• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Jenna82
    Apple Pie skrev 2010-03-30 17:14:37 följande:
    Tara 3280g, 51cm, föddes 30 mars kl. 7.46
    GRATTIS!! till ännu en liten tjej! Mysigt! O superfint namn, me like it a lot!
    Skönt att allt gick bra.
    Jag gissade på rätt dag, hihi. Min brors födelsedag (som dock gått bort). 
    Ja nu kommer du ha händerna fulla! Men det kommer gå kanon ska du se!
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • JLS

Tack alla Ja Linn var det enda flicknamnet vi riktigt älskade, ska heta Agnes i andranamn efter sin farmor:)

Hannajo: Nej jag skulle bli igångsatt under måndagen den 29:e men jag fick som tur var egna värkar och hon föddes 11.25 lördagen den 27:e. Det var på håret Trodde faktiskt inte att det skulle dra igång själv, man hade ju redan gett upp hoppet men tji fick jag. Är glad att jag slapp igångsättning faktiskt. Men mkt pga att de inte fick till värkstimulerande bra under Julia förlossning, så jag har dåliga erfarenheter av det därav min nervositet.

Applepie: Hihi ja alla andra datum bara försvann=) Ja jag är jätteglad över två tjejer, hoppades lite extra på en syster måste jag erkänna även om jag såklart inte skulle blivit mindre lycklig över en son. Ja ni förstår nog hur jag menar. Du vinner äran och en snabb och smärtfri förlossning, jag kör lite trolleri härifrån Jag förstår dina tankar om att man kan planera lättare vid en igångsättning, hoppas att allt gått smidigt och väntar nyfiket på en uppdatering=)

Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS
    Åh grattis där var ju din uppdatering, jättefint namn=) Grattis till tredje flickan, jag hade personligen inte haft något emot en tredje tjej någon gång hihi. Tjejligan Jag ville ha edan men narkosläkaren tog 1,5 timmar på sig så jag hann aldrig. Det gick supersnabbt när jag öppnade mig från 5-10 cm men ja jag var nöjd över det efteråt men inte under tiden. Herregud vad ont det gjorde
  • JLS

Fast jag vågar nog inte skaffa tre barn, är så sjukt rädd för smärtan igen. Tappade kontrollen helt ett tag och hade världens panik så jag tror vi är nöjda med två...Tills jag glömt bort det här

• JLS

Jag upplevde krystvärkarna som värst, de var hemska herregud. Fast jag missbrukade nog lustgasen för jag var helt borta och bara gjorde typ motstånd och skrek som en demon sa sambon. Kommer inte ens ihåg hur jag gick från att stå och sen helt plötsligt "vaknade" jag till och krystade och hörde konstiga röster i huvudet och en massa sjuka saker. Haha gud det var inte klokt=)

• JLS

Tillhör ni dom som tycker det är "skönt att krysta"? Hade ju hört det beskrivas som ganska skönt, ont men skönt men tja jag upplevde inte det sköna alls

• Tjej 83

när du pratar om smärta kan ja hålla med, de är nog det som stoppar en från att föda igen fast de går bort när bebisen väl är ute,
    men den stund den är där så gör det ju faaaasen så ont!
    Anton kom inte ut hur mycke jag är krysta så när syrevinån sjunk så blev ddet ju panik så de skruva på lite mer lustgas till mig så ja försvann lite till, o sen va det mängder med läkare o barnmorskor i rummet o en som verkligen hängde o tryckte på min mage så han skulle ut.. det va så grymt hemskt, men samtidigt måste han ju ut.
    det gjorde så ont men ja va ju lite borta med som tur va...

så med det i tankarna så är det nejtack till en till bebis samtidigt som ja vill ha en.
    fast har man 2 så har man varsin om man ska åka iväg på nåt.
    så jaa det är nog slut på bebisar,  får tjata lite på mina syskon o kusiner o skaffa barn 

• NiniMe
    JLS skrev 2010-03-30 21:51:48 följande:
    Jag upplevde krystvärkarna som värst, de var hemska herregud. Fast jag missbrukade nog lustgasen för jag var helt borta och bara gjorde typ motstånd och skrek som en demon sa sambon. Kommer inte ens ihåg hur jag gick från att stå och sen helt plötsligt "vaknade" jag till och krystade och hörde konstiga röster i huvudet och en massa sjuka saker. Haha gud det var inte klokt=)
    Hahahah ja lustgasen kan man nog inte få för mycke av hehe....
    Jag tyckte inte att krystvärkarna e/va smärtsamma men jävligt jävligt jobbiga, dom tog vattnet på mig när Alex skulle ut, och jag fick kryst direkt men jag fick inte och de va de värsta jag varit med om, där fick man fasiken ha självkontroll men fy jag va helt totalt slut efter de.... Jag vet inte varför men jag va grymt rädd för o skita ner mig och bara skrek typ att jag SKITER PÅ MIG hahahaha, och dom bara men de göööör inget, JOOOO hahahaha under hela arbetet trodde jag att jag skulle skita ner mig vet ej om jag gjorde de, men gubben har inte sagt ngt hehe....
    Skönt dock att de gick fort
    Ett STORT grattis till dig med Appelpie
  • jesslin

Föda , jo det gjorde mest ont med Emilia eftersom jag bara hann ha eda en timme och kanske 4-5 med Sofia. Men just föda skulle jag gärna göra om, men vara gravid nej. Svår foglossning, illamående fram till de kom ut( inte svår utan sådär småilla) samt havandeskapförgiftning med E gör att nej någon trea blir det inte.

Grattis Applepie. Misstänkte att du skulle få en tjej till. Hann dock inte skriva upp det.

ensanna. Gissade i alla fall rätt på tjej. Jo, jag är glad för mina två tjejer så jag förtstår hur du menar.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • memini

Min förlossning med Julia gjorde mest ont efter jag inte hade nån smärtlindring. Hade lustgas första ½ timmen sen blev jag yr och skit i den... Med Emma fick jag bäckenbottenbedövning iaf.

ღ♥ Emma 031026 & Julia 080604 ♥ღ
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...