Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

han äter inte välling o gröt.
    han äter havregrynsgröt ibland.

men de är mest efter han druckigt mjölk eller ätit yoghurt som han säger att han har ont i magen. de har väl varit i kanske  max 2 veckor, men man vet ju aldrig med barnen då de kan säga att de har ont nånstans men mena nån annanstans, o att han kan vakna på natten o skrika o hålla sig på magen. då blir man lite orolig.
    men sen går de över...

men ska ringa o se med bvc på måndag.

• Tjej 83

GoL ja ja läste om att de får dricka nåt o sen tar de ett blodprov o så ser de om nåt ämne är med eller nåt sånt.
    ska se med Bvc på månda vad hon säger

allt har vart bra idag, han har inte fått nån mjölk eller yoghurt.
     han har inte sagt han haft ont o magen men nu när han skulle sova så efter 30 min så börja han skrika..
    gud vete vad det är.
    ja frågar har du ont på handen har du ont på näsan på foten osv men han säger nej o när ja säger magen så säger han ja.

jättesvårt ju..

• Tjej 83
    JLS skrev 2010-03-21 16:42:12 följande:
    Nu är det bara Applepies gissning på 23 mars som hägrar, snälla låt dig ha rätt!! =)
    ja kan gissa  lite till    

Anton har inte fått mjölk eller yoghurt vare sig lördan eller idag, o ja kan ju säga att ja sov såååå bra inatt!!  han vakna inte o skrek,, så va utvilad imorse kl 07!  tack o lov..
    han har inte gnällt när tindra fått mjölk heller som ja trodde han skulle för han gillar mjölk.
    Skönt att ja kommer sova bra i natt med när ja ska jobba tidigt imorn o ska upp 0445
  • Tjej 83
    ericas mamma skrev 2010-03-21 19:20:48 följande:
    den lille kommer på torsdag runt 14-tiden
    oj här kommer de nya datum o tider?!?!

ja vill med va med    jag tar den 24e   kl 10:12
    hejja hejja!!
  • Tjej 83
    JLS skrev 2010-03-24 16:13:08 följande:
    Skönt att höra, det ger hopp då det säkert blir igångsättning nu. Ska boka in en tid på fredag för igångsättning på måndag, räknar med att det blir på måndag vi får vår bebis äntligen Men även om jag såklart önskar att det kom igång av sig själv är jag så glad över att veta senast när vår efterlängtade skrutt kommer, det får mig att orka de här sista dagarna När man nått så här långt så orkar jag knappt bry mig hur det blir och hur lång det tar egentligen bara barnet kommer ut!! =)
    då gissar ja på måndag o tisdag så vinner jag 

bra om du kan bli igångsat om du nu gått så lång tid över..  roligt med en bebis
  • Tjej 83

Grattis !!!  så roligt!  äntligen

Hur reagera era barn till sommartiden?
    de gick inte o lägga barnen idag kl 19. sicket liv o de va inte trötta osv...
    så först 2030 så somna de.blir nog kanske inge dagis imorn, vi får se hur trötta de är imornbitti. Anton kommer annars bara sova på förmiddan i en vagn som alltid när han är trött på dagis... han har ändrat sig från em till fm.
     o då kan han lika gärna va hemma o sova..

• Tjej 83
    Apple Pie skrev 2010-03-29 19:27:24 följande:
    Ensanna: Grattis till Linn, jättefint och det är underbart med två flickor! jag gissade övertid (den enda som gjorde det ;) och flicka!! Vad får jag för att jag vann??? Jag ska sättas igång imorgon, vara på förlossningen klockan 8.30!!! Jätteglad, jag vill nämligen sättas igång för jag gillar att kunna fixa barnvakt och hundvakt och alltihopa, samt ha barnet i mars (viktigt iom skolintagningen hör, de har en gräns och föds barnet 1 april så får barnet börja 6månader till 1 år senare, så skönt att pricka in det ;) samt innan påsk så att mannen kan vara hemma lite i början..nån dag innan och lite mjukstart nästa vecka!  Lailal, välkommen hit!
    du har verkligen planerat in allt in i sista haha 
    med datum, ledighet, skola osv

Hoppas allt går bra imorn! Lycka till
  • Tjej 83
    Apple Pie skrev 2010-03-29 20:22:02 följande:
    Tur att nått är planerat, barnet var ju inte det ;)
    oj då haha ja då va de tur att du planera allt annat..
  • Tjej 83
    MiaMarias skrev 2010-03-29 22:01:29 följande:
    Jag har bekanta som har både triss i pojkar och en annan som har triss i flickor, och sen några där det är blandat.
    när vi vänta vårt andra barn va sambons syskon redan klara med sina :)
    så de diskuterades vilt om de skulle bli en tjej eller en kille.

för hans äldsta syster har 3 flickor
    näst äldsta syster har 2 pojkar
    hans tvillingbror har 1 flicka o 1 pojke
    och sambon har 1 flicka o så fick vi 1 pojke :)

så det blev lika mellan sambon o han bror... 
    mina syskon har inga barn än så där får vi se hur det blir.
    men i släkten är det väldigt många flickor.....
  • Tjej 83

Grattis så roligt!!!

Ja visst känns de konstigt när vattnet gr, som att kissa på sig fast ändå inte, haha

Men så roligt med en bebis..

vill med när ja ser bebisar men vi ska bara ha 2. så ja får glädjas åt alla andra...

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...