• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • JLS
    Lilla Fjun skrev 2010-03-17 11:49:39 följande:
    Står för Elimination Comunication. Kan inte konceptet men googla på det så ser du.
    Aha okej det är inget för oss därmed Läste på om det.
    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS
    Jenna82 skrev 2010-03-17 21:21:53 följande:
    Här pott tränas det inte heller. Pottans tår i badrummet o hon sätter sig där ibland o låtsas kissa o låter "ksssss" o kollar roligt. Skrattar varje gång hon gör det. Men däremot så säger hon till när hon bajsat i blöjan o ibland kissat.  O hon kan även vara utan blöja i uppemot 2timmar utan att kissa, inte förrns en blöja åker på. Hur vi vet..e för att sambon två ggr nu glömt att sätta på henne en blöja då vi gåt på promenader och varit o handlat..o hon har inte gjort på sig. Det där jä-la EC..oj oj va jag har diskuterat om det här på fl me många mammor..ARGA sådana, hahaha. Tycker bara..VARFÖR? Barnen visar ju när de e redo att sluta..  Vet nån som började EC:a sin dotter då hon bara va ca 3mån..hoho! Nä fattar faktiskt inte grejen..tror bara det e stressande för barnet. Nu babblar Leia på som galet här hemma..bara under en vecka nu så pratar hon som galet. Bara bubblar ur munnen på henne, o det mesta e klockrent!
    Haha så gör Julia också! Sätter sig på pottan (ibland naken ibland med kläder) och säger ksssssssss Men inte kommer det något där i hehe utan nej då hon går iväg och kissar på golvet hellre och tycker att hennes framtunga morsa ska torka upp efter henne. Pekar och säger Kssss...

Julia säger också till när hon bajsat i blöjan, alltid något. (Som om man inte skulle känna det av stanken fy f*n, dynamit i kosten?)
  • JLS
    Heidi1 skrev 2010-03-18 07:17:01 följande:
    på tal om träna så såg jag lite på ett pogram där pappan började styrke träna sina döttrar när dom bara var någon dag gammal, usch det var hemskt o se.
    Soc-ingripande nästa förhoppningsvis.
  • JLS

Idag är det MCH:s gissning på 18:e mars som står på spel Även min svärmor har detta datum som gissning.

Tror dock inte att det blir något idag heller, har en så stark känsla av att barnet inte föds förrän nästa vecka. Vill helst inte få på lördag då min kompis son fyller år, inte för att det spelar så stor roll egentligen men roligare om det blir någon annan dag ändå

Inga som helst känningar, annat än att barnet sjunkit ner ännu mer. Märker det av att jag för första gången på länge plötsligt fått lite midja igen förut buktade det ut mer där

• Heidi1
    JLS skrev 2010-03-18 10:07:11 följande:
    Soc-ingripande nästa förhoppningsvis.
    var inte i sverige
    Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
  • JLS
    Heidi1 skrev 2010-03-18 10:14:01 följande:
    var inte i sverige
    Aha okej fast socialen finns nog i princip överallt eller en motsvarighet till den.
  • Lilla Fjun
    JLS skrev 2010-03-18 10:12:12 följande:
    Idag är det MCH:s gissning på 18:e mars som står på spel Även min svärmor har detta datum som gissning.Tror dock inte att det blir något idag heller, har en så stark känsla av att barnet inte föds förrän nästa vecka. Vill helst inte få på lördag då min kompis son fyller år, inte för att det spelar så stor roll egentligen men roligare om det blir någon annan dag ändå Inga som helst känningar, annat än att barnet sjunkit ner ännu mer. Märker det av att jag för första gången på länge plötsligt fått lite midja igen förut buktade det ut mer där
    Skit oxå Jag som verkligen trodde på idag. Hur var det med Julia. Kom hon innan eller efter BF?
  • Apple Pie
    Fick både positiva nyheter och negativa idag hos BM. 

Negativt  - jag har GBS, det har jag inte haft innan, så det blir ju antibiotika till mig, och eventuellt bebisen också, och så måste vi ligga kvar på uppsyn minst 24 timmar, tur e ju iofs att vi testade så nu vet vi det, kan ju gå riktigt illa om bebisen smittas annars. Positivt också är att de vill att jag kommer in direkt vid förlossningssymptom, eller direkt vattnet går så sätter de igång mig direkt, eftersom dem vill ge mig antibiotika direkt och minst 4 timmar innan bebisen kommer. 

Positivt - Min BM gav mig en kontakt till en läkare som behandlar åderbråck med laser, och vår privata sjukhusförsäkring täcker kostnaderna, hade annars trott att jag fått bekosta det själv privat!

Bebisen var inte alls fixerad fast huvudet är fortfarande ner iallafall. Fick tid till nästa torsdag v39 + 5. Glömde fråga om de gör hinnsvepning om jag har GBS, och hur det blir med igångsättning om jag går över tiden...jaja, kan ju fråga nästa vecka tror inte jag fött tills dess iallafall. 
  • memini

Hej på er! Denna vecka har inte varit rolig. I måndags morse kl 05,30 åkte maken på kurs i Dalarna så jag har varit själv med barnen. Jag har jobbat måndag-onsdag, vilket har varit en pärs ensam med 2 barn på morgon.

Dagis/fritids öppnar 6,30 och jag börjar jobba 6,45. Jag har 5 minuters bilväg till jobbet, men jag ska till omklädningsrummet och byta om och gå tillbaka nästa till bilen igen innan jag är på avdelningen, så jag pratade med chefen förra veckan och sa att jag kommer till kl 7 för att slippa stressa. 

Igår på lunchen ringde dagis... Julia var risig i magen, de hade bytt blöja på henne 5 ggr på fm och hon vägrade äta, hon äter oavsett hur dålig hon är i vanliga fall, så det var bara att åka hem och hämta henne. Hon bajsade inget på em och åt som en häst på kvällen... Hon kändes varm så jag tog tempen på henne som visade 35,8...

Hon har host attacker på nätterna, emellan dom gnäller hon i sömnen, tror jag sover mycket

Imorgon kl 17,29 kommer maken hem med tåget igen, gissa om jag väntar på lite avlastning...

Ursäkta det långa inlägget, hoppas att det kommer lite bebisar snart. Jag gissade ju 16 (makens födelsedag) men idag skulle vara lite kul oxå(min kompis 30-årsdag och min kusins födelsedag)

ღ♥ Emma 031026 & Julia 080604 ♥ღ
  • jesslin

obbigt menimei.

Applepie. Jag hade gbs med Sofia, ända från v 11-12 minst. Fick behandling av och till hela min gravidtet. Så allt gick bra. Blev igångsatt med henne på BF, men inte p g a gbs utan svår foglossning.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...