• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • MiaMarias

Nu har jag bestämt mig, jag ska köpa sele till min lilla aktiva kille, det kommer vara bra när vi åker tåg och ska gå på perrongerna, särskilt när jag ska hjälpa min syster med vagnen.

Jag pratade med mamma om hon hade kvar selen hon hade på min lillasyster på 90-talet och den köpte hon på 70-talet och har haft på alla oss syskon.

Men det var ju längesen, så den har nog hamnat någon annanstans, men hon tycker det är en bra idé och tänkte på samma sak idag, lite telepati där kanske =)
    Mamma sponsrar, som hon brukar göra när jag kommer på något bra. =)

Man vill ju att de små ska vara säkra, och han springer så snabbt iväg, fick fånga in honom idag, då han inte lyssnade på mig när jag packade varor i affären, sen fick han sitta i vagnen resten.

• Heidi1
    MiaMarias skrev 2010-03-13 20:14:06 följande:
    Nu har jag bestämt mig, jag ska köpa sele till min lilla aktiva kille, det kommer vara bra när vi åker tåg och ska gå på perrongerna, särskilt när jag ska hjälpa min syster med vagnen.Jag pratade med mamma om hon hade kvar selen hon hade på min lillasyster på 90-talet och den köpte hon på 70-talet och har haft på alla oss syskon.Men det var ju längesen, så den har nog hamnat någon annanstans, men hon tycker det är en bra idé och tänkte på samma sak idag, lite telepati där kanske =)Mamma sponsrar, som hon brukar göra när jag kommer på något bra. =)Man vill ju att de små ska vara säkra, och han springer så snabbt iväg, fick fånga in honom idag, då han inte lyssnade på mig när jag packade varor i affären, sen fick han sitta i vagnen resten.
    låter som en bra ide för er me en sele för han så inget händer lill killen
    Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
  • Lilla Fjun

Min lille vill lyssna på Imse Vimse hela dagarna. Ibland sätter jag skivan på repeat... då blir han jätteglad

• MiaMarias

MCH: Repeat på cd-spelaren är en väldigt bra knapp, särskilt när de vill höra låtar om och om igen och man inte vill spola tillbaka hela tiden.

Här är det Sjörövarfabbe,hej här är pippi, och pippi långstrump som går på högvarv, innan var det lille katt också.

• MiaMarias

Imorgon har vi fullt upp, på förmiddagen ska vi till kyrkan, sen ska vi hem och sova och på eftermiddagen ska vi till Gabriels tremänningar och hälsa på.
    Den lilla tjejen blir 5 månader idag =)

Det är roligt när det finns släktingar till Gabriel som är lika gamla =)

• JLS

Bf idag

Känns hur skumt som helst, kändes hela tiden som att det var sååå länge kvar och plötsligt är det bf-dagen! Har inte hunnit med.

Idag ska vi träffa våra vänner, förhoppningsvis låta ungarna leka av sig lite utomhus, sen hem till dom och äta pizza, måste ju kolhydratladda

Inga känningar alls så tror inte det blir någon bebis idag direkt, tippar mer på slutet av veckan kanske. Men ja det kan ju komma plötsligt med. Får hoppas att jag hunnit tugga i mig pizzan innan det är dags hehe.

Julia 08 och bf mars 2010
  • Apple Pie

EnSanna: Oj, grattis till BF dagen! Äntligen här! Min är ju i sikte nu också och inom 3 veckor så har jag bebis, känns skönare än bara för några veckor sedan det var 5 veckor kvar men kan lika bra vara 7! Men de låter mig bara gå över max en vecka dvs till påsk! så bebisen kommer nog inte med storken utan påskharen, som tur är så är påsken olika datum varje år, så det är ju inte direkt som julafton födelsedag isåfall.

• Lilla Fjun

EnSanna: Vad spännande med BF dag Längtar tills jag oxå är där och snart får träffa bebis!

• MiaMarias

EnSanna: Jag gissade på idag, såg jag nu på listan..  =)

Vad tiden går snabbt för syskonen att komma, tycker ju det var nyss ni berättade nyheten och nu är det ju strax dags för dem att komma ut. Nelli har ju redan kommit.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...