Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

Cornelia13 skrev 2010-07-17 12:19:45 följande:
    Vi har väl alla mer eller mindre värmeslag skulle jag tro

Själv har jag varit i Trosa ca 1vecka på snyltarsemester hos svärfar Sen har vi varit ute i sommarstugan i några dar, snart bär det av till Särnaheden för några dagar hos svärmor, inget jag vill men måste:-/

Annars gick jag in i vecka 12 för några dagar sen och mår bättre för varje dag, mår fortfarande illa på kvällarna men min bästa vän postafen hjälper mig då.

Fick imorse reda på att min bästa kompis bror och hans son varit med i en bilolycka, ni har säkert sett bilden på bilen som kört upp i en lada, de var dom tyvärr, så hennes brorson miste livet, blir så ledsen för hela hennes familj. För några veckor sedan satt vi alla och åt pizza på en restaurang och han spelade spel på Mickes mobil. Detta är tyvärr inte första gången de miste nån i trafiken för ca 6 år sedan miste hon sin lillasyster i en motorcykelolycka och så nu detta, jag blir så förbaskat ledsen för deras skull, livet är så orättvist. Hade gärna offrat min alkoholist till pappa som ändå kommer dö pga missbruk istället för ett barn!!!
    haha, ja det är nog så. Det är jätte härligt att vi äntligen fått en solig o härlig sommar, men vissa dagar är det bara FÖR varmt!

Det låter som att du haft några härliga dagar/veckor. Det låter som att du inte är så förtjust i din svärmor?

Fy vad tråkigt att höra om din bästa kompis bror. Livet verkar inte alls vara rättvist mot dem. Jag har knappt tittat på nyheterna en enda gång under min semester, så har inte hört om olyckan. Hemskt o tragiskt, iaf.

Imorgon börjar jag jobba igen efter tre veckors härlig semester. Lite blandade känslor är det. Hade så klart inte haft något emot att ha en veckas semester till, men samtidigt ska det bli skönt och roligt att komma igång o jobba igen o komma in i lite mer normala vardagsrutiner igen
  • MiAmore

Vi har tjuvstartat vår syskonverkstad... Jag skickade ett sms till Fredrik när jag var på jobb, där jag på hälften skämt hälften allvar skrev "på sätt och vis är det tråkigt att vi inte är igång med syskonverkstaden, för att jag har en ordentlig äl-värk idag, och isf hade det kunnat bli en bröllopsdags bebis.." (har 4 års bröllopsdag idag)  På det fick jag till svar "är du sugen eller?" Då svarade jag "både ja o nej. Är du?" Då svarade han att "vi kan prata om det sen".
    När jag kom hem från jobb började vi prata om det rätt så direkt. Eller, jag sa "ja jag har haft en riktigt ordentlig äl-värk hela dagen idag". Då sa han "jaha så du är sugen på syskonverkstad eller?" jag "mmmm.." Och log lite lurigt mot honom. Då sa han "ja för min del spelar det ingen roll när vi startar, men blir du gravid nu kan du inte dricka något när vi är i Spanien". Det gör inget konstanterade jag och drog upp honom till sängkammaren.. *flinar*

BIM: 5/8

• MiAmore
    jakeline skrev 2010-07-22 21:39:53 följande:
    wohoo lina! kul att vi ungefär är i samma fas också! :) har väl äl nu och BIM om två veckor då. :) kanske lite senare än du jag har alltid BIM på lördagar.
    Skit skoj! Du är inte SÅ långt före mig, jag har Bim på en torsd Fasen vad skoj det varit om vi plussat samtidigt även denna gång. Nästan så att vi får bestämma en dag vi ska testa om inte mensen dykt upp
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-07-22 22:47:21 följande:
    men kul iaf! ännu närmare då ju!

Ja precis. Då får man se om man klarar av att inte hålla på o känna efter symptom denna gången.
    Min äl är nog på väg över för denna gången iaf. Känner fortfarande lite molande "mensvärk", men jag har inte ont längre iaf

• MiAmore
    Cornelia13 skrev 2010-07-23 14:12:35 följande:
    Hihi....kul med lite action i sänghalmen nu, tänkte faktiskt på dig MiAmore häromdagen och tänkte då att var gör det om de börjar tidigare det behöver ju inte ta sig på direkten även om det är vad man vill såklart. Jag menar då kanske det tar sig då ni tänkt ha ert första försök innan om du förstår nåt av mitt svammel överhuvudtaget

Håller mina tummar för er båda nu att det blir två feta pluss om två veckor ungefär
    haha, jodå, jag hängde med i ditt svammel
    Tar det sig inte denna månaden kommer vi inte försöka aktivt förens efter mensen i sept. Men vi kommer ju inte skydda oss längre, så händer det så händer det och är varmt välkommet
  • MiAmore

Jag hade äl i torsdags, och jag känner fortfarande en svag "mensvärk". Börjar bli lite drygt nu faktiskt.. Men men, kan alltid hoppas att det betyder något positivt...

Tekla: Välkommen tillbaka och välkommen i "verkstads gänget"

• MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-07-27 11:11:17 följande:
    Var inne på kk igår efter bvc med Bastian, de tyckte att min smärta i underlivet det skulle kollas upp. Det visar sig att blygdbensfogen luckrats upp och det är det som gör ont, går inte att göra nått åt med smärtstillande eller så. Så nu får jag inte bära Bastian, inte lyfta nått tungt för då kan förlossningen sätta igång. Det är ju inte farligt om det händer men ett par veckor till kanske han bör stanna inne.

Släpar mig nu fram på kryckor och det är inte helt bekvämt, kan ju bara använda dem när mannen kan ta B.

Ja det var lite uppdatering efter gårdagens bravader. Ha det så bra.
    Aj då, stackare
Svar på tråden Här peppas det, del 9