Inlägg från: Cornelia13 |Visa alla inlägg
  • Cornelia13

Här peppas det, del 9

Miniluvan: Gud vad duktig du är, att få så bra betyg och samtidigt ha småbarn och vara gravid, det är beundransvärt!! Spännande med flytt, hoppas bara att du hinner föda hemma då innan.

Här har illamåendet kommit som på beställning, har köpt postafen och hoppas att det ska hjälpa så att jag orkar cykla nu på lördag. Cyklar ju Tjejvättern då, så då får ni tänka på mig tjejer!
    Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
  • Cornelia13
    MiAmore skrev 2010-06-09 15:32:19 följande:

Tråkigt med illamåendet. Kräker du också eller? Vilken vecka är du i nu?

Lycka till på lörd!

Tack! Nej jag har inte kräkts hoppas jag klarar mig, postafenen funkade bra mot illamåendet men desto värre blev tröttheten. Jag går in i v. 7 imorrn så än är det lång tid kvar, fick dock en inskrivningstid på måndag lite väl tidigt kan jag tycka men eftersom jag ringde om tips mot illamående så blev det att jag bokade inskrivning. Har ju även ett VUL inbokar den 28 juni så då får vi se om det är nåt levande i magen.
  • Cornelia13

Så nu har jag någorlunda repat mig efter gårdagens Tjejvättern, cyklade runt på 6 timmar och 30 minuter. Hade kunnat gjort det lite snabbare men ville inte lämna min vän. Så nu har jag lagomt ont i röva och ont i mina knän. Blev illamående innan första depåstoppet som aldrig tycktes komma då vi hade kraftig motvind dit så när vi hade cyklat 3 mil dit kändes det som 6 mil. Efter lite fika och promenad med cykeln i uppförsbacken i väntan på att illamåendet skulle släppa blev det sen en lååång nerförsbacke Är väldigt stolt över mig själv att jag överhuvudtaget genomförde det då jag mår väldigt illa, äter postafen så det är tack vare det som jag klarade det. 

• Cornelia13
    MiAmore skrev 2010-06-09 20:55:16 följande:
    Är det av någon speciell anledning du ska göra VUL?
    Nej inte mer än att jag är nyfiken på om det är nån eller några därinne som lever, jag har en gyn här i byn jag bor i som dessutom är ansluten till landstinget så det kostar inte mer än ett läkarbesök.

Jeskan: Superfin mage vännen, blir verkligen så glad för din skull, är liksom fortfarande svårt att inse att du faktiskt har en inneboende

Miniluvan: Ja visst går tiden fort, 1 år går väldigt fort när man har barn, Grattis till Bastian som snart fyller!!
  • Cornelia13

Grattis MiAmore!! Så skönt för dig, så nu blir det bebis snart då?

• Cornelia13
    MiAmore skrev 2010-07-16 20:24:05 följande:
    Tyst var det här.. Hur är det med er tjejor?
    Vi har väl alla mer eller mindre värmeslag skulle jag tro

Själv har jag varit i Trosa ca 1vecka på snyltarsemester hos svärfar Sen har vi varit ute i sommarstugan i några dar, snart bär det av till Särnaheden för några dagar hos svärmor, inget jag vill men måste:-/

Annars gick jag in i vecka 12 för några dagar sen och mår bättre för varje dag, mår fortfarande illa på kvällarna men min bästa vän postafen hjälper mig då.

Fick imorse reda på att min bästa kompis bror och hans son varit med i en bilolycka, ni har säkert sett bilden på bilen som kört upp i en lada, de var dom tyvärr, så hennes brorson miste livet, blir så ledsen för hela hennes familj. För några veckor sedan satt vi alla och åt pizza på en restaurang och han spelade spel på Mickes mobil. Detta är tyvärr inte första gången de miste nån i trafiken för ca 6 år sedan miste hon sin lillasyster i en motorcykelolycka och så nu detta, jag blir så förbaskat ledsen för deras skull, livet är så orättvist. Hade gärna offrat min alkoholist till pappa som ändå kommer dö pga missbruk istället för ett barn!!!
    Stella 25/2-06 Minde 3/6-09 Kidneybönan bf 2/2-11
  • Cornelia13

Hihi....kul med lite action i sänghalmen nu, tänkte faktiskt på dig MiAmore häromdagen och tänkte då att var gör det om de börjar tidigare det behöver ju inte ta sig på direkten även om det är vad man vill såklart. Jag menar då kanske det tar sig då ni tänkt ha ert första försök innan om du förstår nåt av mitt svammel överhuvudtaget

Håller mina tummar för er båda nu att det blir två feta pluss om två veckor ungefär

• Cornelia13
    Tekla78 skrev 2010-07-23 22:34:19 följande:
    Hej tjejer! Jag är tillbaks efter vad som känns paus från cyberspace i några månader. Har endast läst en sida nu, så ursäkta om jag missar att kommentera något viktigt ;)

Cornelia, är du gravid? Grattis! Men vad tråkigt med trafikolyckan! Har också varit dålig på att följa med i nyheterna, men vad tragiskt!

Håller tummarna för er i verkstaden (och även för mig...). Vi har haft några "olyckor" nu på semestern när vi har turnerat mellan släkt och vänner. Det är ju liksom enklast att "städa upp" om man kommer "inne i" om man har snabbisar lite här och var, så har sambon varit sådär så han inte kunnat hålla sig. Jag har velat starta verkstad ett bra tag och tyckte absolut inte att det gjorde något såhär i ÄL-tider

Vi pratade om saken nu när vi kom hem och kom fram till att det är ok för oss båda att sambon inte kommer utanför längre. Sambon är riktigt trött på pappaledighetslivet nu och säger att det säkert färgar honom att inte vara sugen just nu. Samtidigt säger han att eftersom jag gärna vill ha fler barn vill han inte ha för glest emellan, så det är lika bra att köra på nu. Låter väl inte överentusiastiskt kan jag se nu när jag läser vad jag skrivit, men tror att han (som jag) är lite rädd för hela grejen. Det var väl lite samma sak när vi försökte med Ludvig.
    Välkommen tillbaka till "verkligheten"! Låter som en alldeles utmärkt städning tycker jag
    Jo jag är preggo, gick in i v.13 i torsdags så det värsta är gjort om man nu låter bli å tänka på det jobbiga som kommer sen med tung mage och ond rygg och annat Bf är kring 2 feb. Det tog sig på första pergokuren så jag var lagomt chockad!!

Håller tummarna nu då att de lilla "olyckorna" resulterar i ett pluss då
  • Cornelia13
    Miniluvan skrev 2010-07-24 13:18:53 följande:
    Så spännande med lite verkstäder här i tråden.

Själv har jag börjat få mycket förvärkar nu. Igår hade jag förvärkar hela kvällen med 4--5 mins mellanrum, men de avtog framåt midnatt så jag kunde sova ok. De är inte så farliga idag så jag har varit ute och lekt med Bastian på lekplatsen hela förmiddagen. Nu sover det lilla trollet och jag får vila. Nu är det riktigt tungt och svettigt. Bebben får gärna komma snart.
    När var det du var beräknad till nu igen??
  • Cornelia13
    Miniluvan skrev 2010-07-27 11:11:17 följande:
    Var inne på kk igår efter bvc med Bastian, de tyckte att min smärta i underlivet det skulle kollas upp. Det visar sig att blygdbensfogen luckrats upp och det är det som gör ont, går inte att göra nått åt med smärtstillande eller så. Så nu får jag inte bära Bastian, inte lyfta nått tungt för då kan förlossningen sätta igång. Det är ju inte farligt om det händer men ett par veckor till kanske han bör stanna inne.

Släpar mig nu fram på kryckor och det är inte helt bekvämt, kan ju bara använda dem när mannen kan ta B.

Ja det var lite uppdatering efter gårdagens bravader. Ha det så bra.
    Usch! Låter verkligen inte nå trevligt alls, hoppas du inte behöver gå så länge till nu
Svar på tråden Här peppas det, del 9