Inlägg från: VeganMaria |Visa alla inlägg
  • VeganMaria

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Hoppas det är många som kommer till Tegkyrkans avslutning för Folkcaféet på tisdag! Det är bara att ta sikte på kyrkan och sedan är det en trappa ner (det finns hiss).

Folkcaféet på Tegskyrkan 15/6 kl 13:30-16:00
    Maria & Myra

• VeganMaria

Carro: Japp det finns lekhörnor och leksaker =)

• VeganMaria

Ses idag på Teg tjejer :)

Folkcaféet på Tegskyrkan 15/6 kl 13:30-16:00
    Maria & Myra
    Katharina & Astrd
    Maria & Emmy

• VeganMaria

Jag tycker inte alls det är konstigt att man som mamma vill ha egentid och dessutom njuter av den när den väl dyker upp. Har inte mötts av en enda person som tycker det är fel med egentid för mamman, men så har jag å andra sidan inte varit ifrån Myra längre än 10 min sedan hon föddes. Jag längtar efter att kunna gå på bio och vara borta ett par timmar, men det är inte livsviktigt just nu känner jag, det får komma så småningom när hon äter mer sällan (äter ju typ en gång i timmen nu).

• VeganMaria

Inatt vaknade Myra en gång i timmen eller t o m oftare för att äta så jag känner mig lite seg. Blir lite bitter när jag hör andra mammor vars barn sover hela nätter, det känns som att de sitter och skryter fastän det inte är så de menar.

Ni som haft erfarenhet av ett barn som äter väldigt ofta på nätterna, när började det gå över? När ni införde gröt om kvällarna?

• VeganMaria
    anirahtak skrev 2010-06-17 10:22:28 följande:
    Astrid har gjort en helomvändning nu så bye bye långa nätter..:) Nuförtiden vaknar hon 3 ggr totalt för att äta innan vi kliver upp..en enorm skillnad för mig..:)
    3 gånger...vilken lyx! :)
  • VeganMaria

Idag börjar sommar-rean på Polarn och Pyret! 30% rabatt :)

• VeganMaria

Jag siktar på att börja jobba 1a sept, bara jag lyckas hitta jobb!
    Då får sambon ta över hemma ett tag, vi siktar på att ta ut exakt lika vad gäller ledigheten.

• VeganMaria

Ska ni gå ut och äta utan kidsen? Vad härligt!
    Lämnar ni dem hemma med karln? Ger han ersättning eller hur funkar det?

På Allstar har de jättegoda veganburgare...läääängesen man åt en sån. Jag lovar att följa med dit lite senare mot hösten då Myra blivit lite större och inte äter en gång i timmen :)

• VeganMaria

Konstigt nog känns det så himla värt allt slit med amningen när vi nyss besökte BVC och fick veta att Myra gått upp otroliga 840 gram på bara tre veckor så nu är hon med råge tillbaka på sin egen viktkurva igen, härligt!! Bäst av allt var ju att sköterskan rådde oss att börja med gröt redan nu för att täcka Myras matbehov, ska bli jättekul att se om det funkar :)

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4