Hjälp! Min son är pervers!
Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan.
Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan.
TS
Du har agerat precis som vilken mamma som helst. Det var inte vanliga "oskyldiga" porrbilder du såg, det var morbida grejer, och när ens son beskriver en lust att döda, då är det inte normalt. Oavsett om syftet är att provocera, eller vad det är, så gjorde du helt rätt som agerade.
Du skulle dock ha hållt huvudet kallt och bara låtit din exman se allt på plats. Tror att det kanske hade varit lättare för er att samarbeta då. Men nu är det som det är.
Det är också jätteviktigt när du väl pratar med din son igen, att du verkligen förklarar att du älskar honom, men är orolig över hans beteende, eftersom det verkligen inte är ok!
Om det stannar vid fantasier, det är möjligt. Men så länge han bor under ditt tak, så är det faktiskt dina regler som gäller. Om det inte är ok för dig att han håller på med sånt på datorn, så får han vackert acceptera det.
Hoppas allt går väl.
hur går det ts?