Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

JLS skrev 2010-03-05 16:56:41 följande:
    Idag släppte slemproppen, såg det klart och tydligt Man spanar ju efter sådana tecken hehe även om det inte lär födas några barn snabbt inpå detta så är det kul att se att något händer. Känns så skönt just nu, är inne i en bra period känner jag så jag kan lätt vänta de här 9 dagarna som är kvar till bf + ev några dagar till. Mår riktigt bra för att vara så gravid, men mkt pga att jag varit förkyld länge nu och äntligen är frisk=) Man blir ju piggare och lyckligare över att få vara frisk så nu orkar jag ha tålamod med. Kul att kolla bf-listan, bara två personer som tror att vi får en pojke!! Det här blir spännande Annars tror en del runt omkring att vi väntar en pojke. Trevlig helg på er, här blir det tacos som majoriteten av småbarnsfamiljer tror jag Så lätt fixat och gott!
    ta det nu lugnt o sansat,  13e mars är ett bra datum 

men så skönt att nåt händer o att du är frisk o så!! 

hehe ja va ju en av dem som sa pojke, hade glömt de... hejja pojke!!
  • Tjej 83

Tindra tittar en del på playhouse disney men Anton är inte lika intresserad,
    men när Chuggington (tågen) kommer så skriker han chachatooooon
    låter så roligt haha

han pratar inte så värst mycket men några ord kommer, men han visar desstumer vad han vill. o förstår vi inte så går han o pekar  tex om han vill ha russin så går han o pekar mot skåpet som de är i.. o säger  ussin.. 
    så han visar väldigt bra vad han vill..

nu har han vart magsjuk igen, va de för 2 v sen med, urjobbigt!!
    hoppas de är sista gången nu bara!
    han är så go, när ja byter o tvättar rent i sängen så stananr han kvar där ja sätter honom o han skriker inte eller nåt. han får lite vatten sen lägger ja han igen så ligger han o pratar en stund  sen somnar han igen..
    tur man har extra bädddmadrasser till barnens sängar o även plastad frotté så man slipper tvätta stora madrassen,....

• Tjej 83
    Lilla Fjun skrev 2010-03-08 19:49:15 följande:
    E håller på att säga "do-da" hela dagarna. Fattar inte vad det betyder. Någon annans barn som säger så som vet vad det betyder?
    hela tiden? inge speciell tid? rum?
    visar på nåt samtidigt?
    ananrs är de svårt o veta 
  • Tjej 83
    ericas mamma skrev 2010-03-08 21:09:54 följande:
    Loke har blivit helt galen o Rorri på barnkanalen tjatar om det hela dan vet vad han ska få när han fyller år
    Anton fick Rorri bilen i julklapp den e halvt paj nu, hehe hjulen går inte riktigt runt, han har kört med den varje dag..  kostar la 199 på maxi o 159 på Gekås.
     den är rolig den säger många olika saker..

ska köpa nån film med Rorri med för vi missar alltid de på tv.

men nu är det blixten mcqueen som gäller i filmväg...  fast bil som bil? hehe
  • Tjej 83

har ni vart o klippt era barn?
    vågar inte, kommer ångra ihjäl mig om ja klipper av Anton håret även om ja vet att de växer ju ut. men han är ju sååå söt i de långa blonda håret hehe.

sen tror ja inte heller att han tänker sitta still, han komemr bara skrika så fort vi kommer in på frissan, vet bara de..

men kanske bör klippa han ändå, många säger att vi har söta flickor 
    kanske itne så kul då de är en av varje haha.. 

• Tjej 83
    Jenna82 skrev 2010-03-08 22:33:47 följande:
    vi har en spindel som husdjur
    rädda för nåt? njee inte direkt nee..  inte va ja kan komma på iaf..
    Anton är absolut inte rädd för nåt! harregud nästan så man borde skrämma hon för nåt så han blir lugnare haha...
  • Tjej 83
    Hannajo skrev 2010-03-09 07:03:25 följande:
    Klippte Oskar första gången i maj förra året, tvcker att han är så fin i kort hår. Jag och svärmor brukar hjälpas åt med sax och maskin.
    vågar itne  men måste nog snart de är såå långt men samtidigt är han grymt söt i de långa håret.. men visst komemr han ju va de i kort med haha..
    de växer ju ut med hihi... 
  • Tjej 83
    JLS skrev 2010-03-09 12:42:12 följande:
    MCH: Det låter lite så när Julia säger potta MiaMaria: Fin bild Gabriel ser ut att vara väldigt lik dig! Jag tycker att Julia är jättelik sin pappa men hon blir mer och mer lik mig nu när hon blir äldre. Jenna: Rädd? Hmm det är väl att bli tvingad att göra sitt på pottan? Men annars har jag nog inte upptäckt att hon är rädd för någonting ännu, förut var det dammsugaren men nu är den hennes bästa kompis Julia gillar att titta på Fiffi och lite på den där serien med får som bor på en lantgård med en sur gubbe Vet inte vad den heter, typ lerfigurer är det. Fast hon får inte titta för mkt på tv om dagarna, vi läser mkt istället. Julia har inte direkt behov av hårklippning ännu Kommer dröja innan jag klipper hennes hår sedan när hon väl kommit igång med det.
    fåret shoun? elelr nåt..  ja han är rolig den gillar barnen med,
    det blir lite tv när ja lagat mat, o lite på kvällen innan de ska sova då vill de se de sista på disney innna de stängs kl 19.
    nu när de vart sjuka o bara legat i soffan så ahr de kollat film..

nu är de friska så dagis imorn o ja ska jobba resten av veckan.
    helgen ska vi till mamma, inte kommit dit på 1 mån snart för vi o de har  vart sjuka.
    o våren tycks äntigen komma, solen skiner varje dag o snön börja smälta!! hejja hejja 
  • Tjej 83
    JLS skrev 2010-03-09 17:59:09 följande:
    Ja men precis den är det! =) Julia gillar lilla fåret med nappen, kanske är den som heter Shoun? Papp papp pekas det. Ja heja våren!!! =)
    nee de e han den smale som heter shaoun.
    dn lille men napp heter timmy..
    för de finns en som heter Timmy lamm o då är de de lammet o hans mamma som lämnar han i skolan o där är många olika djur, inen pratar de bara gör ljud.
    l
  • Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-03-09 20:04:41 följande:
    Hej hej tjejer   Sigges ÄLSKAR bolibompa, han dansar till de och sjunger med, fast han säger golligompa golligompa och då i bolibompamelodi   Rorry e också en stark favorit, gubben min har laddat ner den och Sigge har en egen dataskärm så där sitter han och glor på Rorri och golligompa medans pappa pillar med datan hahah Har inte upptäckt om Sigge skulle va rädd fär ngt djur, tror inte han råkat ut för ngt medvetet än hahaha... Sigge e DUNDERFÖRKYLD så där har vi första smällen från dagis, suck... Men han har fått utskrivet hostmedicin som verkar hjälpa bra....
    barnen  har fått mollioect (?) utskrivt för hosta förr men de vägrar äta den, den är grymt äcklig.
    så sist ja va på apoteket köpte ja bisolvon, choklad o körsbärs smak, den älskar de! jättebra o hostan försvann på mindre än 1 vecka..
    den kostar 41 o mollipect 200? 300 kr..  sjukt dyr!

vilken hostmedicin fick du?
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...