Inlägg från: Cornelia13 |Visa alla inlägg
  • Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Cornelia13

Tänkte jag för första gången ska starta upp en tråd, även om vi kanske inte pratar allt för mycket så vore det tråkigt att tappa kontakten!!

• Cornelia13

Det är då typiskt, bara för att jag startar en tråd för första gången blir det dubbelt

Jeskan: Blir glad och varm i hjärtat varje gång jag tänker på att du bär ett litet mirakel i magen!!

Tekla: Härligt med nya fräscha vitvaror, vi blev själv med ny tvättmaskin nyss och det nästan känns hur mycket renare kläderna blev

Miniluvan: Skönt att kubtesten såg bra ut

MiAmore: Duktig du är!

Själv är det första dagen på ren cambridgekur och jag lider redan, snacka om att jag är van att gå och småäta, är väääldigt hungrig just nu om jag säger så. Detta kommer bli svårt!!

• Cornelia13

Jakeline: Härligt! springer in på bloggen och kikar... MiAmore: Cambridge är om man går på renkur en pulverdiet. miniluvan: Ja inte är det mycket nyttigt i det inte, är egentligen emot alla såna där extra tillägg äter hellre rent socker istället för tillsatser så att säga men känner att jag nu behöver gå ner lite snabbare än man gör på bra mat och motion. Det är första gången jag överhuvudtaget ger mig in i något i dietvärlden.

• Cornelia13

Usch!! Jag är fullständigt värdelös. Tre dagar lyckades jag med den rena kuren sen var jag helt upp i det blå. Känner mig verkligen så misslyckad!! Hur gör folk för att få en balans i vardagen, även dem som inte jobbar som aldrig jobbat??
    Väger i detta nuläget ca 70 kg och är bara 1,53 cm så mitt bmi är farligt nära fetma, huu vill verkligen inte väga detta. Tror jag förnekar mycket kommer inte ur den negativa cirkeln, sitter hemma i mina mjukisarmoch blir bara påmind om överflödet då jag måste tränga in fläsket i mina extremt tajta jeans när jag ska till stan eller om jag ska på nåt galej...
    Sorry behövde bara bli av med lite ur mitt hjärta

• Cornelia13

Tack vänner, jag har sedan jag la ner ren kur ätit mat och försökt att skära ner på kolhydrater och inte ätit godis och druckit läsk. Egentligen tror jag att det mesta ligger i mitt självförtroende och självkänsla. Har mina mentala problem sen många år tillbaks...

Tekla: Jag tar absolut inte illa upp!

Jakeline: Härligt! Då är han ingen bebis längre  

• Cornelia13

Hej på er!

Har inte heller varit inne speciellt mycket, men jag lever iallafall, fast det vet ni ju om ni följer mig på fb

Angående vikten så har jag inte kommit nån vart, men har dock gjort en drastig sak nämligen anmält mig och en kompis till Tjejvättern! Vi har hela tiden sagt att vi skulle cykla nån form av Vätternrunda och då verkar den mest lämpad så den 12 juni får ni hålla tummarna att jag orkar de 10 milen.

Tekla: Kul att ni trivs!

Jeskan: Vecka 10 redan!!

• Cornelia13

Miniluvan: Redan v 18!! Ska ni ta reda på könet denna gång?

Här har det blivit bestämt att vi börjar bebisverkstan i april/maj så då får ni hålla tummarna

Hur går det för dig jakeline, du borde ju snart vara på bim eller är jag helt ute och cyklar?

• Cornelia13

Miniluvan: Åh så mysigt med en pojk till!! Vad fick ni fick BF?

• Cornelia13

Åhh de är då för söta i denna åldern som era är nu, men vänta ni bara...{#lang_emotions_djavulsk}{#lang_emotions_wink}

Jakeline: Tråkigt att mensen kom!

Svar på tråden Här peppas det, del 9