Hjälp! Min son är pervers!
Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan.
Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan.
Att respektera och tycka om är två olika saker. TS måste inte tycka om det intresset, det håller jag med om. Däremot tycker jag att man som förälder mycket väl kan respektera att ens barn är en egen person med egen smak och egna intressen, och därför trampa med viss försiktighet ändå.
Jag tror ärligt talat inte att det behöver vara något allvarligt. Vill han tortera sina klasskompisar så är det ju oroande, men det är skillnad på fantasier och verklighet. Jag har också haft väldigt mycket nekrofilfantasier och kan inte ens slå ihjäl mygg. Har massvis med "sjuk" porr på datorn också. Läser böcker om kroppars förruttnelse, tittar på bilder av döda kroppar osv. Jag är inte det minsta våldsam, men nej, detta är inget man säger till alla.
Här var det verkligen antingen svart eller vitt.
Antingen är man psyksjuk om man har sexuella preferenser utöver missionären och handjobb eller bara fascineras lite av obehagliga och udda saker (mänsklig nyfikenhet någon?).
Eller så är det såklart helt vanligt och naturligt att man i tonnåren onanaerar till tanken att penetrera likdelar.
Men, iaf; Jag kan förstå mammans oro, att en 16 åring uttryckligen antyder att han fantiserar sexuellt om sådana saker kan vara en varningssignal, samtidigt behöver det inte betyda mer än att han som många andra unga mänskor känner en dragning åt det makabra och fascineras av udda saker. För människor fungerar på det sättet, precis av samma orsak som det för fanns så kallade freakshows osv, man är nyfiken på saker som man egentligen skulle se som obehagliga och annorlunda.
Jag vill inte kalla vissa sexuella preferenser för sjuka eller onaturliga, alla är vi olika.
Det som är mest problematiskt i det här fallet är väl att vi lever i ett samhälle med andra människor där det inte är etiskt ok att mörda, tortera eller ha sex med döda människor (vilket ju är tur det), och skulle TS son sakna den spärren att acceptera det eller ha svårt att känna för andra människor och respektera dem skulle hans eventuella preferenser vara ett problem.
Men vi får inte glömma att preferenser inte är något man väljer och att alla inte lever ut det dom tänder på, alla pedofiler utnyttjar inte barn osv.
Och det är ju som sagt inte ens säkert att ts son har dessa preferenser.
Min åsikt i frågan är väl att ts borde reda ut detta själv med sonen och sonens pappa, onödigt att blanda in bup osv om det bara skulle handla om en nyfikenhet.
Till T.S hoppas att du inte lyssnar på alla som försvarar dödssex och sånt liknande. Och bli inte ledsen över alla som säger att du gör fel.
Till er som skrattar åt mig i tråden vill jag bara säga att det här är ingen humor tråd och jag ångrar nu att jag var så öppen kring mina sexuella tankar.
Jag vill att du lämnar ett sätt så jag kan kontakta dig T.S. för jag vill lämna mitt telefonnummer till dig så kan du få stöd och råd av mig. Jag har erfarenheter av människor i kris och nöd.
Skönt att få veta att pojken är ute ur huset en stund framöver så att du kan samla dina tankar.
Hoppas att du skriver i tråden imorgon igen så att jag får veta hur det går för dig i din svåra belägenhet.
Var stark T.S.
P.S till dig som skrev att jag måste vara funktionshindrad vill jag bara hälsa att jag står på mina ben utan problem. Har mycket spring på jobbet. Jag är yngre än 70-år också. Var fick du den höga gissningen ifrån?
jag har bara läst TS. min första tanke är, han är 16år och försker "hitta" sin sexuallitet.
Bara för han skrivit detta betyder ju inte at han kommer göra det, bara för han sett/har dessa bilder på en "död" (hur vet du hon var död) kvinna o runkat till betyder ju inte han går ut dödar nån.
Och isåfall måste jag med vara pervers, jag skriver om sex, hård sex, fantiserar om att bli våldtagen när jag har rollspel, inte fö det hoppas jag på att bli våldtagen IRL, men ni tycker kanske jag med borde söka psykolog hjälp?
Det är STOR skillnad mellan att skriva och titta på bilder till och fantisera till att övergår i IRL.
en det att han skrivit om att göa det med sina klasskompisar kan vara för att trigga upp fantasin, lättare att skriva om man skriver om nån man "känner" än bara om "hon/han"
Herregud, så hemskt är det faktiskt inte (har bara läst TS)
Ok, det hade varit sjukt om han faktiskt våldtog folk på riktigt, eller verkligen mördade någon, men bara fantasier på detta sätt... Nä, det är inte att vara psykopat!
Men visst, har han andra riskbeteenden? Avsaknad av Empati tex.?
Jag har själv haft "rape play" flera gånger, jag har umgåtts med folk vars sexuella preferenser enligt vissa här borde ge enkel biljett till psyk tydligen, men dessa personer har varit världens underbaraste (och i vissa fall världens bästa föräldrar!) och deras sexualitet är deras sexualitet, vare sig det är "vanilj sex" eller de som tänder på att deras man kommer hem och drar på dem i analen hårt utan att ens fråga först, eller mannen som tänder på att kvinnan sparkar han mellan benen allt hon kan osv. osv. Sexuella preferenser som kan verkställas med MEDGIVANDE från den andra parten är sunt! Det behövs för att må bra! Och jag tror ärligt att många som mår piss i dag och gör sjuka saker helt enkelt inte fått utlopp för den sexualitet de har...