• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-03-09 20:04:41 följande:
    Hej hej tjejer   Sigges ÄLSKAR bolibompa, han dansar till de och sjunger med, fast han säger golligompa golligompa och då i bolibompamelodi   Rorry e också en stark favorit, gubben min har laddat ner den och Sigge har en egen dataskärm så där sitter han och glor på Rorri och golligompa medans pappa pillar med datan hahah Har inte upptäckt om Sigge skulle va rädd fär ngt djur, tror inte han råkat ut för ngt medvetet än hahaha... Sigge e DUNDERFÖRKYLD så där har vi första smällen från dagis, suck... Men han har fått utskrivet hostmedicin som verkar hjälpa bra....
    barnen  har fått mollioect (?) utskrivt för hosta förr men de vägrar äta den, den är grymt äcklig.
    så sist ja va på apoteket köpte ja bisolvon, choklad o körsbärs smak, den älskar de! jättebra o hostan försvann på mindre än 1 vecka..
    den kostar 41 o mollipect 200? 300 kr..  sjukt dyr!

vilken hostmedicin fick du?
  • NiniMe

Den han fick luktar rikitg hostmedicin och heter Lepheton kostade 70 spänn, han sover gott än så jag hoppas den hjälper han..

Läkaren sa att bisolvon e skit (typ) han sa att de e bättre att få rikitg hostmedicin som verkligen hjälper mot hemsk hosta..
    Vi köpte den igår(bisolvon) och han har hostat lika mycke ändå men den han fick nu har han inte hostat efter..
  • Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-03-09 20:33:35 följande:
    Den han fick luktar rikitg hostmedicin och heter Lepheton kostade 70 spänn, han sover gott än så jag hoppas den hjälper han.. Läkaren sa att bisolvon e skit (typ) han sa att de e bättre att få rikitg hostmedicin som verkligen hjälper mot hemsk hosta.. Vi köpte den igår(bisolvon) och han har hostat lika mycke ändå men den han fick nu har han inte hostat efter..
    svägerskan har den Lepheton till sin son, sa den va bra,
    ja yckte bisolvon va bra de drack den o på apoteket sa hon hostan är borta efter ca 1 vecka om man tar detta 3 ggr / dag, men de fick den bara 2 ggr, o det funka bra..

men bra att man vet att det finns en till för mollipect vill ja inte köpa igen. svindyr o så äcklig rent ut sagt fyy...
  • Jenna82

Nä jätteskumt att Leia e rädd för saker redan nu...spindlar, myror o mörker.. Känns lite väl tidigt o medvetet för att vara så liten. Lustigt.

Vi har inte klippt Leia ännu o hon föddes ju me en kaluffs, hehe.
    Hennes hår får växa lite till så får vi väl se när det blir dags.
    Här så hostas det o snoras på för fulla muggar, alla tre e risiga. Leia är dock värsta. Hon hostar så hon kräks nästan o näsan rinne rpå henne konstant plus att hon e täppt. Tycker sååå synd om henne.
    Vi har gett henne nån hostmedicin som heter Quiplex eller nåt..hade den sen innan som de andra kidsen haft. 
    Inte varit till läkare eller nåt..går säkert över me tiden. 
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • PrickigBallong

Jag ser att ni pratar hårklippning.  Mio har blivit klippt 5-6 gånger.  {#lang_emotions_smile}
    Efter halvåret har det växt som ogräs. Jag vill att han ska ha långt hår, men det är så lockigt och virvligt att det ser knasigt ut.

• NiniMe
    Jenna82 skrev 2010-03-09 22:31:26 följande:
    Nä jätteskumt att Leia e rädd för saker redan nu...spindlar, myror o mörker.. Känns lite väl tidigt o medvetet för att vara så liten. Lustigt. Vi har inte klippt Leia ännu o hon föddes ju me en kaluffs, hehe. Hennes hår får växa lite till så får vi väl se när det blir dags. Här så hostas det o snoras på för fulla muggar, alla tre e risiga. Leia är dock värsta. Hon hostar så hon kräks nästan o näsan rinne rpå henne konstant plus att hon e täppt. Tycker sååå synd om henne. Vi har gett henne nån hostmedicin som heter Quiplex eller nåt..hade den sen innan som de andra kidsen haft.  Inte varit till läkare eller nåt..går säkert över me tiden. 
    Samma här men nu har de blivit lite bättre och han e mer på g igen ÄNSÅLÄNGE hahaha
    Jag e skitnojjig att lillebror ska få skiten och de e nog ganska säkert att så kommer de bli, men men.. 
    Tjej83:
    Ja han hostar inte lika allvarligt mer sen han fått hostmed så den hjälper nog, skönt :) 
  • jesslin

Bara klippt Emilias lugg.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Lilla Fjun
    jesslin skrev 2010-03-10 08:01:29 följande:
    Bara klippt Emilias lugg.
    Där har ju ni med tjejer en fördel ni behöver ju inte klippa något om ni inte vill - bara trimma lugg. Vi med pojkar har det ju lite besvärligare på hårfronten då de måste klippas med jämna mellanrum!
  • Apple Pie

Karla har så tunnt hår, inte jättelite, men jag klipper det hela tiden hoppas att det då ska kunna växa ut lite tjockare och friskare! Nu har jag dessutom ett barnbalsam i håret på henne och ser verkligen skillnad, nu när det börjar växa till sig lite igen.

• NiniMe
    Hahaha vilken glädje  jag har precis provat byxor, jeansen har jag kunnat ha innan men dom har suttit ASTAJT och ett par andra byxor som jag hade beställt passa inte alls, dessa prova jag nu och dom sitter SKITLÖST :), då vägde jag 12 kg mer kämpar på för detta va den bästa känslan jag varit med om  
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...