Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

Miniluvan skrev 2010-06-24 22:06:14 följande:
    Usch de har varit riktigt illa. Jag har nu ett foglossningsbälte så jag kan ta mig fram något så när fort... men det går långsamt och är smärtsamt. Magen känns större än sist men bebisen är inte beräknad till mer än Bastian var, jo 100g. Bristningarna är förfärliga men det får man ju ta.
    Vad tråkigt Minns att du hade rätt jobbig foglossning med Bastian.
    Jag har hört att man oftast får både mage tidigare, och att den blir större, med andra barnet. Om det stämmer vill jag inte veta hur stor jag kommer vara i slutet med nästa.. Foten i munnen
  • MiAmore

Hej tjejer! Har inte varit här på hela veckan eftersom att vi har varit på campingsemester i Karlskrona, och kom hem idag. Vi har haft en riktigt mysig vecka med mycket grillning, öl, vin, cykelturer in till centrum mm. Milo ÄLSKAR att åka cykel!   Vi ska på möhippa resp. svensexa imorgon för ett par kompisar som gifter sig nu den 24/7, skulle vi inte det hade vi stannat kvar i Karlskrona ett par dagar till.

Milo har börjat få ett riktigt ordentligt humör, så han är lite av en prövning just nu. Men trots detta kan jag inte låta bli att längta som en tok till september då vi slänger kondomerna... *ler*

Jeskan: Då har du kunnat ha dina ringar på dig rätt länge ändå. Jag tror att jag var i runt v.14 när jag fick ta av mina.. Men, sedan hade jag iofs högt blodtryck så det var väl därför mina leder svullnade upp så fort. Jag gick inte upp mitt förens i slutet, så ropa inte Hej ännu.. *flinar*

♥Milo 090107♥ www.linaofredrik.babyblogg.se
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-07-02 23:31:12 följande:
    Jag har fortfarande min vigselring på mig. Tror inte jag hade det så länge med Bastian. Denna gången har jag inte svullnat så mycket.... än...
    Ja det är så olika. Vi pratade om det igår på möhippan faktiskt. Min väninna kunde ha sina ringar på sig under hela graviditeten
  • MiAmore

Nu har vi bestämt datum för syskonstart! Efter mensen i september slänger vi kondomerna och försöker på allvar! Pratade innan om att vi skulle sluta skydda oss i sept, men inte börja försöka aktivt förens i okt. Men nu har vi alltså bestämt oss för att inte bara sluta med kondomerna efter mensen i sept, utan vi ska verkligen börja försöka aktivt då! Känns konstigt och underbart på samma gång. *glad*

• MiAmore
    jakeline skrev 2010-07-06 17:24:15 följande:
    Vad kul Miamore! Det där med att försöka aktivt är inte helt lätt har jag märkt... speciellt inte om man försöker att köra lite spontant. :P men men det blir när det blir. Är rätt säker på att det inte blev något den här gången heller, men konstigare saker har ju hänt. BIM i helgen...
    Ja det känns skönt och läskigt på samma gång
    hehe, ja fast spontant och aktivt vet jag inte om det är riktigt samma sak.. *flinar* Inte för mig, iaf. Lycka till i helgen då! Tänk.. Snart dags att tänka på "bim" o sådant igen... *s*
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-07-06 18:06:44 följande:
    alltså vi försöker ju aktivt bli gravida, men utan att räkna dagar och sådant, alltså spontant :P haha... hur det nu går i hop. Just nu är det bara för varmt och kletigt för att ens tänka på att hålla om varandra... ick. :P
    Ni får väl mysa i duschen eller nåt
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-07-07 21:50:55 följande:
    Ja då har man varit hos bm igår, allt var bra, sf 33 och blodtrycket lite lågt men ok, 100/60.
    Skönt att höra att allt är bra!
Svar på tråden Här peppas det, del 9