Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

Cornelia13 skrev 2010-07-27 13:27:41 följande:
    Skenis!! Det är inte lätt att inte bli det, är ju faktiskt bara bevis på hur mycket man egentligen vill bli gravid
    Så sant så.. *ler* Jag är på äl+5 idag, och min "mensvärk" håller fortfarande i sig, har fortfarande rikliga flytningar, har haft ont i magen sedan igår em, och i morse när jag vände mig om i sängen gjorde det ont som f*n i livmodern.. Skenis? nääärå Skäms
  • MiAmore

Äl+6 och fortfarande skenis.. *suck* Har fortfarande rikliga flytningar, mensvärk och ont i magen, trött, hungrig och med början idag även ont i brösten... Kan det inte vara nästa torsd nu snart??

• MiAmore

Äl+7 idag. Trött, lätt irriterad, rätt bra mensvärk, öm i brösten. Tröttheten och irritationen kan bero på att jag jobbade i 16h igår, men annars kan man ju inte låta bli att hoppas lite *ler*

• MiAmore
    jakeline skrev 2010-08-03 20:03:36 följande:
    lite updatering från mig på verkstadsfronten. BIM på lördag, helgen bjöd på molvärk (ovanligt), nu PMS (inget ovanligt), ömmande bröst (ovanligt)... så än så länge så gissar jag på att mensen kommer på lördag, eller hur?
    Låter som att du är lika osäker på om det kan ha tagit sig eller om mensen kommer trots allt, som jag? Har haft en massa symptom som tyder på graviditet enda sedan äl i princip, och har väl fortfarande det, men just nu känns det som att mensen skulle kunna komma när som. Bim på torsd. Så det vet i katten... Vi får hålla tummarna för varandra!
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-08-03 20:59:49 följande:
    vi får göra det! jag vill så gärna! men samtidigt vill jag inte hoppas för mycket för jag vet hur besviken jag blir. Speciellt nu nrä vi verkligen har legat it... no pun intentendet :P
    Jag har lite blandade känslor huruvida jag vill ha blivet gravid denna månaden eller inte.. Vill för att jag längtar efter och vill ha syskon till Milo. Men samtidigt så har jag som jag nog sagt innan, lite dåligt samvete för om jag skulle bli gravid så fort efter att jag skrivet på papperna om fast anställning. Plus, att Milo är inte speciellt rolig att ha att göra med vissa dagar. Humör värre än ja jag vet inte vad *ler smått*
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-08-03 21:06:46 följande:
    det förstår jag. Éomers humör går upp och ner. förskola igen efter semestern gör ju sitt till. trött och grinig när han kommer hem, men solstråle när han är där... :P haha
    Jo Milos humör går också upp o ner. Igår var han på riktigt härligt o glatt humör hela dagen, och det var han hela förmiddagen idag med. Men eftermiddagen o kvällen har har inte alls varit rolig. Tror att han känner av att hans mamma inte är helt 100 (molvärk i snart två veckor, spända o ömma tuttar, trött) i form just nu o har mycket i huvudet
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-08-03 21:40:04 följande:
    ja, de har ju en förmåga att känna på sig saker, de små liven... Hoppas att det blir bättre snart!
    Ja dem har det. Det blir nog bättre så fort jag antingen fått min mens eller grav testat mig. Om inte annat så kan det förhoppningsvis bara gå åt ett håll efter det
    Tekla78 skrev 2010-08-03 21:57:32 följande:
    Det där med verkstad är lurigt.

Jag har granskat mina tuttar i en veckas tid och tyckt att de visst har växt lite. Sen har jag tyckt att de ömmat när Ludvig eller sambon kommit åt dem någon gång. Spänt på ett konstigt sätt... Sambon tyckte jag skulle - Näää!!! Nu skriver jag sambon när jag har haft en make i flera månader!!! men vi är väl iofs sammanboende fortfarande. - hur som helst, Maken tyckte jag skulle ta ett test då jag varit uppe och kissat flera gånger natten innan. Jag anade att det hade med allt kaffe jag druckit att göra, men blev ändå peppad av honom och köpte ett test som jag tog imorse. Negativt såklart.

Nu är det flera dagar för tidigt att göra testet, men jag har ett kvar om mensen låter dröja på sig till efter helgen. Vilket den troligtvis absolut inte gör. Hehe.

Ludvig fick tuppjuck ikväll. Han var så stissig, så stissig. Mitt fel då han fått sitta i vagnen på sightseeing hela eftermiddagen. Har systerdotter från Island på besök. Tar jättelång tid att natta honom nu efter allt resande. Ikväll var inte bättre, typ 1 timme!
    Ja kvinnans kropp är komplicerad o lurig *ler smått* Men testa dig igen om några dagar som du sa själv, om mensen inte dyker upp
  • MiAmore

Jag vet inte vad jag ska tro o våga hoppas på längre. Sitter här med mensvärk, men det hade jag igår morse också. Sedan försvann det och gick över till en mollande värk som satt i hela dagen. Har varit på ett fruktansvärt humör sedan igår. Känner att jag skulle kunna smälla av för minsta lilla just nu. Kan både börja skrika och gråta på samma gång just nu. Och så här känslig o arg brukar jag inte vara innan mens. Men jag vet inte jag. Vet ingenting just nu känns det som. Bim imorgon iaf.

• MiAmore

Jag är lite sur på min man just nu. Han har fått mig att lova honom att inte testa mig förens min mens är ett par-tre dagar sen. *suck* Ska försöka hålla mig borta härifrån fram tills dess och återkommer med ett förhoppningsvis positivt besked om några dagar

• MiAmore

Min mens kom sent igårkväll. Känner mig så klart lite ledsen o besviken, men mest av allt är jag ARG på mig själv som tillät mig att bli så sjukt skengravid som jag blev. From. nu o fram tills vi plussat ska jag försöka att inte vara så aktiv på Fl. Man känner ju inte efter mindre precis, när man är inne o läser om alla andras symptom. *ler smått* Men helt o hållet kommer jag inte kunna hålla mig härifrån, men som sagt. Jag kommer inte vara så aktiv längre. Försöka, kanske jag ska tillägga

Svar på tråden Här peppas det, del 9