• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Jenna82
    JLS skrev 2010-03-10 17:01:52 följande:
    Julia fick Mollipect utskrivet när hon var sjuk här för ett tag sedan, den hjälpte henne nästan på direkten och hon kunde äntligen sova på natten utan att vakna av hostan. Jenna: Är något annat av dina barn rädd för samma saker? Hon kanske har smittats av dom så att säga Ninni: Härligt!! =) Du jobbar verkligen på bra, är grymt imponerad! Jag har noll självkontroll när det gäller att äta gott så man vet hur svårt det är att begränsa intaget
    Ja mörkret måste hon ju ha fått från dom..för sonen e mörkräd som attan och nu äldsta dottern också.
    Men spindlar o myror e ingen av de rädda för, så det e ju lustigt.
    Mene  säkert för att de e såååå små o så många..obehagligt antar jag.
    Men ändå lustigt att vid 1års ålder tycka det..? För det va i somras.
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • NiniMe
    Jenna82 skrev 2010-03-10 23:12:40 följande:
    Hehe tack jag e förvånad av att jag har lyckats så här långt måste jag säga
    Jag e 171 lång men jag har nog lite tur att fettet fördelar sig hyfsat, min syster som väger nu mer än mig men innan så vägde vi lika mycke men hon ser mycke större ut men hennes sätter sig på magen och mitt sätter sig mest på rumpan hehe, men jag ser verkligen så fin ut nu, och jag känner mig FAKTISKT sexig hahaha, har inte sprungit runt i trosor här hemma innan för jag mått så dåligt över fettorumpan men nu e den NICE nu hahahaha..
    Min kompis sa till mig att när vi vägde lika mycke så tyckte hon att hon nog inte va så tjock för hon tyckte inte jag va de då, men hon har också oturen att få sitt på magen.... Så de beror nog på lite var de sätter sig Men de känns som jag kommer bli skitsexig snaaaaaart hahaha men de e nog mycke också tack vare träning
    Jag har också en vän som e pinnsmal, och hon har tyckt de varit jobbigt på de hållet så när hon va gravid så har hon fått kämpa som ett as för att inte gå ner till dom ynka 45 kg hon vägde innan, så de kan ju vara på båda hållen men som tjock tänker man sällan på de men jag försår de nu....
    Du e också jätteduktig för jag vet hur de e och sluta med allt gottigott på kvällarna men de kommer gå över ge de e 1-2 veckor så kommer du inte alls känna lika mycke sug
  • Tjej 83

haft jätteskoj idag på jobbet, åkte stjärtlapp med alla barnen i en grym backe
    shit att de vågade haha, den slingra sig lite o så va de isigt på ett ställe, sen i slutet kom 2 hopp.
    de små klara la dem utan ploblem men ja som är lite större än dem, flög ju på de första o landa på de andra,  lite ont  aaaajj    men de sluta inte där, dum som ja är haha så åkte ja mer o mer, så efter 40 min va ja såå blöt om byxorna fast ja hade termo, o barnen med, så vi gick in haha..

får s om de blir så imorn med! de andra fröknarna bara kolla på oss o skratta när ja flög  men de bjuder ja på  gud så skoj de va... 

i helgen blir det lugnare emd pulka o mina små barn.. 

• MiaMarias

Ohh vad lugnt och skönt det är här nu, Gabriel har blivit stor nog och acceptera pappa vid läggning nu verkar det som.

Först fick pappa byta blöja och göra välling, sen gick de och la sig, jag har inte hört så mycket. Men det tar nog en liten stund till skulle jag tro.

Men skönt är det, då behöver inte jag lägga honom varje kväll, men visst är det lite mysigt att höra de djupa andetagen.

Nu kom sambon, så nu sover vår söte lillkille.

Han har börjat sjunga på "valpen min" och det låter så härligt när han sjunger tycker jag. =)

• Lilla Fjun

Igår kväll började nya grannen borra med slagborrmaskin 18.45 och höll på till 20.30 mitt i läggningsdax..... uppskattas inte...

• JLS
    Lilla Fjun skrev 2010-03-11 21:21:22 följande:
    Igår kväll började nya grannen borra med slagborrmaskin 18.45 och höll på till 20.30 mitt i läggningsdax..... uppskattas inte...
    Härligt sätt att lära känna nya grannarna...
    Julia 08 och bf mars 2010
  • Hannajo

Oskar har börjat sjunga Imse vimse spindel, det går inte att urskilja orden, bara rätt ljud vid vissa tillfällen, men det går att höra melodin han sjunger, är såå imponerad av att han kan sjunga en melodi så att jag hör vilken sång det är!

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • MiaMarias

Jag jobbade länge idag, 08-19 och pratade lite med Gabriel i telefon när jag var i stan och väntade på stadsbussen hem.

När jag låser upp dörren, hör jag hans små fötter komma springande och han ropar "mamma kommer, mamma kommer", så härligt att få höra hans röst.

Då blev man så glad efter sin långa dag på jobbet, idag jobbade jag som assistent, övriga vardagar jobbar jag inom privat hemtjänst.

• JLS
    MiaMarias skrev 2010-03-11 20:18:22 följande:
    Ohh vad lugnt och skönt det är här nu, Gabriel har blivit stor nog och acceptera pappa vid läggning nu verkar det som.Först fick pappa byta blöja och göra välling, sen gick de och la sig, jag har inte hört så mycket. Men det tar nog en liten stund till skulle jag tro.Men skönt är det, då behöver inte jag lägga honom varje kväll, men visst är det lite mysigt att höra de djupa andetagen.Nu kom sambon, så nu sover vår söte lillkille.**************Han har börjat sjunga på "valpen min" och det låter så härligt när han sjunger tycker jag. =)
    Ja de är jättesöta när de sjunger:)

Julia kan sjunga bä bä vita lamm väldigt bra för sin ålder tycker jag, hon kan de flesta ord som kommer på skivan som hon lyssnar på x antal ggr/dag. Så det är inte så konstigt men ibland blir man ändå paff
    Julia 08 och bf mars 2010
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...