• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Missy Cat

Blixten Mc Queen tårta till Kewin som fyller 4 år.

http://www.familjeliv.se/hem/missy_cat/gallery/phpriyvf1.jpg

Tårtan innehöll:
    Ljusa bottnar, jordgubbsmousse med vaniljyoghurt, glasscreme, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med röd marsipan och sp

Den gröna pastafärgen kommer från wilton och heter mossgreen, underbar grön färg

♥ (¯`°?.¸ ♥ LindaRunn.blogg.se ♥¸.?°´¯) ♥
  • MLT

Hade mammaträff idag och jag tog med lite cupcakes, tar alla tillfällen jag får att få lite åsikter ;)

Det är passionsfruktsmuffins med nougatfrosting på de till vänster och melonfrosting på de till höger. Dekorationerna är gjorda av hemmagjord sp med melonsmak.
  • Zelmilainen

min första täcka tårta... :-S

chokladbottnar, passionsfrukt/mangomousse, fluff på passionsfruktschoklad, spacklad med chokladsmörkräm och täckt med mmf, samt dekorerad med mmf och chokladlöv.

det bidde inget av det...
  • Angel13

Inspirerad av de fina nyckelpige tårtorna här tidigare, var jag bara tvungen att göra en till min son Glad

den gröna ängen är fylld med Missy cats jordgubbsmousse och vaniljbottnar spacklad med grädde , täckt med mmf. nyckelpigans kropp är fylld med passion/mango mousse, jordgubbsmousse samt glasscreme,täckt med marsipan. Huvudet fylld med glasscreme, täckt med marsipan.  ljusabottnar i hela tårtan

930618~941026~081019~BF100205
  • Ova

Rulltårtetårta till vår nya lilla tjej född för en vecka sedan. Fylld med chokladsmörkräm och nutella (viktigt med kalorier när man ammar), spacklad med grädde och täckt med marsipan. Kristyrdekorationer.
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna