• Anonym (Orolig!!!)

Hjälp! Min son är pervers!

Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan. 

Datorn var full av rå sadistisk porr och jag hittade texter där han beskrev hur han ville vara riktigt elak mot sina klasskompisar. Våldtäkter och tortyr m.m. Jag blev helt kall och började skaka. Nu gråter jag oavbrutet. Han var så mjuk och fin till för nåt år sedan bara. 
    Gud. Han skriver om att stympa kvinnor och ha sex med liken. Är han nekrofil ?
    Vad ska jag göra? Jag drog ut alla sladdar ur hans dator och bar ut den i garaget och kastade den i golvet. Jag håller på att få ett sammanbrott. Vet inte vem jag ska ringa. Finns det möjlighet att få in honom på akutpsyk? Vill inte ha hem honom efter skolan. 
    Är han psykopat? Han hade en utskriven bild av en död kvinna som var full av fläckar som om han masturberat på den. 
    Hjälp mig jag går under nu. 
  • Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!
  • Meadow

TS

Du har agerat precis som vilken mamma som helst. Det var inte vanliga "oskyldiga" porrbilder du såg, det var morbida grejer, och när ens son beskriver en lust att döda, då är det inte normalt. Oavsett om syftet är att provocera, eller vad det är, så gjorde du helt rätt som agerade.

Du skulle dock ha hållt huvudet kallt och bara låtit din exman se allt på plats. Tror att det kanske hade varit lättare för er att samarbeta då. Men nu är det som det är.

Det är också jätteviktigt när du väl pratar med din son igen, att du verkligen förklarar att du älskar honom, men är orolig över hans beteende, eftersom det verkligen inte är ok!

Om det stannar vid fantasier, det är möjligt. Men så länge han bor under ditt tak, så är det faktiskt dina regler som gäller. Om det inte är ok för dig att han håller på med sånt på datorn, så får han vackert acceptera det.

Hoppas allt går väl.

• qenzo
    Meadow skrev 2010-02-08 09:14:01 följande:
    TS Du har agerat precis som vilken mamma som helst. Det var inte vanliga "oskyldiga" porrbilder du såg, det var morbida grejer, och när ens son beskriver en lust att döda, då är det inte normalt. Oavsett om syftet är att provocera, eller vad det är, så gjorde du helt rätt som agerade. Du skulle dock ha hållt huvudet kallt och bara låtit din exman se allt på plats. Tror att det kanske hade varit lättare för er att samarbeta då. Men nu är det som det är. Det är också jätteviktigt när du väl pratar med din son igen, att du verkligen förklarar att du älskar honom, men är orolig över hans beteende, eftersom det verkligen inte är ok! Om det stannar vid fantasier, det är möjligt. Men så länge han bor under ditt tak, så är det faktiskt dina regler som gäller. Om det inte är ok för dig att han håller på med sånt på datorn, så får han vackert acceptera det. Hoppas allt går väl.
    Och om det nu är intresse för sad. sex? Fortfarande morbid och onormalt? Fortfarande en tillåtelse att sätta stämpeln i pannan på ungen?
    Och vem i hela världen kan styra en annan människas sexfantasier (om det nu skulle röra sig om det)? Det man inte får utlopp vid framför datorn har man ju fortfarande i fantasin. Hur ska reglerna styra det?
  • Meadow
    qenzo skrev 2010-02-08 10:53:51 följande:
    Och om det nu är intresse för sad. sex? Fortfarande morbid och onormalt? Fortfarande en tillåtelse att sätta stämpeln i pannan på ungen? Och vem i hela världen kan styra en annan människas sexfantasier (om det nu skulle röra sig om det)? Det man inte får utlopp vid framför datorn har man ju fortfarande i fantasin. Hur ska reglerna styra det?
    Det är väl en jävla skillnad att vara dominant, och att vilja stympa någon och sedan ha sex med? Att han fantiserar om att skada sina klasskamrater, helt ärligt, det hade då jag fan funderat över flera gånger om det är helt sunt!
  • multivitaminjuice
    qenzo skrev 2010-02-08 08:57:21 följande:
    Klart att mamman kan få prata med bup för sin egen del om hon känner sig i behov av råd och stöd i hur HON ska göra. Det var att tvinga dit sonen det första man gör som vissa tyckte att hon skulle göra som jag reagerade över.
  • qenzo
    Meadow skrev 2010-02-08 11:26:58 följande:
    Det är väl en jävla skillnad att vara dominant, och att vilja stympa någon och sedan ha sex med? Att han fantiserar om att skada sina klasskamrater, helt ärligt, det hade då jag fan funderat över flera gånger om det är helt sunt!
    Sant, jag hade också funderat. Men jag förstår inte hur folk kan anse sig vara så kunniga eller högt satta över andra människor att de per automatik drar diagnosen "psykopat" rakt av.
    Fantasier är fantasier och det finns hjälp, både för barnen och föräldrarna, att hantera det här på ett snyggt sätt.
  • Kultist
    Anonym (Apekatt) skrev 2010-02-04 17:49:58 följande:
    Nä kanske inte om de är 13-14 men är de 16 kan de ju skaffa ett jobb och sådant som vuxna kan göra. Man får ju gifta sig redan vid 15 med förälldrarnas tillstånd.
    Varför skriver folk hela tiden saker utan att veta fakta. Riktiga fakta. Man kan inte gifta sig vid femton "med föräldrarnas tillstånd". Om man skall gifta sig innan man fyllt arton så måste man gå igenom en ansökan till myndigheterna, man måste ha särskilda skäl och föräldrarna får uttala sig och även överklaga - men det är inte de som bestämmer.

För övrigt; ett tips till TS:
    Som det är nu kan det nog vara svårt för dig att prata med din son, förmodligen kommer han bara att slå ifrån allt du säger och inte lyssna. Han känner sig förmodligen både arg, kränkt, ledsen och stundtals hatisk. Det blir också lätt för dig att inte hålla dig saklig. Mitt tips är att du skriver ett brev till honom. Ett brev där du förklarar alltihop om dina känslor och hur oroad du blev och att du bryr dig och vill kunna förbättra er kommunikation.
    Kanske får du inte en reaktion på brevet direkt, men i det långa loppet kommer det förhoppningsvis att förbättra er relation.
  • pumbis
    Krafs skrev 2010-02-02 22:21:20 följande:
    VADÅ? Detta är ju ingenting jag föredrar!!!!
  • Mandi74
    Meadow skrev 2010-02-08 11:26:58 följande:
    Vem har skrivit det och vart står det att han vill skada sin klasskompisar?

Fantasier kan se ut hur som helst och dom är inte farliga, även om man lever ut sina fantasier så behöver inte det heller vara något negativt OM man gör det med någon som är med på det.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • qenzo
    multivitaminjuice skrev 2010-02-08 14:23:18 följande:
    Klart att mamman kan få prata med bup för sin egen del om hon känner sig i behov av råd och stöd i hur HON ska göra. Det var att tvinga dit sonen det första man gör som vissa tyckte att hon skulle göra som jag reagerade över.
    Då har jag eller du missförstått varandra, för det tycker jag är en dålig idé med ;)
    Att tvinga ett barn gör verkligen inte saken bättre. Och i den här familjen ligger ju redan kontakten på noll sas.
Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!