Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

när du pratar om smärta kan ja hålla med, de är nog det som stoppar en från att föda igen fast de går bort när bebisen väl är ute,
    men den stund den är där så gör det ju faaaasen så ont!
    Anton kom inte ut hur mycke jag är krysta så när syrevinån sjunk så blev ddet ju panik så de skruva på lite mer lustgas till mig så ja försvann lite till, o sen va det mängder med läkare o barnmorskor i rummet o en som verkligen hängde o tryckte på min mage så han skulle ut.. det va så grymt hemskt, men samtidigt måste han ju ut.
    det gjorde så ont men ja va ju lite borta med som tur va...

så med det i tankarna så är det nejtack till en till bebis samtidigt som ja vill ha en.
    fast har man 2 så har man varsin om man ska åka iväg på nåt.
    så jaa det är nog slut på bebisar,  får tjata lite på mina syskon o kusiner o skaffa barn 

• Tjej 83
    Lilla Fjun skrev 2010-04-06 20:12:38 följande:
    RUL idag och det gick bra V 17+3 idag och BF tillbaka där vi började på 10 sept. Vi vill gärna veta om det blir en pojk eller flicka men här i GBG säger de inte på RUL. Stirrade som en galning efter en snopp när de mätte lårbenet men kunde inte se något BM sa konsekvent "den" under hela undersökningen men på slutet så fick vi vänta jättelänge för att bebisen skulle lägga sig rätt så hon kunde kolla hur navelsträngen gick in. När den tillslut vände sig rätt sa hon "så nu vände han sig rätt" Tror ni att det var en slump att hon råkade säga "han" eller tror ni hon försa sig ??
    Lessen men tror hon sa han för man brukar säga han om saker...
    men ni får väl ta o kolla upp det lite senare då?! om ni inte kan hålla er hihi
  • Tjej 83
    Lilla Fjun skrev 2010-04-06 20:25:47 följande:
    Ja, det är säkert så att säger man något så säger man han det tror jag oxå. Det är ju bara att man spekulerar lite. Vi ska göra köns-UL om några veckor. Det gjorde vi sist med
    men ni fuskar ju 
    ja ville de med Anton men Richard vägra! så ja fick inte..  så de vart överraskning med båda..  :)

se om ni får en liten tjej denna gången då?
  • Tjej 83
    Lilla Fjun skrev 2010-04-06 20:33:20 följande:
    Det bli bra vilket som För Eriks del är klart att det skulle vara roligare med en lillebror än en lillasyster när de blir så jämna i ålder. För egen del blir jag glad oavsett (fast jag skulle gärna vilja bli mormor en dag och då krävs det ju en liten tjej )
    ja tänkte att ja ville gärna ha en flicka som ja kunde klä i söta klänningar o tofsar o flätor i håret osv.
    ja ja fick en dottern, men hon vägrar ju klänning o tofsar 
    nu senaste året har klänningar gått bra men bara vissa...  o tofs är ok när hon ska sova.
    hallå!!  haha

klart de blir bra vilket som...  men vill du bli mormor så ja då måste ni ha en tjej om inte nu så kanske sen??   :)
  • Tjej 83

hehe asså!   Richard sa så med, bara 2
    ja har sagt ja vill ha 3, men nu när de är 2 o 4 år så är de så bra med allt
    de har så kul ihop o de är lätt o ta med den själv överallt.
    ska vi göra nåt ihop kan ja ta ena o Richard den andre tex.
    men 3 så är det en över

så njee blir nog inga mer här heller,,  funderar fram till aug sen är de förbi hehe. kör med somamrbarn 

• Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-04-08 11:08:50 följande:
    Så då kommer INTE tråden att stängas mer efter 3 månader härligt :)
    va?
  • Tjej 83

nu är barnen friska från magsjuka i 2 omgångar, snoriga, febriga, hosta i 2 veckor osv.
    NU är de helt friska!!!  hurra

Ska snart in till stan, de ska få nya skor, o slippa gå med vinterkängorna...
    Så ska de få ha sina fina vårjackor som ja sydde till dem, o kanske va utan mössa med!
    grymt varmt idag, o i helgen väntas de 17 grader hörde ja..  gött !!!

så de blir till o va ute i trädgården o hoppa på studsmattan, får plocka fram den med..

• Tjej 83

nästa vecka får ja ringa frissan, Tindra vill klippa sig är trött så sitt långa hår..
    men asså måste ja klippa Anton ja vill inte, men alla andra tycker de för han har så långt hår!
    www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phppyz2mr.jpg
    tycker han är sååå söt :)
    på kortet synd inte allt hår men här ser han så tuff ut med hatt o väst o trummpinnar
    men ja de växer ja ut men då blir de la inte till att han får ha långt hår igen.
    utan de är ju bara första åren....

• Tjej 83

Anton säger inte så mycket, men nu har han börjat säga Tack, hela tiden, när han ger någon något, elelr när han fåt nåt.
    om han slår nån o den blir ledsen så ska han kramas, (kan inte säga förlåt)
    han leker mycket med bilar,
    de är riktiga "golvbarn"  ligger jämnt på golvet o leker, ser så mysigt ut.
    han leker med Tindras dockvagn o dockor med, o slår de sig så pussar han o kramar på dem.
    jag sydde en tygkanin till Tindra, Anton ska med få en men inte hunnit de än.  Trodde inte han va intresserad, men nu vill han ha hennes kanin hela tiden, den heter Mille, o han ropar Mill Mill....  o får han den itne blir han så ledsen..  ser så sött ut.

• Tjej 83

de e fräckt med flerspråkiga barn,
    sambon försökte lära dottern nu 4 år finska men hon sa nara neeej sluta när hon va liten haha, finska låter ju så roligt.
    sonen säger ju itne så mycket på svenska ens så ingen idé att börja där o testa finska ahha..
    men dottern lär sig gärna engelska,  räknat lätt till 10, säger yes o no, o lite ord hon itne ska haha,,  in your face, god damn osv    låter lite roligt.
    hon kan nåt mer, kommer inte på just nu. men skoj att de vill själva..

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...