J**vla förstoppning
Jag blir galen! (Och behöver beklaga mig)
Jag blir galen! (Och behöver beklaga mig)
ingen som använder inolaktol?
Har börjat med det för att se om det blir bättre
känner igen mig sååå. Det som hjälpte mig var laxoberal. Tog det i vatten innan jag la mig på kvällen och dagen efter kunde jag göa nr2 för sösta ggn på 14 dagar!!! Innan hade jag provat ALLT kändes det som. Inte ens klyx hjälpte mig... Prova, hoppas det fungerar lika bra på dig!
Jag börjar undra Bettyblomman om det inte är ditåt det lutar. Vi får väl se hur nästa Hb ser ut. Hur lågt hade ditt sjunkit när de tog beslutet att ge järndroppet?
Hb låg strax under 100, typ 98 så det är ju inte farligt lågt men de gjorde ett "större" blodprov som visade att depåerna var jättedåliga, har ingen aning om hur det syns eller vilka värden det ska vara. Då fixade de intravenöst järn.
Första gången gick bra, var inte obehagligt alls, bara lite järnsmak i munnen. Har dock inte börjat känna mig piggare än men det kunde ta en vecka eller mer sa dem. Ser fram emot mina kommande dropp så jag kan vakna ur dvalan jag befinner mig i just nu=). Lycka till!
USCH!!! Vad jobbigt!!
Jag åt Niferex förut, mådde inte så bra. Det slutade med att när det väl kom något sprack det lite kändes det som och blödde, varje gång!.... Helt fruktansvärt!
Har du provat massera magen i en cirkel? Det hjälpte lite för mig..
Men det verkar som att du har provat en del... =/
Går det inte att du tar tabletterna med lite större mellanrum? och bara äta fullkornsprodukter, massa sallad och grönsaker... det hjälpte mig också. Ingenting fick jag stoppa i mig som kunde fastna.
Ett tips jag har fått höra är att doppa maten man tänkt äta, tex en skiva bröd, i lite vatten. Den konsistensen det får är ungefär hur det blir i tarmarna. Vitt bröd = lim.
Det blir liksom lite pest eller kolera, eller i mitt fall förstoppning eller anemi... Men jag har inte ont, bebisen sparkar energiskt och jag mår inte illa längre så det är ju bra! Och nu när jag fått gnälla lite och läsa alla snälla svar så känns det bättre :).
Prova blutsaft som någon annan också tipsade om. Blir man inte alls förstoppad av och förutom järn så innehåller det en massa nyttiga vitaminer också :)