J**vla förstoppning
Jag blir galen! (Och behöver beklaga mig)
Jag blir galen! (Och behöver beklaga mig)
Testa Hemofer plus. Järn och folsyra i en och samma tablett. Jag har också haft problem med förstoppning och testat varenda järntablett. Men rådgör med din BM innan. Lycka till!
Magnesium och kokosfett ska vara bra mot förstoppning. Nu har jag inte hunnit prova själv, men kommer göra det om jag behöver. Har läst om andra som testat, men då mest ickegravida. Vet inte om det är ok med mycket magnesium när man är gravid, men det här hittade jag iaf på liberos hemsida.
http://www.libero.se/Pages/Dictionary/DictionaryTerm.aspx?id=6426
"Magnesium
Mineralet magnesium har många funktioner i kroppen. Försök att ge gravida med vadkramper och oroliga ben ett extra tillskott av magnesium har minskat besvären hos en del. Magnesium är ofarligt och kan också hjälpa mot förstoppning, huvudvärk och trötthet. Magnesium finns i gröna grönsaker, frön, nötter, baljfrukter och fullkornsprodukter"
Och kokosfett är ju bara att äta, har hört att man ska börja lite försiktigt med en matsked eller så för att se vad som händer.
Hejsan!
Jag har haft samma lydiga mage innan, och samma problem som gravid. Värst var det i början, till och med innan jg åt extra järn :( .
Jag har druckit blutsaft, den tycker jag är en mild form av järn.
Samt hemofor från apoteket har också varit bra.
Det är nog det tipset jag kan ge, att byta tablett för atrt få i dig extra järn.
Att köpa och äta psylliumfrön ska visst också vara bra, det är som linfrö, fast kraftfullare =)
Det har jag inte testat själv dock, men hört att det ska vara effektivt!
Lycka till.
Jag tar friggs receptfria brustablett med järn och c-vitamin. Det funnkar faktiskt bra.
Lider med dig! Jag hade problem från v 7 tills han kom för två veckor sen. Åt både lactulos och inolaxol(3ggr/dag) plus, frukt, fibrer osv. Det är verkligen superjobbigt. Köp ett bröd som heter rågkusar, det är faktiskt riktigt ok och bra, magen får jobba. Det i kombo med det andra plus, katrinplommon ( på BB och MVC sa de att man ska slå hett vatten på de på kvällen, låta det stå till morgonen och då äta både plommona och dricka vattnet), detta för att få full effekt.
Hoppas att det blir bättre!
Lider med dig. Har sluppit dessa äckliga tabletter än så länge men man vet aldrig. Just nu äter jag apotekets kvinna och de räcker kan jag säga.
För att järnet ska sugas upp snabbare i kroppen så ska man inte ta dem i samband med mat utan imellan och drick c-vitamin juice. Då binds de upp snabbare. Drick inte mjölk eller kaffe/te till dem. Då förlorar de sin verkan.
Det är lite tips. Men förstoppningen hjälper katrinplommon som Bzzz sa.
Vidrigt men bra.