Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Va hos frissan med barnen idag..  så nu har Anton kort hår...
    ska lägga barnen nu snart o sen ska ja se om ja får in en bild på han  :)

• Tjej 83
    Tjej 83 skrev 2010-04-27 18:54:00 följande:
    Va hos frissan med barnen idag..  så nu har Anton kort hår... ska lägga barnen nu snart o sen ska ja se om ja får in en bild på han  :)
    hemmafix.blogspot.com/2010/04/frisoren.html

här är mina små troll.  Tindra va bara på längden men Anton blev kortklippt!
    saknar hans långa hår men jaja  :)
  • Tjej 83
    MiaMarias skrev 2010-04-27 19:59:45 följande:
    Tjej 83: de blev fina i håret =) ************************** Nu har Gabriel kommit i en våg, då han inte tycker om att bli lämnad på dagis och han gråter, lite jobbigt när man ska iväg och jobba. Men som dagisfröknarna sa att det kommer i vågor, sen kommer det en våg när det går bra att lämna på dagis också. Nu har vi ju cyklat till dagis och det går bra, han tycker ju det är mysigt, men imorgon blir det vagn eftersom sambon ska hämta honom då jag jobbar kväll.
    ja men känner nästan inte igen han haha.. han ser lite äldre ut nu med..  o ine liknar en tjej mer, så många som fråga vad båda tjejerna heter, när ja säger Tindra o Anton så blir de lite paffa haha
    så va la lika bra o klippa han..

på freda ska Anton kanske få en växa säng, eller vi ska köpa den o sen madrass, så inom nån v iaf sk ahan få den, se hur hans over i den då, om han tänker sova där alls....eller smite upp o springa omkring! de är ja mest orolig över. att inte höra han vakna o han går upp...
    men vi får la se..
  • Tjej 83
    Heidi1 skrev 2010-05-10 21:14:12 följande:
    grattis Idag hade Leia väldgt tur, hon fick tag i en skruvmejsel o stoppade den i brödrosten som var inkopplad. såg inte när det hände men stora syster ropade på mig när Leia blev ledsen. ringde 1177, dom tyckte jag skulle åka in efter som Leia e så liten, som tur e så fick jag en tid efter en time så vi slapp o vänta på sjukhuset. Men som tur var så hade hon bara fått ont i handen, andning o hjärtat lätt fint
    sånt är så hemskt!
    när Tindra va liten, runt 1,5 år så pilla hon på en elkontakt i väggen som elektriken höll på o grejja med o han sa den va urkopplad när han åkte,
    men de va den inte, så hon skrek till o fick ett brännmärke på ena fingret så vi åkte in snabbt o kolla.
    men de va inget annat med henne som tur va.
    men en utskällning av läkaren fick vi med! inte vårt fel!  tur de gick bra!
  • Tjej 83

Haft en bra helg med vårfest, korvgrillning, kakor, festisar, glass, tipspromenad, hoppborg osv osv,,  helt Gratis! japp jättebra!
    vi vann nära på allt    va lite halft pinsamt...
    Barnen hade jätteskoj i hoppborgen!

Imorn ska ja jobba långdag. sen ska vi se om vå får tid till Bvc på tis elelr ons.
    Anton ska ta prover o utredas för ev  Laktos och/eller gluten. eller nåt annat!
    han mage har inte vart bra sen mars,
    men har blitt lite bättre nu när vi haft laktosfritt o glutenfritt. men ändå inte helt 100.
    så hoppas på tid snart o att proverna ger nåt så man vet!

jobbigt men som tur är har han inte ont o är inte besvärad men han kan inte vara lös varje dag så därför måste det utredas...

sen är de kalas på  G för barnen, det är semester på Gotland kalas för deras mormor o även min mormor osv.  fullt upp hela sommaren o måste tänkt på vad Anton kan äta o inte, men vi kämpar på så gott vi kan!

• Tjej 83

Grattis alal små 2 åringar! har itne hunnit va inen på ett tag.
    Ja undrar med vart tiden tar vägen..  Anton blir 2 år på lördag!
    sen på onsdag åker vi till Gotland på semester med massa skojigheter!
    Hoppas på sol med!

Kalas får han ha ihop med Tindra i Juli istället,  (förra året hade de ihop när anton fyllde år så lite rättvisa nu)

Jobbar mycket nu o känns som om ja bara är hemma o vänder ibland. Jobbigt med nu är det semester o sommarlov så lite ledigt! ska bli så skönt så!

Sen ska vi utreda Anton med laktos  o mjölkprotein.
    Ska ta bort all mjölkprotein i maten, o ja kan ju säga att det finnd ju i  ALLT"!
    så vad ska han äta? detta kommer bli jobbigt! stackars mig!  :)
    men ska allt läsa på o handla i lugnt o ro o kolla på alla varor!
    men svårt då det verkligen finns i nära på allt.... 
    men han måste ju bli bra så vad gör man inte!

• Tjej 83

de började redan i mars! o man får bara va lös i magen i 2v sen ska det utredas men vårt bvc o läkaren är så sega med sånt så vi fick inte tid innan april/maj o sen nu i juni...
    att han va så himla lös i magen, vissa dagar va de som vatten, jättehemskt. men inga andra symtom.
    så de föreslog att vi skulle börja med laktosfria produkter, o se om magen blev bättre, o det gjorde den, men han va ändå inte 100.
    o de är så sega o läkaren är jätteseg, o typ aldrig där osv. men till slut fick han ta blodprov o det visade ingenting!

så varför så lös i magen?
    satte in vanlig mjölk igen  över en helg o de va en mardröm! så han är på laktosfritt nu, men för att se om han bara är känslig mot mjölken utan att det gav resultat, så måste vi ta bort all mjölkprotein.

hitta en sida på nätet om mjölkprotein, o där va en jättelista på vad det kan finnas i o det är ju allt, jättesvårt kommer vi ha det i 2 v för att se om det kan vara detta o se om han blir bra i magen igen.

Hoppas verkligen det.  Kämpigt för dagis med som inte kan gå så värst långa promenader! eller göra nånting utan måste va nära för o kanske byta på honom om de inte kan de ute i skogen tex...  

• Tjej 83

Anton  säger Tack  i drömmarna  :) sover så gott nu
    börja med födelsesången, paket o ballonger på sängen,
    jättegod o lång frukost o lite ljus han fick blåsa ut.
    sen åkte vi in till stan o shoppa lite o fikade med stora goda bakelser. barnen fick välja själva. mysigt!
    hem o lagade väldigt go mat! sen efterätt emd glass  o jordgubbar.
    nu sover de så gott.

firar han ihop med tindra i juli när  det är lite mer tid till kalas!
    men ändå e bra o rolig dag!

o nu börjar han prata mer o mer!!! s roligt

• Tjej 83

Grattis till alla som fyllt år!

Nu är vi hemma från semestern på Gotland!
    Vi hade det jättebra! så fint det är i Visby, harregud!
    ingen ville åka hem  :) o Tindra sa  det va så fint där så hon ville flytta dit, men när hon inte kunde flytta med dagis så ville hon åka hem... tur va la de

vi va i lummelundagrottorna, ja o barnen gick den vanliga vägen, medans richars, mamma, syrran o bror gick äventyret i grottan o vada i vattnet o kom ut dyngsura haha så roligt!
    de trodde de skulle bli liiite blöta  hahah

va på kneippbyns sommarland, barnen hade jätteskoj där, o vi med när vi körde Go-Cart,  så skoj de va! första gången ja prova o vi ¨åkte många race hehe, tur de är försommar o inte många besökare så man slipper köerna.

men nu är vi hemma igen iaf. o imron är det dagis o verklighet igen! lite tråkigt men så är de. får åka på nån minisemester i slutat av juli med tror ja,,,  nånstans......

• Tjej 83

I lördags va vi nere hos mamma i varberg för  det skulel vara släktfest på kvällen.
    så på fm var vi nere vid havet o badade o hade det gött, kom hem vid 1230 o skulle äta mat.
    allt var bra till Anton börja göra konstiga miner o ha sig.

Då hade han pillat in ett majskorn i varje näsborre..  Unge !!
    man får ju inte pilla så de vara bara o åka in till akut vårdcentralens om va öppen, för på akuten fann ingen öron näsa hals läkare.
    så väl inne på Vc så kunde de inget göra för det ena kornet hade åkt ännu längre in o den andre hade som tur väl åkt ur i bilen.

så efter 3o min på Vc så sa de vi får åka ner till Akuten i Halmstad...
    när vi kom dit så hade kornet åkt ut en bit igen så de bara tog en pincett o drog ut den, sen va allt bra.

hemma igen vid 4, duschade o åkte till festen.  värsta stress dagen, o ha tid o flänga mellan Vc o akuten med,, o i den värmen!! harregud.
    så nu får han inte äta majs     hehe ne då. 

han har alltid ätit fint, inte slarvat med maten, smakar på allt o äter upp det mesta.. o torkar sig med servett hela tiden. o så får han för sig o pilla in majskorn i näsan hmmm

• Tjej 83

Inga vattkoppor här inte..   Tindra har inte haft heller o hon är 4 nu, så får se om de får dem när skola o dagis börjar igen annars får ja la leta upp nåns om har o smitta dem 
    bättre o få som små än större..
    men ändå konstigt att de klarat sig då kusinerna haft o nära på hela dagis.
    o de är på dagis fast de sitter uppe lapp om vattkoppor... men men de kommer la..

Har inte pottränat Anton, han kan inte de än, han säger till när han har kissat o bajsat men först efteråt så då är de försent o sätta han på pottan,  men får la se sommaren är itne slut än han kanske är supersnabb på o lära sig  :)

• Tjej 83

Anton har inte sovit middag sen sommarlivet började.
    han vaknar mellan 06-07 o sover på kvällen vid 19
    han klarar en hel dag, åker vi bil så inte säkert han somnar i den heller.
    ha är rätt pigg..

Tindra slutade sova middag när hon va 2, hon va också jättepigg o orka hela dan utan gnäll.

Anton kommer inte heller bli blöjfri än, men han gillar inte blöjan o ska ta av den hela tiden så då har han kalsonger utanpå så han inte får av sig blöjan, vill inte ha  olyckor på vårt nya inlagda golv :D
     så detta kommer dröja med pottan..  Tindra blev blöjfri snabbt bpde dag som natt, gick samtidigt.

o på torsdag börjar dagis igen, se hur Anton ta detta då Tindra kommer börja på 4 års gruppen uppe på skolan, så han kommer va utan henne, de är han inte van vid! de är alltid tillsammans..
    men kommer säkert gå jättebra.

sen får vi se hur de går med mjölkfri mat till han med på dagis. för nu är de så att han tål inte mjölk, vi gav han ett glas mjölk o han blev lös i magen direkt så de gör ja inte om :D
    hoppas de vet vad de kan ge han o inte, o att mattanterna med vet! då de är svårt o mjölk finns i de mesta, o med olika benmningar..  superjobbigt...

sen är bv sååå sega, vi skulle få en tid till dietisten o hjälp med mat för Anton men inte hört ett ljud o de är svåra o få tag på med, så ja får kämpa på som vanligt som ja gjort hela tiden..  går bra än så länge men en del produkter vill man ju veta om de finns mjölkfritt o om ja missat de i affären bara...

• Tjej 83

inte fått dagiskorten än o är så nervös, för vi har inte fått kort på de senaste åren då barnen gråtit på korten, men nu hoppas ja att e ler o ser så söta ut som de kan. :)
    så bara väntar på att få den nu...

Jaa Anton pratar mer o mer nu är som en papegoja :skoj: väntat så på hans prat.

så ska ni få höra, ja fick tid till en läkare för att prata om mjölkallergin som anton har,
    o när ja kom till bvc så ska sköterskan där, att läkaren inte ORKA komma dit, så hon fick prata med mig men hon visste ju ine så mycket, så ja fick en tid till dietisken, Äntligen! bara väntat 6 mån, o nu känns de som om ja inte behöver nån hjälp, ja har ju fixat allt själv o läst på osv....

irriterande..

• Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-11-17 18:12:58 följande:
    Hej vänner, allt bra med er? Inte så där mycke aktivitet här hahahaha.. Här går de undan, pojkarna leker så fint nu, och inte, självklart får Alex en liten däng av storebror när de inte passa Sigge, så lite konfliker e där allt mellan dessa liven, men för de mesta leks de fint....
    Jag själv studerar än och jag kommer tyvär få  göra de ett tag till men i december ska jag hoppa på distanskurser istället
    Ska plugga lite handelsämne och sist sjukvård så får jag se om jag kommer på vad jag vill bli hahaha...

Annars e jag faktiskt smått deppig nu, har börjat ha funderingar på om de verkligen e jag och min sambo för evigt... Gnistan mellan oss har försvunnit helt och jag blir så trött på att de e alltid jag som måste bära de tunga lasset med allt, han har blivit arbetslös nu och ja med de så suckar han åt de mesta som e jobbigt...
    Har ni också så ibland att ni undrar om de e meningen att de ska vara ni alltid? E detta ett test för förhållandet eller? Känns nästan som jag hade klarat av allt bättre själv, känns jävla elakt att säga så men så känns de :-/ 
    ähh jag vet inte vad de e med mig, undrar väl mest om de finns fler som har haft de så?  
    hej hej,. inte huinnit med o va inne på evigheter! så myket som ska göras hela tiden, massor med jobb o sen hemmet som ska pysslas om..

ja läste vad du skrev Ninni13 o nån mer....
    en dag blev  jag irriterad på min sambo som inte gjorde nåt, han jobba visst skift o konstiga tider men man kan ta med en soppåse när man ändå ska till sin bil o soptunnan står bredvid.
    man kan ta bort ett glas från bordet, plocka lite tvätt osv..
    men han gjorde inget a detta. så en dag sa jag bara.
    ska du jobba o spela tvspel hela dagarna.
    och jag ska .... o så lästa ja upp värsta långa listan som tvätta plocka kläder städa diska laga mat elelr alla måltider, ta abrnen osv osv...
    då titta han bara på mig o sa ingenting, då vart ja mer irriterad när ja inte fick svar, så ja gick o la mig.
    dan efter åkte ja o jobba o barnen va på dagis,
    sambon skulle jobba kväll, så när ja kom hem va han på jobbet o hememt va så fint!
    de va diskat,  nåt ut frysen va upptinat så ja bara kunde laga nån god mat till oss.
    de va städat, leksaker borta, kläder på torken borta osv osv..
    o så va de några dagar, han gjrode allt o ja kände mig så bortskämd, de va så härligt!
    ja kunde gosa med barnen innan de skulle sova,
    blev ju som att man blev kär på nytt :)
    o så är de änn efter några månader, han gör en massa o ja med, o han spelar midre med,

jag oppas verkligen att era sambons ändrar sig så de kan kan va en familj igen, aldrig skoj att va ensam..
  • Tjej 83

vi ska på 2,5 års kontroll på onsdag.
    ska bli spännande,  :)

han ska få en massa julklappar, blir lätt så att man köper för mycket hehe
    ett parkeringshus + bilar, film, bok, pussel, saker med blixten macqueen som är favoriten. (ska förbi gekås på onsdag så kanske blir nåt mer)
    sen får han en del av sin moster morbror o mormor, farmor osv..

imorn kommer granen in o ska kläs, sen ska ja lägga alla julklappar runtom med,
    de har inte rört julklapparna nåt år, men i år tror ja nog Anton kommer pilla en del. han är så vild o busig o bara skrattar hela tiden, han vet att han gör fel o inte får men måste ju prova... :)

sen va ja hos en dietsist för Antons mjölkallergi, men ja fick abra en liten lapp som man kan hämta på ica,
    sen va de mötet slut,  vet inte ens varför ja va där å ja klarat detta i 8 månader!
    men jaja...

på onsdag åker vi till varberg o firar jul, ska förbi bvc först sen ullared innan vi stannar hos mamma..

• Tjej 83

svärmor va där idag o de va så lugnt o skönt.
    så de är de säkert den 22e med, hoppas ja på.
     så gott o gå o slippa trängas med alla!

• Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-12-20 07:38:20 följande:
    Hej igen alla =) Ja nu e de snart Juuul och julklappar e handlade trots, ekot i börsen, men de blev ullared här och de får räcka hahahaha...

Tack alla för era svar, jag e fortfarande smått trött på hans lathet, han gör ju saker här hemma men när han gör ngt så e de en sak, sen måste han "pausa" och de gör han med att sitta o spela wow, world of warcraft. vilket betyder 1 timmes okontaktbarhet... Blir så laaack, känns jävla jobbigt eftersom jag älskar denna uppgivna man... Känslorna går upp och ner hela tiden och när dom e nere, väntar jag på att de ska gå upp igen och de gör dom... Jag gnäller på han stup i kvarten och så funkar de bra någon dag sen e de same shit igen Skrikandes ......

Ja vi får se vad som händer, kan liksom inte se ett liv utan han..
    svårt o tänka sig ett liv utan den man älskar, även om de nu känns jobbigt o bo ihop med den personen.
    men nångång måste man också släppa taget så man kan få ett riktigt bra liv, o slippa tjata hela tiden känna sig nere, göra allt själv osv.
    jag hade tur, då min sambo själv ändrae sig, men annars va ja i de tankarna att snart flyttar ja ut!
    hoppas han kan inse snart att ni är en familj o att ni betyder mer för han än hans spel.
    har du frågat han vem som betyder mest? ni eller spelet?
    så kanske han kan tänka sig för innan han spelar, o bara göra de nån da i veckan o ine alltid.
    han e kanske som de flesta män, att han ser inte vad som ska göras o vet itne vad han ska göra typ,  nån måste säga åt honom så han föstår...

hoppas iaf de bölir bra..

God jul på er
  • Tjej 83

allt har vart jättebra, o de bästa är att Anton pratar mer, den lilla bubblan sprack tillslut o nu pratar han utan stopp.
    harregud.
    han sluta dagis den 17e dec o ska åter den 10e, o på de veckorna har han abra pratat!
    så de kommer la få en chock på dagis haha...
    så roligt. har längtat så.. egtersom Tindra va så tidig med pratet så har vi bara väntat på Anton..

JA o så har ja o min syster ett nyårslöfte,
    vi får inte köpa nåt onödigt på hela året.  undantag i juni-juli då vi bokat in semester resa... 
    men annars så, inga köp, o de är så svårt fast de bara gått nån dag in på året  :D
    vill ha garderobstommar o sätta in i vår gamla garberob i väggen o just nu är de Rea på ikea, men de är onödigt eftersom våran garderob funkar haha..
    så är de med massa saker..  som köpemat eftersom man kan laga egen hemma...
    kläder osv...
    men de ska vi niog allt klara!

sen kör vi en storstädning hemma just nu o rensar i alla skåp o låder,,,  just slängt ut 8 påsar med saker som man samlat på sig men inte behöver o kommer inte o sakna..
    en del ska nog säljas med elelr ges bort...

• Tjej 83

haha  här är en till som inte alls är intresserad,  jo om storasyster sitter på toaletten så ska han ta av sig blöjan o sitta på pottan, men asså de händer inget.
    så d får väntas med till de blir sommar o han kan va utan ute o när vi är hemma på sommarlovet.
    då kommer det nog gå bättre.
    de är ju så små ännu...

• Tjej 83

händer mer på dagis än hemma då de måste näsan sova en stund om dagen där, Anton sover ca 30 min på dagis, de räcker.. annars somnar han inte på kvällen..

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...