26 i v 28 och har bara gått upp 4 kilo sedan inskrivningen (idag 30 hela veckor), men min barnmorska var inte alls orolig över detta utan tyckte det såg bra ut {#lang_emotions_smile} och jag är bara 164 lång. Jobbigt med sammandragningar, men verkar ju vara ganska ofarligt och inte helt ovanligt. Själv får jag det bara om jag går för fort eller anstränger mig.
  • Annika0314
    eidos skrev 2010-02-04 12:28:12 följande:
    Annika 0314: Hej! jag väntar mitt första barn till 14 april. Jag hade sf mått 26 i v 28 och har bara gått upp 4 kilo sedan inskrivningen (idag 30 hela veckor), men min barnmorska var inte alls orolig över detta utan tyckte det såg bra ut  och jag är bara 164 lång. Jobbigt med sammandragningar, men verkar ju vara ganska ofarligt och inte helt ovanligt. Själv får jag det bara om jag går för fort eller anstränger mig.
    Skönt att höra :) det känns så bra att få höra andras erfarenheter. Man vill att den lille där inne ska må bra så man bli lätt nojig :)
  • Wahlentina
    Momag skrev 2010-02-02 18:53:19 följande:
    Hej hej! Jag har BF den 1 april.  Var hos BM idag som konstaterade att bebis hade vänt sig med huvudet ner (redan tyckte jag!) och förmodligen kommer att ligga kvar så tills det är dags att titta ut. På torsdag ska vi på nästa UL så då ska vi nog fråga om det är en pojke eller flicka. Jaghar sammandragningar som inte gör ont sen ganska många veckor tillbaka och äcklig halsbränna. De sista veckorna har bebisen blivit så stor att jag måste sitta alldeles rak i ryggen och helst med en kudde som stöd i svanken. Annars känns det som om lungorna ska tryckas ut genom halsen. MYCKET obehagligt, men fullt uthärdligt och helt klart värt det.Men det ska bli så skönt att få tillbaka sig vanliga betydligt lättare kropp igen sen!Supersvårt att sova ordentligt på natten. Vaknar vid kl 3 och 5 för att munnen är bakfylletorr och jag är svårt kissnödig.Nu är det bara korta februari kvar och sedan lite vårligare mars. Sen är bebis här! Längtar! 
    Har också BF 1 april! Med förra födde jag BF+8. Får se om det blir ungefär samma den här gången. Är det ditt första barn? Hur gick det på UL idag? Fått höra att du väntar ett aprilskämt förrsten? Får höra den kommentaren typ jämt. Lite kul, men mest tröttsamt att höra det hela tiden.
    Kan instämma i det mesta du skriver. Framförallt det där om att inte sitta ihopsjunken. Jag har lite svårt då jag jobbar som busschaufför. Men sitter så tillbakalutat som möjligt...
  • Naimisen

    Hej


    Jag och min man väntar vårt första barn och BF är den 14 april. Och vi längtar så tills vi får se vem den lille/lilla där inne är. 
    Har haft en väldigt lätt graviditet hittills och hoppas på att den fortsätter vara de. Lite foglossningar som ja löste med att trappa ner på jobbet. 
    Nu e det bara 10 veckor kvar, och alla känslor far omkring i kroppen och en massa tankar uppe i huvudet.
    Har märkt att ja har drabbats av någonslags "graviddemens" som ja kallar de, glömt nycklarna i dörrlåset när ja kommit hem, 2 ggr den senaste veckan. Så grannen har fått knacka på. Någon annan som har märkt av detta? 
    Har hört att bebisens storlek vid födseln är genetiskt, och ligger på mammans sida. Kan detta stämma?
    Kram 
  • Tildibus
    Naimisen skrev 2010-02-04 14:30:44 följande:
    Hej Jag och min man väntar vårt första barn och BF är den 14 april. Och vi längtar så tills vi får se vem den lille/lilla där inne är.  Har haft en väldigt lätt graviditet hittills och hoppas på att den fortsätter vara de. Lite foglossningar som ja löste med att trappa ner på jobbet.  Nu e det bara 10 veckor kvar, och alla känslor far omkring i kroppen och en massa tankar uppe i huvudet. Har märkt att ja har drabbats av någonslags "graviddemens" som ja kallar de, glömt nycklarna i dörrlåset när ja kommit hem, 2 ggr den senaste veckan. Så grannen har fått knacka på. Någon annan som har märkt av detta?  Har hört att bebisens storlek vid födseln är genetiskt, och ligger på mammans sida. Kan detta stämma? Kram 
    Haha ja har nog med drabbads av en släng av "graviddemens" tappar bort d mesta, tur att man har graviditeten att skylla på :D
  • Maddelutten
    Annika0314 skrev 2010-02-04 10:28:22 följande:
    Hej!Jag och min sambo väntar vårt första barn och BF är 17 april. Har mått bra under större delen av graviditeten men nu känner man att det börjar närma sig. Vi har varit och tagit reda på att det är en lite kille där inne och nu längtar vi jättemycket tills april!Jag har blivit så nojig över att vattnet ska gå och att han ska komma ut redan nu. Har fått mer och mer sammandragningar, dock gör de inte ont. Har även haft riktligt med flytningar men BM säger att allt ser bra ut. Det enda som oroar henne lite det är att min mage inte växker så mycket. I v 24 var sf-måttet23-24 och i v 28 25. Hon tror att det beror på att jag är så lång, 1,78 cm, och har lång midja. Men om det inte ökat tills nästa besök så sa hon att vi får göra ett tilläxtultraljud. Har någon av er erfarenhet av liten mage? hon tyckte också att jag gått upp lite lite. Sedan inskrivning 8,5 kg. Men min bild är att det är ganska normalt. Ska bli kul att följas åt!
    Mitt SF mått är detsamma som ditt, men min BM sa att det inte var något att oroa sig för! Så jag hoppas verkligen det! Jag har gått upp 6,7 kg och det sa hon var jätte bra då man under en normal graviditet inte bör gå upp över 13 kg.. Hojta till när du mäter magen nästa gång och berätta vad din bm säger, jag har tid 17/2
  • Maddelutten
    eidos skrev 2010-02-04 12:28:12 följande:
    Annika 0314: Hej! jag väntar mitt första barn till 14 april. Jag hade sf mått 26 i v 28 och har bara gått upp 4 kilo sedan inskrivningen (idag 30 hela veckor), men min barnmorska var inte alls orolig över detta utan tyckte det såg bra ut  och jag är bara 164 lång. Jobbigt med sammandragningar, men verkar ju vara ganska ofarligt och inte helt ovanligt. Själv får jag det bara om jag går för fort eller anstränger mig.
    Mitt SF mått låg på 25 i v. 28 så jag ligger ju under den normala kurvan.. Man blir ju lite orolig, men hoppas att allt är bra med bebisen!
  • Paddi16

    Tittar in här eftersom jag har BF30/4 :) Första barnet så mycket nytt...
    tänkte att jag kunde ventilera något som någon kanske känner igen eller vet något om?
    Har senaste dagarna fått väldigt spänd mage och ibland även ont i nedredelen av magen, främst på kvällen... Kan detta var magen som växer och sammandragningar tro? Började i samband med en förkyldning och börjar bli lite jobbigt att bara kunna ligga å glo på tv på kvällarna för så fort jag ställer mig upp spänner det i hela magen och känns lite obehagligt... Det enda som känns skönt och bra är när dagen är slut och jag får lägga mig och sova...

  • Nintendo
    Paddi16 skrev 2010-02-04 20:36:24 följande:
    Tittar in här eftersom jag har BF30/4 :) Första barnet så mycket nytt... tänkte att jag kunde ventilera något som någon kanske känner igen eller vet något om? Har senaste dagarna fått väldigt spänd mage och ibland även ont i nedredelen av magen, främst på kvällen... Kan detta var magen som växer och sammandragningar tro? Började i samband med en förkyldning och börjar bli lite jobbigt att bara kunna ligga å glo på tv på kvällarna för så fort jag ställer mig upp spänner det i hela magen och känns lite obehagligt... Det enda som känns skönt och bra är när dagen är slut och jag får lägga mig och sova...
    Roligt med en till som har BF 30 april! :)
    Det du känner i magen är säkert sammandragningar. Då blir hela magen hård och spänd, och det kan kännas lite obehagligt.
    Jag får också ont och det liksom drar i magen när jag ställer mig upp när jag har suttit ett tag, det är ine roligt alls. :(
Svar på tråden Aprilbebisar 2010!