Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Majsan70 skrev 2010-01-29 13:56:36 följande:
    Fiska skall väl kokas innan tror jag, men det är inte så bra att äta sånt för dem. Men allt rått kött går bra. Jag brukar dock ha fryst det innan. Vet inte om det egentligen hjälper, men det känns bättre i vart fall. Nutrical finns i djurbutikerna och om det inte finns inne så beställer dem det vid efetrfrågan. Vad kosta det med en undersökning? Kanske runt 1800 spänn med blodprover? Kommer inte riktigt ihåg, men försäkringen täcker ju om det blir dyrare. Byter du torrfoder så vet du att du inte kan gå rakt över gissar jag? Det nya fodret skall smygas in i den vanliga kosten i en till två veckors tid. 
    Varför kan man inte byta torrfoder direkt?

Har ju ingen försäkring på katterna, finns skäl till det..

Usch blir förvirrad, vet verkligen inte vad jag ska göra..

Alla säger olika foder si o så..
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Majsan70 skrev 2010-01-29 14:53:50 följande:
    Man kan inte byta pga av deras magar som kan balla ur. Det finns alla skäl till försäkring. Tänk om din katt är sjuk tex.?  När vår hane tappade vikt var det hjärtfel o det kostade massor o då dog han ändå efter ett par dagar. Just nu kan du bara prova dig fram...det finns massa foder som funkar olika på olika katter helt enkelt.
    Men jag fick inte ta försäkring på katterna för ena är hittekatt och andra är en katt vi fått av en.. å dom visste inte ålder och var katterna äldre än ett år vilket de åtminstone var då så fick vi inte ta försäkring.. sa ju att det fanns skäl...
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Havanna82 skrev 2010-01-29 15:46:47 följande:
    Såg du mitt inlägg ovan? Kolla www.foderbilen.se Stora påsar är alltid mer ekonomiskt att köpa än små. Köper du små påsar får du springa och köpa hela tiden! Som jag skrev tidigare rekommenderar jag verkligen Orijen! Låter jättekonstigt att du inte får försäkra? Det går jättebra att skriva in vilket födelsedatum som helst egentligen, däremot brukar ju försäkringsbolaget vilja ha ett besiktningspapper för att se så katten är frisk. Har den några sjukdomar så får man restriktioner på dessa i försäkringen.
    Så var det när jag skulle ta försäkring på katten på folksam 2001.. kanske värt att titta upp igen, men nu är ena 10 år och andra 4.. jag vet ju inte när de är födda, ungefär vilket år kanske.. Ska kika in på länken nu
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Havanna82 skrev 2010-01-29 17:06:27 följande:
    Orijen bör finnas i djurbutikerna, annars ska de kunna ta hem om du frågar. Jag tycker dock foderbilen är jättesmidigt, du får maten hem till dörren!
    Smidigt jo, men tänkte jag ska göra så som en skriver här:

Tänk på att inte byta runt foder för mycket! Hastiga foderbyten kan lätt göra katterna dåliga i magen...det rekommenderas att man börjar med att blanda ut med det foder man tänker byta till och sen gradvis går över til det.

Så köpa en liten påse igen? Se om det funkar, blanda med det jag har, dom KOMMER STORTERA.. haha.. men, men..
  • Fru O Mamma Kokkonen

Försäkringen går nog teckna

MEN, vet inte när dom är född o inget alls, men skriver dom får ringa upp mig eller? Så får vi gå igenom det? Dom är ju friska så sett.. ända är att Siri haft mask i magen, men det var när hon var liten... dom sa hon var avmaskad, men det kan vara att hon kanske bara blev det en gång..

Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...