• 060810

    Vi som är gravida medkomplikationer.

    Hej.
    Får jag fråga vad ni har för komplikationer i era graviditeter?

    Jag väntar enligt ul en liten prinsessa med Kongenitalt Diafragmabråck. Ett hål i diafragman som gör att bukinnehåll tränger upp i bröstkorgen och gör att lungorna inte blir så bra utvecklade som de borde. Hon har tex hjärtat på höger sida och magsäcken precis under hjärtat.
    Det kommer krävas intensivvård och en operation av min lilla tjej när hon är född.

    Jag ska på massa undersökningar och kontroller. Senast var igår i Lund (bor utanför Kristianstad) och nästa blir om 3 veckor ca för ett ultraljud med fokus på hennes hjärta.

    Hoppas ni alla mår så bra som ni bara kan.
    Kram

  • 060810

    Ja min dotters fel upptäcktes på RUL. Det vart en total chock. Fick reda på det i torsdags och försöker fortfarande smälta det. Föds ca 20 barn per år i Sverige med den missbildningen som hon har.
    Jag har även total placenta previa just nu men det finns en liten chans att den ger sig av uppåt. Så jag hoppas på det bästa för mig med, men jag kommer ju få många ul pga hennes missbildning så de håller stenkoll på den med vilket känns skönt. Jag är redan snittad 2 gånger så det blir ju snitt vilket som ändå vilket det ändå blivit pga missbildningen.

  • 060810

    Cindarellan:
    Jag har 2 barn sen innan. En tjej som förhoppningsvis hinner fylla 4 och en son som blev 2 för 1 vecka sen.
    Tack för tummarna. :)

    På tal om försäkring. Kan man teckna en sån fast man vet att något är fel på barnet? En sån här gravid försäkring tänker jag på då.

  • 060810

    Ja det var planerade snitt båda två. :)
    Gick jättebra faktiskt. Jag var vaken båda gångerna och första gången hade jag min bror med mig och andra min bästa vän som även ska vara med denna gången. Har ju ingen partner så jag kör på det viset även om de gärna tror att det är min partner som är med, varesig det är min bror eller min bästa vän (tjej).
    För mig var snitt enda utvägen och jag är så glad för det. Min dotter vägde 4411 gram när hon föddes 2 veckor för tidigt och sonen vägde 3475 gram även han 2 veckor tidig. Dottern hade aldrig fått plats i födelsekanalen sa läkaren sen så det hade blivit akutsnitt + att hon hade varit ännu större. Sonen var ju en plutt i jämförelse med sin syster men hade nog vägt 4 kilo om han kommit i normal tid och frågan är om han fått plats då, de är tveksamma till det. Så alla är nöjda att jag fick igenom mina planerade snitt.. Kämpade som ett djur båda gångerna. Denna gången behöver jag inte kämpa och skulle njuta av varje stund jag var gravid, men det blev inte ens så.
    Måste ta och läsa på om de olika försäkringarna då vad de täcker och så. Inte så vanligt att någon täcker en missbildning direkt.. :(

  • 060810

    Åh jag blir så glad!! 3 bolag ersätter diafragmabråck!!! :) YES!!! 25 000 kr i a f!! Det är pengar min prinsessa ska ha för att hon får lida!
    Så tacksam att jag kollade upp detta! Trodde det var kört! Men nu ska här tecknas en försäkring omedelbums för henne!! :)

  • 060810

    Ja jag är jätteglad att jag hittade försäkring som täcker min dotters fel.
    Jag tecknade Trygg Hansas försäkring då jag har deras barnförsäkring till mina andra barn. Kändes enklast så. Jag har ju bara goda erfarenheter av dem så.
    Men jag undrar hur det är med ersättning från andra bolag, om man har flera försäkringar, får man ersättnig från alla då? Det har jag inte förstått mig på...

    Jag är i v. 19 nu bara så det är en jävla lång väg kvar för mig.. V. 20 på lördag, men det är en jävla evighet dit.

  • 060810

    Icka:
    Skönt att allt såg bra ut och att du blev flyttad på rätt håll! :) Själv blev jag flyttad 9 dagar åt FEL håll! :p
    Men mina är alltid små i början för att sen växa till sig och va stora som elefanter när de kommer ut typ! :p  Så några 9 dagar lär inte stämma den här gången heller... :p

  • 060810

    Cindarellan:
    Jag är bara lite avis på dig! :p
    Jag vill med va så nära mål med min bebis, men nix pix, det är massor av dryga veckor kvar... Fast snart är det nog augusti med och dags för min bebis att komma.
    Men jag har ju så blandade känslor när det gäller det då jag vet att hon mår bra i magen men när hon kommer ut så börjar den tuffa kampen för livet för henne. Vill att hon ska komma ut men ändå inte liksom...

  • 060810

    Little:
    När bestämdes det att du skulle på ett ul till? Jag har med föreliggande moderkaka och har inte haft några blödningar än i a f.
    Jag går ju på ul för att kolla hur det är med min bebis men de kollar kanske inte moderkakan då med.. Jag ska ju snittas hur som ändå men det kanske spelar roll vid snittet hur moderkakan ligger tänker jag.. Har aldrig haft så här innan...

  • 060810

    Little:
    Då gör de nog en sån koll på mig med då.
    Hur påverkar det vid ett snitt? Vad är det för ökade risker? Är det blödningar? Jag är så nervös för mitt snitt fast jag redan gjort 2 st (kanske därför) och det är skitjobbigt.. Är så rädd för hur jag ska reagera när de tar min dotter och går iväg med henne och hon sen hamnar på intensiven och jag inte kan vara där med henne pga snittet... Usch det skrämmer mig som fan!

Svar på tråden Vi som är gravida medkomplikationer.