Inlägg från: VeganMaria |Visa alla inlägg
  • VeganMaria

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Dags för nån träff snart?? =)

• VeganMaria

Jag har också varit sugen på att börja introducera välling snart, tänkte vid 5 månader redan, men har bara hittat vällingpaket som är från 6 månader så jag undrar om det är en rekommendation man bör följa, eller om de bara satt den åldersgränsen eftersom WHO säger att man bör amma i minst 6 månader, nån som vet?

• VeganMaria

Då tror jag vi smygbörjar lite när hon passerat 5 månader...

• VeganMaria

Nån som fått tänder ännu? Av bebisarna alltså ;)

• VeganMaria
    Sofiaah: hihi  jo jag råkade visst komma i bild, kul att vara tv-kändis :)

Jag är också kluven till att trappa ned amningen. Trodde nog aldrig jag skulle säga det men det är ju faktiskt riktigt smidigt att maten alltid finns där redo att ätas!

Skogsblomma: Är du säker på att hon äter från dig för att hon är hungrig? Det kan ju vara ett näthetsbehov som behöver fyllas och inte alltid mat kanske?

Tror det är fullt normalt att amma både dag och natt flera mål trots att barnet passerat halvåret, jag menar vissa ammar väl sina barn i 2 år? Jag vet en amningshjälpen-mamma som nattammade i 18 månader.

Sussie: Vad skönt att pulmicorten funkar! Roligt med en nöjd liten kille :)
    Tycker också det är svårt att veta det bästa tillfället att testa med gröt och smakisar..inte för mätt..inte  för hungrig ;)
    Och visst är det skönt med semestern, jag njuter också av sambons ledighet och att vara två om att både dela ansvar och glädjen med att ha en liten bebis hemma. Det blir en utflykt per dag =)
    Vi kör på "hemester" i sommar och befinner oss i Umeå och lite i Skellefteå.
    Den 1a sept har Kenny fått föräldraledigt så då hoppas jag på att ett jobb dykt upp samt att amningen trappats ned till kanske hälften ungefär =)
  • VeganMaria

Hihi jo det blir väl dags snart att barnsäkra hela lägenheten :)

• VeganMaria

Buhuuu jag missar fikaträffen då vi åker till Skellefteå några dagar för att hälsa på sambons släkt.

Förresten är det nån av er som känner nån som startat eget café eller jobbat väldigt mycket på café? Går ju i starta eget café-tankar men skulle verkligen behöva prata ordentligt med någon som redan gjort det så att man vet vad man ev ger sig in på. Skulle uppskattas mycket :)

• VeganMaria

Vi njuter också av sommaren, här i Umeå eller i Skellefteå, vi pendlar lite fram o tillbaka :)
    Tycker också det går fort nu på bebisfronten, kan knappt haja att Myra blir 5 månader på torsdag! Och tyngre och tyngre blir de små...ryggen värker allt mer och mer...håhåjaja men en lär ju längta tillbaka till denna tid ändock när de små liven lärt sig gå och springa ;)

• VeganMaria

Äsch också, jag missade er på Trästock Johanna och Carro, men jag är precis som alla andra helt peppad på att börja ses igen och jag ses också gärna redan nästa vecka :)

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4