Inlägg från: VeganMaria |Visa alla inlägg
  • VeganMaria

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Alwali: Ja det där har du ju rätt i! Igår åt ju Myra både flaska OCH bröstet direkt på varandra inför nattningen :)

klur: Ja det blev ömt direkt utan nappen, men hon verkar ju få i sig lite mer mat så det är ju värt det och skönt att slippa tvätta o koka napparna jämt o ständigt.

Mjölkfri välling låter bra! Från vilken ålder kan man börja med välling?
  • VeganMaria

Hmm kanske jag hakar på...men kan inte lova nåt =)
    Är det i nån kyrka typ?

• VeganMaria

Oj har ingen koll på Mariehem inser jag hihi men jag vet ju vart Ica, Ungdomsgården och pizzerian är så det är väl där nånstans..typ? =)

• VeganMaria

Vad skönt att ha varit o fixat hos banken, låter bra med ett eget konto, det fick vi också som barn och det räntar på rätt bra med tiden trots allt =)

Som du skrev var det ju lite tidigt kanske på Mariedalskyrkan, Myra brukar sova till halv nio-nio men nån gång ska det väl stämma in =) Vilka dagar är det?

• VeganMaria

Sussie: Ooh Ersboda hade bättre öppettider, får fara dit nån gång då och ta med min mamma som bor där =) Är det vid kyrkan på Västra Ersboda?

• VeganMaria

Hmm börjar kännas jobbigt att röra sig utanför lägenheten med Myra nu när hon äter så himla ofta. Tänkte egentligen stanna hemma hela dagen men behövde handla till middagen så jag passade på precis efter jag ammat henne. Promenaden till stan inkl snabbpackning osv tog 20 min, handlingen tog 15 min, sen började hon stortjuta inne på Coop City. Snabbt begav jag mig upp till Barista-caféet och som tur var kände jag en som jobbade så jag ursäktade mig bara och kastade mig i en soffa och ammade Myra, som gång på gång skrek och tjöt och inte fick ro. Skitjobbigt var det. Till slut la jag ner henne och då blev hon nöjd. Promenerade hem och när vi precis var i kvarteret på vår gata så började hon tjuta igen. Efter 20 min! Känns som jag knappt kan gå nånstans nu utan detta tjutande...

• VeganMaria

Alltså jag inbillar mig att alla skickar hat-blickar på mig på stan när hon tjuter så...orkar inte med ett skrikigt barn bland en massa folk..hur känner ni andra inför sådana situationer?

• VeganMaria

PS för att underlätta handling och sånt har jag nu återigen börjat handla Ekolådan! Då får man ända hem till dörren en massa ekologiska grönsaker, rotsaker och frukter plus att man kan välja bland en massa tilläggsprodukter som mjölk, drycker, linser etc. Rekommenderas!! www.ekoladan.se

• VeganMaria
    Förtjust: förstår att du är glad inför bröllopet, det blir säkert hur fint som helst =)

Linaenn: Ekolådan är GULD! Det går att testa bara en låda först om du vill =) Betydligt bättre kvalitet på de ekologiska prylarna än i mataffären!

Två bra grejer!
    1. Jag har helt avvänjt Myra från amningsnappen nu, det var ju inga problem alls, fattar inte att jag dragit mig för detta! Bröstvårtorna gör dock lite ont nu aj aj ;)
    2. Upptäckt hut jag får Myra att skrika mindre! Anledningen till att hon så ofta vrålar efter en stund vid bröstet är ju att hon äter mkt mindre (och oftare) än förr, inte tänkt på det! Såklart blir hon arg när hon ätit klart sin lilla slurk och jag försöker få henne att fortsätta äta. Enkel lösning va =)
  • VeganMaria

Tora: Myra slurpar också, aj vad ont det gör, men efter några sekunder verkar hon komma på att hon får i sig mer mjölk med ett bättre tag =)

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4