Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen
    arianne03 skrev 2010-01-29 17:17:57 följande:
    Ja, det måste du oavsett hur gamla de är. Den äldre är nog tveksamt om du kan teckna försäkring på. OBS att försäkringar brukar INTE gälla sjukdomar som bröt ut innan man tecknade försäkringen..
    Men dom är friska.. tror min sambo har länsförsäkringar.. Agria är ju länsförsäkringar, tänkte han får ringa dit o rådfråga med dem.. Han har ju våra personförsäkringar, bil, hem m.m. där...
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Gurkan:

Nu kostar det ungefär lika mycket som de andra foderna men jag är fånig och försöker köpa mina katter så bra mat jag kan ;P

Vadå?

Vill verkligen mina katter ska ha det bästa, har testat Eucanuba ett tag men det var längesen..
  • Fru O Mamma Kokkonen
    arianne03 skrev 2010-01-29 17:38:11 följande:
    Jo, DU vet att de är friska, men det vet ju inte Agria - därför behöver de intyg från veterinär. Och katten som gått ner i vikt, den kanske inte ÄR frisk?
    Hon är gammal? Ska ringa vet på måndag..
  • Fru O Mamma Kokkonen

Nu har jag bestämt..

Bara torrfoder och vatten, tillgång till färskt vatten hela tiden..

Sen på helgerna ska dom ju få lite godis, blötfoder och sånt.. eller vad tror ni??? För dom dricker mkt mkt vatten nu när dom ratar blötfodret och äter Royal Canin.. men vill som sagt testa Orijen.. om ngn vill kanske skicka hem lite till mig? 400 gram? Betalar givetvis maten och frakt??

snuttP: Bor i Skövde..

• Fru O Mamma Kokkonen
    mika2007 skrev 2010-01-29 22:23:40 följande:
    Hej! Vi ger våra katter RC maine coonfoder.. Men det är bara för att jag inte har hittat annat foder med tillräckligt stora bitar att de verkligen tuggar maten. Annars håller jag nog med den som sa att RC inte är en av de bästa av de dyrare fodrena. Och deras innehållsförteckning är lite missvisande då de buntar ihop animaliska proteiner med vegetabiliska proteiner. Skulle det inte vara för storleken på bitarna hade jag nog provat Orijen, James Wellbeloved eller olivers petfood. Dessa är de jag har hört mycket gott om. Någon skrev om Nutra nuggets. har ingen koll på det. Ville bara säga att vi alltid har fått smakgaranti på alla foder vi provat. RC (katterna) RC, Nutra Nuggets, Robur (hunden). Så jag vet inte om just det säger så mycket. Tips om du vill ge rå kyckling. Vi ger dels lite småbitar när vi ändå lagar kyckling till oss själva. Sen brukar vi köpa påsar med kycklingvingar som de får en då och då. Det älskar våra, och då får de använda tänderna och tugga också. Man ska inte ge tillagade ben från fågel, fisk eller fläsk till katter.
    Oj får man ge kycklingvingar, alltså kan man ge benet, alltihop? {#lang_emotions_embarassed}
  • Fru O Mamma Kokkonen
    För blinda själar är alla katter skrev 2010-01-30 00:20:52 följande:
    Bara det är rått så är det jättebra...så naturligt som det kan bli för en katt :) Benen ger tuggmotstånd och kalcium. Kokta kycklingben däremot ska man inte ge.

Hur ofta kan jag ge det?

Är jättetacksam för tips..

• Fru O Mamma Kokkonen
    vackrastarflow skrev 2010-01-30 19:14:32 följande:
    Min katt älskar Olivers! Och det är såååå skönt att de levererar hem till dörren gratis. Det hittar du på www.olivers-petfood.se och där kan du beställa provpåsarna. Det som också är så väldigt bra med Olivers är att de inte räds för att beskriva alla ingredienser i maten, man får en full innehållsdeklaration.
    Oj gratis frakt Ska kika in på sidan.. Tack
Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...