• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Ängaboll

Dagens tårta till ett par som firar 40-årig bröllopsdag!!
    Chokladbottnar med vaniljcreme, hallon och chokladmousse.
    Spacklad med vaniljsmörkräm och dekorerad med SP

• huskysen

Dax för en uppdatering av den senaste tidens tårtor:

Chevrolet Bel Air -55. Ljusa bottnar, fylld med IrishCream-fluff och Hallonmousse, spacklad med grädde och täckt med sp, dekoration målad med utspädd pasta- och pulverfärg.
    Pirattårta. Ljusa bottnar, fylld med dumlefluff/hallonmos och "glasskräm", spacklad med grädde och täckt med sp, dekoration i mp, fp, kristyr och digestivekex.
    Hälgetårta. Ljusa bottnar, fylld med hallonmousse och vaniljfluff/mousse, spacklad med grädde och täckt med sp, dekoration i mp, fp, sp och kristyr.
    Lycka till som pensionär Sylvia. Ljusa bottnar, fylld med cappuccinomousse och hallnomousse, spacklad med grädde och täckt med sp målad med utspädda pasta- och pulverfärger.
    Min farfar Einar, 92 år. Ljusa bottnar, fylld med jordgubbsmousse och limemousse, spacklad med grädde och täckt med sp, dekoration i sp och fp.
  • pindile

halloween-cupcakes. sorry dålig bildkvalitet:(
    tigercupcakes med mandariner , toppade med skumpiskad vaniljkräm.

Rainbow-cupcakes. mangocupcakes med melongrädde

Mer info och bilder finns i min blogg:
    pindilesbakverk.blogg.se
  • Lioness

Min allra första barbie-tårta! Ganska nöjd även om jag beräknade fel på kjolen... *ler*
    Ljusa bottnar fyllda med mjölkchokladmousse och skivad banan, täckt med chokladsmörkräm och marsipan.

Fler bilder finns i bloggen, kram Karin
    www.bagerskan.se
    Besök gärna www.bagerskan.se
  • MLT

Jag hade tänkt göra pumpa-cupcakes, men en trerätters middag för 12 pers, lekar, dukning och en 4 månader gammal kille hemma gjorde att tiden inte räckte till. Hade köpt sp som jag skulle använda som täcke men den var helt konstig trots att förpackningen var oöppnad. Gick inte att kavla ut, bara smetade fast och gick sönder och jag hade inte tid att göra en ny. Spritsade på frostingen som vanligt bara och satte på dekorationer som jag förberett innan, tyckte spökena blev riktigt söta :)

Passionsfruktsmuffins med nougatfrosting och melonfrosting som jag färgat orange, dekorationer gjorda i sp.

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna